• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ManoMani
    JhjärtaK skrev 2014-08-29 20:51:10 följande:

Jamen dåså, då ligger du ju inom spannet

Ja klart nervös här också! Och jag har inte mitt UL än på tre veckor! Men håller tummarna för fina siffror för oss alla!

Jag håller tummarna för alla med <3
  • Lejonhierta
    Mimipig skrev 2014-08-28 23:27:07 följande:
    Hm. Jag ska göra kub i v 14. Undrar om bm har räknat fel då?
    nää bara jag som var snabb oh räknade baklänges, fram till v 14 går det :) Så du är i rätt ram.
  • Mimipig

Jag ska på en gourmetresa med jobbet 11-15 sept, så jag ringde ul och frågade om jag får göra kub före resan. Jag kommer inte kunna fekjdricka i så många dagar, och jag vill inte berätta för chefen förrän jag vet att graviditeten är på banan. Plus att det börjar synas, tror inte jag lan luras mkt längre. Hade tid 17/9, men fick 10/9. Då är jag v 11+6 på kub. Litet tidigt tyckte bm, men bokade in ändå. Tidigt?

• SvanE
    Mimipig skrev 2014-08-29 22:52:54 följande:

Jag ska på en gourmetresa med jobbet 11-15 sept, så jag ringde ul och frågade om jag får göra kub före resan. Jag kommer inte kunna fekjdricka i så många dagar, och jag vill inte berätta för chefen förrän jag vet att graviditeten är på banan. Plus att det börjar synas, tror inte jag lan luras mkt längre. Hade tid 17/9, men fick 10/9. Då är jag v 11+6 på kub. Litet tidigt tyckte bm, men bokade in ändå. Tidigt?

Jag ska göra KUB på tisdag, är då i 12+0 och det var barnmorskans förslag att göra då, en dag kan väl inte skilja så mycket tycker man :)
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-29 22:52:54 följande:

Det sägs vara optimalt att göra i vecka 12+0 och då är du ju bara en dag ifrån

Skönt att ha det avklarat också innan resan!
  • LillLouise84

Jag har hamnat i en lite konstig sits. Jag är 11+2 idag, det syns ganska mycket och jag ska på inskrivning på tisdag. Så nästa helg har vi tänkt släppa det för närmaste familjen, sen måste jag ta det med jobbet och eftersom några av mina kollegor även är nära vänner så kommer de också att få veta det om chefen får veta. Sen blir det vännerna allt eftersom. Problemet nu är att en av mina vänner ska också ha barn fast 6 veckor före mig men de kommer inte berätta det alls typ, det syns säger de. Vi har en hel del gemensamma vänner, det blir helt skumt om jag berättar och sen kommer det ut att de ska ha före.

• Tussludd

LillLouise: Äsch, det gör väl inget. Det är väl var och ens ensak när man är redo att berätta. Om de vill vänta kan det ju inte tvinga dig att vara tyst, och de tycker nog inte de heller. Klart att folk kommer förstå senare att de "hållt hemlisen" längre, men det hade man ju fattat ändå. Det första jag gjort när jag fått höra ett BF-datum har iaf varit att räkna 9mån baklänges. ;)

• LillLouise84
    Tussludd skrev 2014-08-30 08:54:35 följande:

LillLouise: Äsch, det gör väl inget. Det är väl var och ens ensak när man är redo att berätta. Om de vill vänta kan det ju inte tvinga dig att vara tyst, och de tycker nog inte de heller. Klart att folk kommer förstå senare att de "hållt hemlisen" längre, men det hade man ju fattat ändå. Det första jag gjort när jag fått höra ett BF-datum har iaf varit att räkna 9mån baklänges. ;)

Dom vet inte att jag är gravid än. Jag frågade om dom skulle ha för att jag misstänkt det en längre tid och hon skrev en grej på fb så jag fattade att jag haft rätt. Men eftersom jag inte berättat för någon så vet dom inte, de har inte en aning.
  • Teresiat

Lilllouise, hade jag varit din kompis så hade jag absolut inte brytt mig ett dugg och bara blivit glad att ännu en vän väntar barn samtidigt som mig. Berätta när du känner för det..

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?