Anonym (Me2) skrev 2014-07-05 05:35:32 följande:
Jag har också provat massor med prev medel utan att något har fungerat för mig lika så är det för mina systrar och mina kusiner från min mors sida. Dåligt DNA kanske? Jag har bett honom i 2.5 års tid att använda kondom!! Men han vill inte. Vi har bråkar om det här tro mig. Vi kör avbrutet ibland med kondom ibland dock så drar han av den eller inte sätter på hela så den glider av. Inga påhopp tack känner mig dum som godkänt det. Samtidigt som vi har pratat om en till tätt in på.
Han får samtalsterapi mot sin dep han är inte i behov av medicin han hade det ett tag men det gjorde honom mycket värre.
En nära vän till mig jobbar med att föreläsa om mänskliga rättigheter och information till män och kvinnor om att våldtäkt är fel för alla oavsett ålder. Hon skriver varje morgon o varje kväll på sin fb Om att varje människa äger sin kropp och hon har rätt till den. Jag trodde att jag gjorde det... Min sambo säger att jag får välja abort och vi fortsätter vårt förhållande eller jag behåller barnet och flyter. I min stad är det flera års vänte tid på lgh :(
Jag vet vad Jag vill jag vet vad Han vill. En människa har rätt till sin kropp kan jag tvinga honom att bli pappa mot sin vilja? Kan han tvinga mig till abort?
Ja det kan du, tvinga honom till att bli pappa. Du har betydligt större rätt till att tvinga honom, än han har rätt till att tvinga dig till abort.
Abort är inget preventivmedel.
Då får han helt enkelt inte stoppa in den, utan gummi=inget godis. Så får ni ha sex utan att penetrera.
Att du inte tål preventivmedel är inte ditt fel.
Sex är ingen rättighet, det är ett ömsesidigt ansvar. Man har ett ansvar motvarandra och mot sig själv..
Tycker du ska snacka med den där väninnan personligen.. För om han tjatar och bråkar för att få sex på sitt sätt, fast du säger NEJ och sen ställer ultimatum i formen abort eller förhållandet. Då vet inte jag vad det kallas... men din väninna som föreläser om dessa ämnen. Hon vet vad det är..
Frågan är väl snarare, oavsett vilket val du än gör.. Att göra abort på förhållandet.
Varför är han tillsammans med dig.. för att han är förälskad/älskar dig. Eller det är bekvämt för sexets skull o kunde lika bra vara Greta.. Bara han fick sex..