• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • lillalivet8084

Laila- men däremot så va jag ofta på ultraljud pga näringsbrist så är du smal sen tidigare vet jag inte om det behöver kollas upp...det är nog bättre att ringa din bm och fråga!

• JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-08-30 18:22:23 följande:

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

Jag började med folsyra i maj och gravidvitaminer från aco när jag plussade. Bebisen tenderar att ta vad den behöver så det behöver du inte oroa dig för.

Hur är det på hemmaplan? Har du bestämt dig för att behålla oavsett hur det går med din kille?
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-08-30 18:22:23 följande:

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sen vi började fundera på en till så typ halva våren innan graviditeten. Jag står stilla i vikt fast jag fuskar med maten och äter godis.
  • Lejonhierta
    Kpax skrev 2014-08-30 17:10:00 följande:

Åh vad kul! Ska ni ta reda på kön? Eller har ni redan gjort det?

Denna bilden är från KUB så för tidigt att ta reda på kön. Men vi kommer försöka ta reda på det vip RUL i v19. Jag är ganska duktig på ul och har sett på mina tidigare innan bm berättat. Nu tror jag det är en pojk om jag ska jämföra symtomen från tidigare graviditeter. Men säker är jag ju inte förrän jag får ta mig en titt. Läkaren som gjorde KUB så förvisso, här har vi henne. Men det går inte urskilja könet i v 12+0 så det var nog bara nåt hon sa.

Ni då? Ska ni ta reda på könet?
  • Kpax

Vi har sagt att vi inte ska ta reda på könet, men vi får väl se om vi kan hålla oss. Jag är kass på UL-bilder, så det är ingen risk att jag råkar få syn på något i alla fall. :)

Skulle det vara två vill jag kanske veta kön, då ska man plötsligt komma på dubbelt så många namn som kan tänkas passa. Men det har jag inte pratat med sambon om än.

• laila88

Lillalivet8084: jaa jag har ju läst det att det ska gå bra för många trots de mår så dåligt som du säger :( va jobbigt att må så dåligt. Jag är inte smal direkt, men inte tjock heller nånstans mitt emellan så hoppas foster har fått sig näring trots allt :) ska ringa bm på måndag :)

JhjärtaK: ja jag behåller självklart. Det är ju rätt kaos än och tar nog ett tag för chocken, över att blivit ensam och dessutom gravid, att lägga sig. Men det är ju mitt barn :) man älskar det lilla livet redan ju.

LillLouice84: ja det vore ju optimalt att ha börjat långt innan med vitaminerna :) men kanske ska passa på att njuta av vikten medan man kan ^^

• LillLouise84
    laila88 skrev 2014-08-30 21:43:26 följande:

Lillalivet8084: jaa jag har ju läst det att det ska gå bra för många trots de mår så dåligt som du säger :( va jobbigt att må så dåligt. Jag är inte smal direkt, men inte tjock heller nånstans mitt emellan så hoppas foster har fått sig näring trots allt :) ska ringa bm på måndag :)

JhjärtaK: ja jag behåller självklart. Det är ju rätt kaos än och tar nog ett tag för chocken, över att blivit ensam och dessutom gravid, att lägga sig. Men det är ju mitt barn :) man älskar det lilla livet redan ju.

LillLouice84: ja det vore ju optimalt att ha börjat långt innan med vitaminerna :) men kanske ska passa på att njuta av vikten medan man kan ^^

Vid första barnet hade jag gått upp 5 kilo vid den här tiden men stod sen stilla till v 24. Nu har jag gått upp 200 g, det räknar jag som inget. Bara hålla tummarna att det håller i sig. Däremot tog jag på mig byxorna jag hade för två veckor sen och maken visste inte vad han skulle säga. En hel jävla dm mellan knapp och knapphål, så måttbandet åkte fram och 10 cm mer midja
  • laila88
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 21:51:29 följande:

Vid första barnet hade jag gått upp 5 kilo vid den här tiden men stod sen stilla till v 24. Nu har jag gått upp 200 g, det räknar jag som inget. Bara hålla tummarna att det håller i sig. Däremot tog jag på mig byxorna jag hade för två veckor sen och maken visste inte vad han skulle säga. En hel jävla dm mellan knapp och knapphål, så måttbandet åkte fram och 10 cm mer midja

Haha men det är ju härligt! Det märks att de är en liten därinne fast inte märkvärt på vågen :)

skulle vilja ha en hård liten babykula, men känner mig bara fläskig :) rumpan syns dock plattare haha, inte direkt där man vill tappa formen! Kanske från den de två kilona försvunnit hehe ;)

Gick upp 24 kilo med sonen och hoppas på att inte riktigt dra iväg så mycket den här gången :) men att gå ner i vikt kändes skumt ändå.
  • Lejonhierta

Jag har fått vätska i benen, varje kväll är de svullna och gör ont. Så var på apoteket och köpte stödstrumpor igår. Vilket mecka att få på dom men sköna och mina ben var inte svullna på kvällen. Nöjd, trots att jag känner mig som en pensionär haha

• JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2014-08-31 06:42:46 följande:

Jag har fått vätska i benen, varje kväll är de svullna och gör ont. Så var på apoteket och köpte stödstrumpor igår. Vilket mecka att få på dom men sköna och mina ben var inte svullna på kvällen. Nöjd, trots att jag känner mig som en pensionär haha

Jag körde stenhårt på stödstrumpor med dottern och fick inga åderbråck på benen och det är ju så skönt att ha på sig dem när de väl är på men oj vilket meck att få på dem när man är höggravid fick be maken att göra det några gånger mot slutet
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?