• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • bb2014
    snö 81 skrev 2014-09-29 08:46:44 följande:

Att livmodern blir hård och sen släpper är sammandragningar, livmodern tränar sig.

Det känns inte som sammandragningar. Utan det känns inte alls. Mer att det buktar ut på olika ställen mellan navel och blygdben. Men sammandragningarna kanske inte känns?
  • bb2014
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 09:15:50 följande:

Jag har klarat mig från att läcka än så länge. Men med dottern fick jag ha amningsinlägg från v 22 tror jag, för då var det så mycket så jag var blöt om tuttarna hela dagarna och fick byta bh ofta. Men då klarade jag mig med ett par inlägg om dagen.

Det är positivt att få mjölk tidigt för det visar bara att du har mjölk. Ett bra tecken på att det ska gå bra att amma.

Skönt att det är positivt, även om det är lite jobbigt att läcka :) Ser fram emot amningen!
  • bb2014

Har ni börjat handla grejer redan? Jag är lite vidskeplig och vi vill inte börja handla förrän efter RUL. Även om vi sett bebis två gånger redan.

Ni som har barn sen tidigare har väl redan det mesta :)

Är ju massvis att köpa, men roligt också såklart!

• lilljohansson
    bb2014 skrev 2014-09-29 18:23:05 följande:

Har ni börjat handla grejer redan? Jag är lite vidskeplig och vi vill inte börja handla förrän efter RUL. Även om vi sett bebis två gånger redan.

Ni som har barn sen tidigare har väl redan det mesta :)

Är ju massvis att köpa, men roligt också såklart!

jag får inte handla förrän efter RUL för sambon =( men hade gärna börjat för några veckor sen :P
  • bb2014
    lilljohansson skrev 2014-09-29 18:28:55 följande:

jag får inte handla förrän efter RUL för sambon =( men hade gärna börjat för några veckor sen :P

Jag erkänner ju att jag tjuvkikat lite på saker vi ska köpa ;)
  • lilljohansson
    bb2014 skrev 2014-09-29 18:35:40 följande:
    Jag erkänner ju att jag tjuvkikat lite på saker vi ska köpa ;)
    haha jag med =) har gjort en lista på vilka möbler o sängkläder o så jag vill ha :P hehe
  • Tjollahopp

Det är skönt att man har hur mkt som helst sparat från förra barnet!! Har säng, kläder till 1000.... (Pojkkläder) så får se om dem säger kön i morgon... Vagn, bröstpump, bärsele o allt möjligt man kan behöva :)

• Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 09:15:50 följande:
    Jag har klarat mig från att läcka än så länge. Men med dottern fick jag ha amningsinlägg från v 22 tror jag, för då var det så mycket så jag var blöt om tuttarna hela dagarna och fick byta bh ofta. Men då klarade jag mig med ett par inlägg om dagen.

Det är positivt att få mjölk tidigt för det visar bara att du har mjölk. Ett bra tecken på att det ska gå bra att amma.
    Indikerar råmjölk att man kommer ha mjölk sen? Hur mycket man kommer producera och om det räcker går väl aldrig att veta? Mina bröst har haft råmjölk i sig i tio år sen min första graviditet, det försvann aldrig :)
  • snö 81
    bb2014 skrev 2014-09-29 18:17:12 följande:
    Det känns inte som sammandragningar. Utan det känns inte alls. Mer att det buktar ut på olika ställen mellan navel och blygdben. Men sammandragningarna kanske inte känns?
    Nej, sammandragningar som är "ofarliga" ska inte kännas mer än som att det blir obehagligt och spänt.