Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vi ska resa till svärföräldrarna idag och vara där över helgen. Och eftersom mannen jobbar så får jag fixa matsäck och packa och diska och slänga sopor och återvinning och allt som behövs fixas inför avresan. Inte så lätt när H blev trött på babysittern. Har nu honom sovandes i sele men jag tycker inte det är så lätt att fixa saker med honom i den. Visst det som inte blir gjort får vi fixa tillsammans när mannen kommer hem om två timmar men eftersom vi ska köra från Skåne till Stockholm så vill vi komma iväg så snabbt som möjligt. Hade tänkt köra imorgon när han har semester för att börja tidigt men imorgon ska en släkting till honom begravas så vi behöver köra idag. Nåja matsäcken är fixad och saker som ska packas är framplockade.

• Trollunge85
    Lilj3 skrev 2015-06-11 10:25:16 följande:

Skönt att ni förstår. Känns lite bättre när man vet att det inte är konstigt att känna såhär. Nu har han faktiskt sovit i nästan 2 timmar(!) så jag har hunnit duscha och raka benen för första gången på en evighet. :D

Septemberbarn: Vi ska hem till mina föräldrar lördag-söndag så jag ska försöka komma ifrån ett par timmar då.

Trollunge: Men eller hur, förstår inte att det ska vara sån skillnad på att ta beslut på jobbet och hemma. Spelar ingen roll hur små eller stora beslut det handlar om, han verkar tappa förmågan att tänka själv när han kliver utanför dörrarna på jobbet. T.ex. den senaste veckan har det blivit kaos med middagarna eftersom jag inte har orkat planera vad vi ska äta. Han brukar ringa mig efter jobbet när han står i affären och frågar vad vi ska äta, istället för att bara köpa hem nåt.

O ja middagarna... Jag försöker få honom att fixa ibland men nej. Det där med affären känner jag igen. Jag försöker säga välj själv men det brukar aldrig funka. Om jag tagit fram ett recept han ska följa och sett till att allt finns hemma så fixar han det men då känner jag nånstans att jag lika gärna kan laga maten också.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-06-11 11:01:53 följande:

Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)

Borde också köpa byxor. Vi har ju ärvt en massa kläder av kusinerna men i 68 finns det mest fodrade jeans eftersom kusinen var född på hösten så det blir lite varmt i sommarvärmen. Vet dock inte om shorts eller byxor är bäst eller jag ska köra mest enbart blöja och body.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-06-12 09:27:03 följande:
    Jag helammar och har ändå regelbunden mens - så för mig skyddar ju inte ens helamning!
    Du fick det? Hur snabbt då? H blir ju 10 veckor imorgon och jag har känningar för att mensen är på g. Hoppas verkligen jag har fel, att det bara är kroppen som håller på att lägga allt på plats i kroppen, men det är inget man kan styra tyvärr.
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-06-12 09:55:08 följande:
    Ja se så olika det kan vara. Jag går bara och väntar på mensen nu men den håller sig borta än (tack och lov). Jag ammar rätt ofta på dagarna, går oftast inte mer än en timme mellan.. På nätterna däremot går det ju rätt länge mellan så jag väntar som sagt bara på att mensen ska komma.

Från det ena till det tredje.. är det fler än jag i den här tråden som inte vågat ha sex än? Det har gått över 11v sen förlossningen nu, jag sprack inget och har inte haft ont alls men ändå känns det sååå långt borta. Sambon är inte typen som tjatar men det märks ändå att han börjar bli frustrerad.. tror inte vi haft sex alls efter årsskiftet så det är väl förståeligt;)
    Vi har inte haft det än. Dels ville både jag och mannen att jag skulle läka ifred och avslaget ta slut och dels har det varit mycket att komma in i det här med att vi har ett barn. Men jag börjar sakna det, vi måste bara köpa kondomer först
  • Trollunge85

Bilresan upp till Sthlm gick bra efter omständigheterna. Vi var fast i en och en halv timme i bilkö pga en bilolycka och jag är glad att H sov då för det är svårt att amma honom i en bilkö när man aldrig vet när man måste börja köra igen. Vi stannade två gånger bara för amning och hade nog bara behövt stanna en gång om det inte varit för olyckan. Han var jättecharmig mot farmor och farfar men sen var han så övertrött så var tvungna att söva honom innan han kunde äta.

Idag tittade vi på rean och hittade tre fina tunna bodys till reapris. Tunna byxor fick vi dock köpa till fullpris men eftersom vi inte behöver så många par så fick 99kr vara ett bra pris.

Nu sitter jag i skuggan (skönt) i en park utanför kyrkan som mannens farbror begravs i. Känns som rätt beslut att jag och H är här ute så vi inte stör.

• Trollunge85

Jag har också mensvärk men det är omöjligt att jag är gravid. Trodde det var mensen som redan kom men den har inte kommit än.

• Trollunge85

Vi var ju uppe och hälsade på svärföräldrarna i helgen. Det gick jättebra. Nu är det bara halva bilfärden kvar. H sover så det är ganska smidigt.
    Iaf, det var ju begravning så vi träffade stora delar av mannens familj före och efter ceremonin utanför kapellet (under ceremonin var jag och H i skuggan och njöt av svalkan i sommarvärmen). Många av släktingarna var glada att vi kommit upp och kunde se H vilket tog bort lite av det sorgliga i att begrava en kär släkting.
    Men... Jag har försökt att inte bekymra mig så mycket över min kvarvarande övervikt och putande mage utan kör på kläder som är bekväma och smidiga att amma i även om det innebär att putmagen syns. Försöker känna mig fin ändå och okej med att det tar tid att få tillbaka min kropp. Då var det en nästkusin till mannen (syssling heter det kanske norr om Skåne?) som frågade om det var tillökning på gång. Just då blev jag bara paff och förstod inte att han syftade på min mage (försöker inte tänka negativt när det gäller min kropp) utan tänkte han kanske undrade om vi redan funderade på syskon och sa att jag gärna ville återhämta mig från graviditeten först (tack amningshjärna). Men sen slog det mig att det var min mage han syftade på och då blev jag ledsen och nu skäms jag för min kropp. Något jag inte gjorde i samma utsträckning innan trots min tigerrandiga mage. För då tänkte jag att det tar tid och jag kör ju mammamageappen och mammayoga och promenader så jag borde få bort fettet till slut och bra magmuskler.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-06-14 17:58:33 följande:
    Men fy vad tråkigt och vad okänsligt sagt! Visste han inte hur gammal H är?

Om det är till någon tröst kan jag tala om att det inte alltid är så hejigt att bli smal direkt efter graviditet heller. Vet inte hur ofta jag får höra att jag måste vara storasyster/styvmamma/barnvakt till mina barn för det finns ju inte en chans att jag kunnat föda tre barn. Och det finns inte en chans att min kropp kan amma. Och så det där ständiga huvudet på sned och "stackars jänta, du är ju så mager! Får du verkligen ingen tid till att äta? Du kanske borde sluta amma så du får behålla något!".. suck!
    Jag vet inte. Kommer inte ihåg om han frågade om ålder före eller efter det.

Usch det kan inte vara roligt det heller. Jag vet ju hur mycket du kämpar med att gå upp i vikt. På ett sätt är det tröstande att läsa om dina bekymmer och veta att att vara smal inte heller alltid är en dans på rosor. Men jag önskar att ingen skulle få såna kommentarer.
  • Trollunge85

Tack för alla fina kommentarer! Ni har så rätt. Han har ingen koll. Min mamma sa att hon hade varit i trädgården en vecka efter hon fött min lillebror och då hade grannen undrat om det inte var dags att föda snart. Men då låg min lillebror inne så grannen såg honom inte. Verkar som om det finns många som tror att magen ska försvinna direkt (och för vissa gör den det).

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?