BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Alltså denna vikthets på småbebisar driver mig till vansinne! Selina ligger EXAKT på mittenkurvan både längdmässigt och viktmässigt. Är med andra ord lika stor som "medelbebisen". Går upp ca 200g/vecka. Om hon så legat långt över ÖVERSTA kurvan tycker jag inte det finns något att diskutera.
I förrgår fick jag höra att vi nog måste ta dopet rätt snart, för så tjock som Selina är nu har hon väl redan vuxit ur dopklänningen. Det är alltså en dopklänning som våra andra barn haft också och de döptes när de var 9 månader och då var klänningen rätt stor. Selina är alltså för tjock för den redan nu vid halva den åldern? Tror inte det!
Och så måste vi ju för guds skull byta bilstol åt henne för hon är ju för stor för babyskyddet. Då har vi fortfarande spädbarnsinsatsen ("dynan") i för att hon satt jättedåligt när vi tog bort den!
Måste man kunna räkna revbenen på en 4månaders bebis för att det ska vara godkänt? Fan vad förbannad jag blir, får de inte ens vara bebis ifred innan vikthetsen ska börja?