• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skönt med flera namnförslag, jag har bara ett och känner verkligen för att ha fler när dagen kommer :)

Undrar vem här inne som blir först ut??:D

• SvanE
    pink76 skrev 2015-01-11 20:25:57 följande:

Ni som vet, hur känns foglossning?

Jag har så hemskt ont i ryggen och i blygbenet. Det känns som att blygbenet håller på att spricka mitt i tu. Nu har jag även så hemskt ont i benen. Kan det vara foglossning? 

Sen så har jag börjat få ett nytt "symptom" som är hemskt jobbigt. Det är att jag vaknar på natten, helt panikslagen, för jag kan inte andas. Vad kan det vara? 

Jag försöker verkligen att njuta av min graviditet, då jag vet att det är min sista, men ibland är det verkligen inte lätt.

Låter som foglossning! Du har en symfys mitt på blygdbenet som luckras upp och vissa får jätteont.

Kan det vara att du ligger på rygg eller höger sida? Tryck på venacava (stora hålvenen) kan göra att du får syrebrist och blodtrycksfall så du vaknar av det, inget farligt men prova sova på vänster sida! :)
  • SvanE
    Misty W skrev 2015-01-13 12:50:42 följande:

Vad är purelan salva?

Hur många plagg tar ni med till babyn i bb-väskan?

Kräm till såriga bröstvårtor, något jag köpt efter många rekommendationer men man får nog som med allt prova sig till det som funkar bäst :) räcker bröstmjölk är det också bra :)
  • SvanE
    laila88 skrev 2015-01-15 09:49:39 följande:
    Restless leg syndrom. Det känns som det kliar diffust inne i benet eller som att man behöver sträcka på kroppen men det "inte riktigt går" eller behöver ut å springa som namnet vittnar om lite :) Tycker de känns jätte otäckt men hoppas på att de går över nu med lite järn.

Ja hon sa att hon skulle ge mig några järntabletter som hon hade där hos sig men om dom inte hjälpte skulle jag börja med Niferex. Så det var några andra egentligen ja skulle prova först. Men kör nog på Niferex ändå.

Är lite rädd för hur magen ska hantera järntabletter, är nämligen redan hård trots att ja äter gröt och fibrer som en tok. (kul info).. Så tänker att järntabletterna tar väl sönder min mage totalt :S Men känns som jag kommit undan rätt bra med gravidåkommor så de är på tiden att de börjar hända lite grejer :)
    Duroferon är vanligt. Jag själv kan inte äta dom för magen blir så trög men har aldrig haft problem med Niferex, eller ännu bättre, Hemofer????
  • SvanE

Skulle vara en tumme upp här ovanför, inte massa frågetecken :)

• SvanE

Tips till er som ska beställa, hittade massa bra på babyland.se, beställde vid lunch och grejerna kom dagen efter! Med koden SOLSKEN blev det dessutom 10% rabatt även på nedsatta varor :)

• SvanE

Stort grattis Leionhierta! Hoppas allt flyter på bra här hädanefter både för dig och lilla flickan!

Gravpenningen startade i måndags och jag har inga problem att pyssla än så länge, får se hur länge det håller i sig :) tre olika slags snuttisar klara (ger bort dem) och en tröja han får behålla själv ??

• SvanE
    niobit skrev 2015-01-21 21:59:17 följande:
    Va fint! Har du något mönster på tröjan? Är sugen på ett nytt projekt :)
    Tack Kpax :)

Den är virkad från svartafårets mönster 1435

Men gjorde ränderna lite "enklare" än mönstret, tog den beskrivningen från en pippi-filt jag googlade fram ett mönster på :) var inte svår alls och följde med mönster på en klänning och skor också :)
  • SvanE
    laila88 skrev 2015-01-22 09:46:47 följande:
    Intressant! Jag har ju järnbrist dessutom, så då är det kanske därför jag blivit konstig! :D haha
    Haha jag är likadan! Garagelukt och liknande kan få mig att stanna upp och lukta, lite lågt järnvärde här också så kan ju stämma ;)
  • SvanE
    LillLouise84 skrev 2015-01-23 18:52:36 följande:

Oj vad alla är till bm och har koll. Jag är i v 31+5 och var på inskrivning v 13, rul v 17 (visade det sig) rul 2 v 20, koll v 28 sen har jag inget förrän v 33+2. Det känns som att mitt landsting är snål på kontroller. Jag har inte lämnat urinprov sen inskrivningen, och knappt tagit blodprov.

Hur mycket går ni andra? Vissa förstår jag går mer pga blodtryck och annat som strulat. Men ni som har haft problemfri graviditet då?

Här är det koll v.24 & 28 efter RUL, sen v.31 (för förstföderskor) och därefter varannan vecka! Västernorrland bor jag i :)

Igår när jag skulle sova kände jag precis ovanför blygdbenet och kunde känna bebisens huvud? Vet att han ligger med huvudet neråt men kändes så tydligt, någon annan som känner/känt likadant?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?