• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Malin1992

Jag e gravid i vecka 22 o har smärtor från rygg till mage o runt till o från i intervaller typ, kan det vara för värkar lr kan det vara att jag har suttit stilla på möte i tre timmar o inte fått bra blodcirkulation?

• Skumbollen
    Malin1992 skrev 2014-10-22 20:12:17 följande:

Jag e gravid i vecka 22 o har smärtor från rygg till mage o runt till o från i intervaller typ, kan det vara för värkar lr kan det vara att jag har suttit stilla på möte i tre timmar o inte fått bra blodcirkulation?

Det lät inget vidare, hur ofta kommer dessa smärtor? Värkar för mig kändes som menssmärtor som rullade över en, började svagt för att sedan ta i för att sen ebba ut. Är det förvärkar så ska det hjälpa att ta alvedon och duscha eller bada varmt har det sagts till mig.
  • Misty W
    Malin1992 skrev 2014-10-22 20:12:17 följande:

Kan även va uvi som gått upp mot njurarna. Hade jag med första barnet..
  • Malin1992
    Skumbollen skrev 2014-10-22 21:05:10 följande:
    Det lät inget vidare, hur ofta kommer dessa smärtor? Värkar för mig kändes som menssmärtor som rullade över en, började svagt för att sedan ta i för att sen ebba ut. Är det förvärkar så ska det hjälpa att ta alvedon och duscha eller bada varmt har det sagts till mig.
    Dom har slutat nu, men dom kom var 30 sekund typ o höll i lika kort stund i 10 min.
  • Malin1992
    Misty W skrev 2014-10-22 21:45:23 följande:
    Kan även va uvi som gått upp mot njurarna. Hade jag med första barnet..
    Usch nej hoppas inte. Känns det som vanlig uvi lr? Jag brukar ha den nu när det börjar bli kallt men inget jag har känt av..
  • Skumbollen
    Malin1992 skrev 2014-10-22 22:07:44 följande:
    Dom har slutat nu, men dom kom var 30 sekund typ o höll i lika kort stund i 10 min.
    Vad skönt att det slutade! Kroppen är märklig och man får verkligen många nya krämpor.
  • cayote

Hej tjejer :)

Vi var som sagt på RUL igår och där fick vi klart och tydligt se att det låg en pojke i magen. (snoppen kom tom med på bild haha).
    18+5 idag så BF 20 mars :D :D :D

• Misty W
    Malin1992 skrev 2014-10-22 22:09:08 följande:

Usch nej hoppas inte. Känns det som vanlig uvi lr? Jag brukar ha den nu när det börjar bli kallt men inget jag har känt av..

Jag vet inte riktigt. Under den graviditeten hade jag inte märkt nått alls utan fick veta det efter att jag åkt in på sjukhuset. Alltså en "symtomfri" uvi. Fick 2 till sen som jag inte märkte, men lämnade urinprov med jämna mellanrum.
  • cayote

Det här med namn alltså. Riktigt svårt.

Var svårt att komma överens redan med första barnet och nu vill vi ju gärna att det passar med storebrors namn som är Adrian. 

Jag hade en låååång lista men namnförslag men i stort sett alla ratades av sambon. Adrian fanns med men det sa han just då varken bu eller bä om och när han väl titta ut var vi sååå överens om att han var en Adrian.

Kommer ju säkert vara så med denna också, men ändå vill man ju ha några namn att smaka på tills dess. 

Tjejnamn hade vi sedan vi väntade Adrian, även om det inte var första alternativet från någon av oss just då men de hade passat fint med Adrian på en tvåa. 

Nu är det ju en pojke och där är det stopp. Kommer inte på någonting vi kan enas om...

• trytofindme
    johannanasc skrev 2014-10-21 22:42:50 följande:

Tack! Undrar om ni vet om en facebook grupp? så svårt att hänga med i forum tycker jag! Även om det också är roligt! 

Ja, det finns en facebookgrupp, adda saga salonen granforsen och be henne lägga till dig i gruppen :)
  • Yllraz
    cayote skrev 2014-10-24 19:00:58 följande:

Det här med namn alltså. Riktigt svårt.

Var svårt att komma överens redan med första barnet och nu vill vi ju gärna att det passar med storebrors namn som är Adrian. 

Jag hade en låååång lista men namnförslag men i stort sett alla ratades av sambon. Adrian fanns med men det sa han just då varken bu eller bä om och när han väl titta ut var vi sååå överens om att han var en Adrian.

Kommer ju säkert vara så med denna också, men ändå vill man ju ha några namn att smaka på tills dess. 

Tjejnamn hade vi sedan vi väntade Adrian, även om det inte var första alternativet från någon av oss just då men de hade passat fint med Adrian på en tvåa. 

Nu är det ju en pojke och där är det stopp. Kommer inte på någonting vi kan enas om...

Har ni kommit på något förslag än? ;)

Här har vi fått veta att Ossian får en lillasyster i mars. Och vi har bestämt oss för Lovelii <3
  • Malin1992
    skarlsson84 skrev 2014-10-27 16:37:18 följande:

Det är jag som har en grupp på fb den är hemlig o inte sök bar smile1.gif

Kan du lägga till mej? :)