Anonym (done that) skrev 2014-07-05 17:22:46 följande:
Njaa, jag håller med dig i sak men du har lite fel om tidsförloppet,
Ta pillret tar sekunder ja, där är i teorin aborten genomfört men, man måste komma tillbaka och stöta ut fostret så man har en microförlosning, sedan vad jag förstår så blöder man som efter normal förlossning, först efter man slutar bli påmint om handlingen av blod som man kan på allvar börja lägga det bakom sig, kan ta nån vecka.
Här håller jag inte med dej, så vi har troligen olika erfarenheter.
Jag är en av de här som har problem med preventivmedel, precis som några andra nämnt här, och jag har varit gravid två gånger - jag verkar bli det vad jag än använder - fast just nu har jag kopparspiral och tack gud så verkar det fungera... (peppar, peppar, ta i trä...)
Första gången gjorde jag en kirurgisk, det var över på en timme och möjligen stänk-blödde det lite i ett dygn efteråt.
Andra gången övertalade de mej att göra medicinsk, vilket tog...4 timmar, har jag för mej, och var obehagligt utav helvete, men efteråt var jag helt okej, frisk, smärtfri, glad och lättade, och satte mej i bilen, körde hem, sov och dagen efter var allt bra igen.
Så jo, jag vidhåller att det tar typ en dag. Sen måste man visst in efter en vecka och kolla att skiten verkligen är borta när man gör medicinsk, men det är ju faktiskt inget större problem.
Anonym (eh?) skrev 2014-07-05 17:15:53 följande:
En man behöver inte offra resten av sitt liv för ett barn de inte vill ha, de kan dra men betala underhåll måste de göra. Och sen förstår jag inte, ett barn som de inte vill ha? Knullar man utan skydd antar jag att man vill ha barn.
Kvinnor har sista ordet när det kommer till abort, ja det är en fördel kvinnor har där. Män har den fördelen att de slipper graviditet, förlossning och ev abort. Det är lika orättvist för båda.
Eh...
Nej, att ha oskyddat sex betyder inte att man vill ha barn - det kan vara allt från att någon ljuger, till att någon felräknat ägglossning, eller inbillar sej att "säkra perioder" är säkra - eller att avbrutet samlag fungerar - ja, män måste naturligtvis också utbilda sej inom det här, men - helt ärligt - det kvinnliga befruktningssystemet är ganska främmande för många av dem.
Sen kan du ju knappast påstå att en man inte måste offra resten av sitt liv; underhållet är inkomstbaserat, såvitt jag vet, och det där barnet kan alltså, för någon med dålig inkomst, vara det som styr hans liv, hans yrkesval, hans boplats - när han vill åka till Kuala Lumpur och backpacka, så kan han inte, för han måste ha en inkomst, så att han kan försörja något han inte ville ha till att börja med. Han kan inte ta risker med sitt yrkesliv, för plötsligt är det inte bara SIN framtid han riskerar. Och så vidare.
DESSUTOM, vilket knappast kan vara en nyhet, så tenderar män, lika väl som kvinnor, att bli kemiskt/hormonellt "förälskade" i sin avkomma - det är ett helt normalt biologiskt försvar avsett att se till att avkomman inte svälter eller blir uppäten - det drabbar fäder i princip lika mycket som mödrar.
Så de är låsta. Det är synd om män i den här situationen.