Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
På tal om att åka iväg... Vi va på öppet hus 40 års kalas idag. Värden erbjöd sig att hålla lilla L medans vi skulle äta. Då börjar han gnälla. Min svärmor tar då över och han skriker ännu mer, tittar lite på mig o säger att det är lugnt. Sen blir skriken ännu värre, då går jag fram och bokstavligt talat sliter åt mig min son. Då kläcker hon ur sig att "Han kan väl få skrika lite?". Nej säger jag och går därifrån. Jag får inte tyst på pojken och han går inte att få kontakt med. Flera gånger sätter han spott i halsen och klyker sig. Försöker att mata men det går verkligen inte. Tillslut får jag sätta mig bakom ratten och min sambo har lilla L i sitt knä, Luffarvisan på hög volym. Detta får vi göra två gånger pga att han inte går att få någon kontakt med. Springer in på kalaset en sista gång, tackar för oss och åker hem. Han sover en hel timma och missat ett mål.
Dessutom åker vi senare till mina svärföräldrar och ska hämta våran hund som de har tagit hand om för att underlätta för mig när sambon har varit ute och rest i jobbet. Och ärligt talat!!!! Vi påpekar VARJE gång att hunden inte får äta vanlig mat. Men fy fan vad han stinker! Luktar gamla sopor i munnen på honom. Ja jag är ärligt talat förbannad på dom!! Igår fick han vitlöksbröd... HUNDAR FÅR INTE ÄTA NÅGON LÖK ÖVER HUVUD TAGET!!! Suck, nu har har huvudvärken från helvetet.
Tack för att jag får spy lite galla <3 tycker så mkt om er allihopa :)
Soffipropp här är en till som har en svärmor som gärna sliter Isabelle ur armarna på mig och bäddar in henne i tjocka filtar när det är 20 grader varmt och trycker i henne nappen så hon kväljer.
Tur man har skinn på näsan och kan ryta ifrån ????
Hon tror sig ha alla rättigheter i världen för att hon är farmorn, men icke hos denna morsan iaf ??
Vi har börjat bebis verkstan igen för ca tre veckor sedan och mensen är sen och kroppen känns annorlunda så jag väntar ngn vecka till med grav test.
Min lilla är van att vara med överallt och blir hon gnällig så hjälper det att bära runt henne lite så blir hon glad igen
Alltså, denna bebisen är helt fantastisk att ha med sig någonstans! I onsdags var han med i Ullared hela dagen och idag har han varit med mig när jag tävlade med hunden. Inte ett ljud utan bara massa leenden och skratt!
Här är det nästan omöjligt att fara iväg. Hemma somnar hon i vagnen DIREKT, när vi är över dagen och hälsar på hos vänner eller våra familjer kan hon inte sova, spelar ingen roll vad vi gör. Vi har prövat allt känns de som, vagnen, famnen, bärsele, deras säng/soffa. Det är bara skrik, när hon blir trött, när vi hälsar på hos folk så helt ärligt har jag börja isolerat mig, ids inte fara nånstans. Är borta max 2 h hemifrån. Det är så deprimerande :(
Kul att det är fler som har fått "lätta" bebisar! Vår lilla tjej är nästan alltid glad. Gråter max 2 ggr per dag och aldrig mer än 10 min.
Har idag varit på hundtävling mellan 06.30 och 16. Inte ett pip.
Lider med er som har barn som har magknip eller svårt att sova. Vet att detta kan vända snabbt så att det blir jag som får vaknätter och missnöjd bebis.
Min lilla sessa är dunderförkyld :( Bara en massa snörvel, hostningar och rinnande ögon. Tro f-n att hon har haft svårt att sova de senaste nätterna om detta var på gång. Stackars plutt. Enda sättet att få henne att sova ostört är i famnen så jag får inte så mycket gjort här hemma just nu, men mysigt är det. Gäller väl att njuta för rätt vad det är har dom vuxit upp och vill inte mysa i mammas famn mer :/
Är det någon här som har börjat använda sittdelen på vagnen?
Här är det nästan omöjligt att fara iväg. Hemma somnar hon i vagnen DIREKT, när vi är över dagen och hälsar på hos vänner eller våra familjer kan hon inte sova, spelar ingen roll vad vi gör. Vi har prövat allt känns de som, vagnen, famnen, bärsele, deras säng/soffa. Det är bara skrik, när hon blir trött, när vi hälsar på hos folk så helt ärligt har jag börja isolerat mig, ids inte fara nånstans. Är borta max 2 h hemifrån. Det är så deprimerande :(
Åh, vad lyckligt lottad jag känner mig som har så vettiga föräldrar och svärföräldrar. Kanske att svärmor är lite för "på" ibland och duttar med bebben när han behöver få lite lugn men hon vill ju väl. Hon har väl glömt av lite att bebisar skriker ibland (de flesta i alla fall ) och att det kan ta någon minut innan det blir lugnt igen.
Hjälp mig, jag känner inte igen min bebis!
Hon har alltid varit så lugn och nöjd, sovit mycket och allt har känts bra. Men på senaste tiden har hon ju börjat utvecklas mer och mer (vilket såklart är normalt och bra) men detta gör att hon inte alls är lika nöjd längre, gnäller när hon är uttråkad och sover mycket mindre, verkligen svårsövd på dagtid! Vilket resulterar i att hon blir övertrött och överstimulerad!
Igår kväll hade vi bara varit hemma hela dan, även min sambo. Och hon hade ändå sovit rätt ok, men var sådär gnällig då och då.. På kvällen kring nio var hon ändå på rätt gott humör så min sambo fjantade sig lite framför henne och hon tittade storögt på men sen kom underläppen fram och jag tänkte att hon behövde äta/sövas vid bröstet men då började hon gallskrika. Min sambo tog henne och hon lugnade sig något så då sa jag att jag kunde försöka med bröstet igen, men då blev hon som förbytt och skrek och skrek, blev helt illröd och klöktes så jag blev livrädd att hon inte fick luft, så kräktes hon rätt mycket slem och mjölk :( sen tog min sambo henne igen och fick gå runt och vagga och vagga och prata lugnande etc typ i en evighet kändes det som och jag hade hjärtat i halsgropen. Sen la han slutligen ner henne i sängen och sen vaknade hon minst två ggr och då tog jag upp henne och hon fick ligga och snutta och somna om. Lugnare nu som tur var!
Förlåt detta blir långt! Men jag känner mig nu på morgonen så orolig på något vis.. Sambon gick ju till jobbet och jag känner mig liksom ängslig över hur hon nu kommer att vara.. Allt det som man har lärt sig känns som bortblåst.. Att tilläggas är ju att hon är 3 och en halv månad och att detta kanske är ett utvecklingssprång.. Men jag vill bara känna lite stöd från någon annan om de tycker att sina bebisar blivit annorlunda på senare tid? Hon är ju även mer glad, alltså ler mer och skrattat högt har hon gjort.. Men det är ju känslan av att plötsligen inte veta vad man ska göra riktigt.. Och hur jag ska få henne att sova på dagtid :/