• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • Bella 89
    Smulan 89 skrev 2014-08-04 18:56:35 följande:

Min första graviditet slutade i mf och 10 mån efter blev jag gravid igen och fick en pojke.

Vad underbart att läsa framgångshistorier, lyser alltid upp dagen. Grattis till din lilla pojk!
  • Bella 89
    Teresiat skrev 2014-08-04 18:52:26 följande:

Jag är personalvetare och arbetar inom HR, är även ansvarig för min avdelning och sitter med i den lokala ledningsgruppen. Tror inte jobbet kommer göra vågen när jag berättar om min graviditet... Ångest.

Vilka spännande jobb! Kul att vi är mixade. Jag har alltid tyckt att arkitektur är sjukt spännande. Har ritat huset vi bor i bland annat :D även om det kanske inte är samma sak men... Och så älskade jag Sims när jag liten

Bella, skönt att det verkar blivit bättre. Lät verkligen inget behagligt :(...

Sånt ska man inte ha ångest över, även om de kanske inte gillar det som dina kolleger/chefer, kommer de älska det som dina vänner! 

Vad skoj att du har ritat ditt egna hus! Har alltid velat rita mitt, har faktiskt gjort det, och skulle köpa en tomt för bygge efter vi gifte oss. Men vi fick ett hus i bröllopspresent, och man kan väl inte säga nej till det liksom, även om jag hatade huset älskar min man det, så får nog spendera ganska många år här. 
  • Smulan 89
    Bella 89 skrev 2014-08-04 19:09:16 följande:
    Vad underbart att läsa framgångshistorier, lyser alltid upp dagen. Grattis till din lilla pojk!

Tack =)
    Det är snart 4 år sedan han föddes. VI har hunnit få en pojke till och är nu gravid med tredje barnet i v 6.

• Teresiat

Hoho hur mår ni? :) går in i vecka 10 idag. En kritisk vecka, spännande! Det känns som det kommer gå bra.

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-06 07:35:07 följande:

Hoho hur mår ni? :) går in i vecka 10 idag. En kritisk vecka, spännande! Det känns som det kommer gå bra.

Börjar känna av illamåendet mer och mer tycker jag. Molvärken och kissnödigheten har avtagit men brösten ömmar lite mera.
    Ibland kommer oron över mig.. Är det verkligen nåt liv där inne? Hade ju ungefär samma symtom förra gången oxå... Ska jag stå ut ända till v 10 innan jag får veta??? Går in i v 7 på fredag...
  • Teresiat

Har du fått spy ngt? Mina tankar går exakt lila dant. Man får försöka distrahera sig..

Min mage är super svullen. Så här svullen och spänd blev hann den aldrig bli förra gången.. Känns som det syns extra mycket när jag har kjol. Får hålla in magen när jag går runt på kontoret.. Skulle tippa på att en kollega har misstankar redan nu. Igår frågade hon på skämt "är du gravid" och så flinade hon..

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-06 15:10:09 följande:

Har du fått spy ngt? Mina tankar går exakt lila dant. Man får försöka distrahera sig..

Min mage är super svullen. Så här svullen och spänd blev hann den aldrig bli förra gången.. Känns som det syns extra mycket när jag har kjol. Får hålla in magen när jag går runt på kontoret.. Skulle tippa på att en kollega har misstankar redan nu. Igår frågade hon på skämt "är du gravid" och så flinade hon..

Nee, inte spytt nåt, hoppas jag slipper det... Men har rätt dålig aptit och blir lätt äcklad bara av att tänka på mat, särskilt kött och sånt... = )

Jobbigt att vara så svullen! Svårt att dölja det då... När har du tänkt berätta på jobbet?
  • linnis83

Tycker mina symtom har minskat, det gör mig nervös... Ingen växtvärk, inte kissnödig inte lika trött och inte så ont i brösten... Illamående till och från dock.
    Måste kanske ringa BM till veckan och be om tidigare vul....

Hur går det för er andra?

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-10 12:37:37 följande:

Tycker mina symtom har minskat, det gör mig nervös... Ingen växtvärk, inte kissnödig inte lika trött och inte så ont i brösten... Illamående till och från dock.

Måste kanske ringa BM till veckan och be om tidigare vul....

Hur går det för er andra?

Upplever exakt samma sak, ingen trötthet alls, brösten är inte ömma för fem öre och magen är helt normal. Då du och jag är lika långt gångna är det kanske helt normalt just nu då. Hoppas i alla fall, vet inte vad jag ska ta mig till annars..
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-10 13:00:55 följande:
    Upplever exakt samma sak, ingen trötthet alls, brösten är inte ömma för fem öre och magen är helt normal. Då du och jag är lika långt gångna är det kanske helt normalt just nu då. Hoppas i alla fall, vet inte vad jag ska ta mig till annars..
    Ja, vi får hoppas att det ska vara så... = ) Men nog blir man orolig! Hade du bokat tid för vul?
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?