• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK

laila88: skönt att du fattat ett beslut. Själv försöker jag att inte relatera alltför mycket till det lilla livet utifall att det (peppar peppar) skulle visa sig vara något fel efter kub. Men det går väl sådär

• Lejonhierta
    JhjärtaK skrev 2014-08-31 08:21:09 följande:
    Jag körde stenhårt på stödstrumpor med dottern och fick inga åderbråck på benen och det är ju så skönt att ha på sig dem när de väl är på men oj vilket meck att få på dem när man är höggravid fick be maken att göra det några gånger mot slutet
    Tycker magen är i vägen redan 'muttrar'.

Jag har åderbråck sedan tidigare men det sitter på insida av låren, svårt att kommat med stödstrumpor. Men det är otroligt skönt ändå när de är på.
  • Mimipig

Stödstrumpor säger ni... När är det dags att börja med det? När man känner sig svullen eller innan i förebyggande syfte?

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-31 19:45:24 följande:

Stödstrumpor säger ni... När är det dags att börja med det? När man känner sig svullen eller innan i förebyggande syfte?

Räcker nog att börja när du känner dig svullen. Jag har inte börjat än. Började runt vecka 20 förra gången tror jag.
  • JhjärtaK

Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-08-31 20:55:32 följande:

Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.

Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 21:20:33 följande:
    Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sen vi började fundera på en till så typ halva våren innan graviditeten. Jag står stilla i vikt fast jag fuskar med maten och äter godis.
    Jag har gått upp 3,5 kg, (kan vara mer). Nu stramar allt plötsligt runt rumpa och höft också. En Klänning som var lös för två v sen är ett ormskinn nu. Åh, vad jag bara vill få v 12, kub och chefen överstökad!
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:44:56 följande:

Jag har gått upp 3,5 kg, (kan vara mer). Nu stramar allt plötsligt runt rumpa och höft också. En Klänning som var lös för två v sen är ett ormskinn nu. Åh, vad jag bara vill få v 12, kub och chefen överstökad!

Jag har nu gått upp några hekto men en hel dm runt midjan, drog på mig byxorna jag hade för två veckor sedan och det var bara att glömma att knäppa dom. Lyxigt att ni får göra kubtest, här är det endast rul.
  • tovemaja

gått upp 4kg nu!!! Shit, 1 i månaden! Mitt i v.14 är jag och det syns verkligen att något har hänt med mitt midjemått! men än så länge ingen elev som vågat säga något :) Får se hur länge det dröjer. Har en tight klänning idag för första gången sedan terminen började... pratade med chefen i fredags så nu behöver jag inte gömma mig i pösiga byxor längre. GÖTT!

• laila88

Mödravården här är ett skämt! Dom verkar endast ha en enda barnmorska som har sjukt barn jämt.

Förra året tog det mig tre veckor innan jag fick tag i nån, och fick ändå ingen hjälp där utan fick vända mig till kvinnokliniken/gyn.

Nu har de inte öppet fören onsdag fast dom ska ha telefon tid en timme varje morgon i veckan utom torsdag. Börjar va så less! Skulle vilja gå nånstans där man får tag i folk :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?