Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jaha, beräknat datum idag men ingen bebis och inget som tyder särskilt mycket på att den tänkt komma också. Känns så jävla surt att sitta och vänta. 

• Lavish
    Kpax skrev 2015-03-02 10:21:21 följande:

Ny dag utan bebis, men med något jag tror är bristningar. De är ljusa än så länge, och syns dåligt på bilden, men de finns där. Utslagen har blivit fler också.

Sambon har tillbringat 1,5h på badrumsgolvet idag, innan han lyckades släpa sig upp på knä och krypa tillbaka till sängen. Han kan alltså inte ens gå nu, och jag vet inte vad vi ska göra.

Både familjeläkaren och 1177 säger att han ska vila, men han har ju inte rört sig mer än från soffan till toan på en hel vecka. Han hade tid hos kiropraktorn i morse, men kunde ju inte resa sig. Nu har han fått en akuttid till läkare imorgon, men de verkar mest fokuserade på att han ska få ett sjukintyg. Och blir han inte bättre kan han ju inte ens ta sig till toan, ännu mindre ut till en bil.

Fan, jag vet inte vad vi ska göra... :(

Oj det låter verkligen tufft. Ni kan inte få hjälp med någon sorts sjuktransport? Någon måste ju köra, och det bör du väl inte göra med värkar heller.. 
  • Lavish

Har sonen hemma idag även om han var pigg igår. Och antagligen får han bli hemma imorgon även om han frisk, för nu hörde jag från en annan mamma att fröken glatt berättat att flera av barnen och hon varit magsjuka och spytt i helgen. Borde dom inte vara hemma då? Trodde 48 timmar gällde. Irriterande. 

Låter säkert hemskt men jag tycker nästan att det är jobbigast att vabba med friskt barn, iaf nu när jag är som jag är. Min son brukar vara lätt och godmodig, förutsatt att han får sitt behov av att springa av sig och få leka i sällskap tillfredsställt. Men det känner jag mig inte kapabel till just nu, och då blir han frustrerad och ganska jobbig. Förhoppningsvis kommer mamma hit och roar honom en stund idag iaf, så får vi se hur vi ska överleva morgondagen om bebisen fortfarande inte är på väg. 

• Lavish

Jaha, blir uppenbarligen ingen bebis idag på beräknat datum.

Dock har jag rejält mycket med sammandragningar som gör ganska ont, mensvärk, ont i ryggen och mår allmänt skit. Men fortfarande inte tillräckligt onda eller regelbundna för att jag ska tro att något verkligen är på gång. Dessutom känner jag mig oerhört grinig och inte alls sugen på att föda barn just nu. 

Imorgon ska också hantverksjävlarna (ja jag vet att det inte är deras fel) ha tillgång till lägenheten 8-16 så det känns ju verkligen toppen. 

Välkommen till tråden KellyJones! 

• Lavish

Sov riktigt uselt, sammandragningar till och från och sen har jag ont i benen/anklarna, dom håller på att svälla upp rejält nu. Sen kom sonen in vid 5 tiden när jag hade somnat.

Nu är vi uppe och griniga och väntar på hantverkarna. 

Jag har iaf inte fått något koll av tappen vare sig den här gången eller förra och har varit där runt BF båda gångerna. Tror dom bara kollar om det finns något särskilt att kolla. Vad skulle en tappkoll egentligen säga om det inte är så att man tror att man är på gång dvs? 

Jag tyckte det var katastrofalt att ha läst dom där böckerna av Abascal, men tyvärr inte för att dom var för negativa utan tvärtom. I efterhand tycker jag dom målade det i rosa moln där alla var lyckliga och tyckte det var en häftig upplevelse efteråt samt en massa skitsnack om att kroppen vet vad den ska göra eller att någon urkraft tar över och gör jobbet, vilket jag inte alls kände igen mig i. Men det är ju bara min upplevelse såklart. 

• Lavish

Jaha fortsätter att gnälla för detta har varit en riktig skitdag.

Haft kraftiga sammandragningar hela dagen. Då och då känns dom rejält och gör så pass ont att man tror något är på gång, men sen klingar det av och går tillbaka till att bara vara obekväma och obehagliga. Utmattande och orkar och vågar inte göra något alls, dessutom har jag ju haft sonen hemma hela dagen som klättrar över mig och ställer en massa krav, och blir ledsen om jag snäser. 

Hantverkarna var åtminstone bara här typ tre minuter, kändes iofs väldigt onödigt men slapp bekanta mig med dem iaf. 

Ska väl försöka sova strax och se hur det går med det. Bf +1. 

• Lavish

Nu verkar det vara på gång här iaf. Haft ganska regelbundna värkar sen 5.30 imorse.

Trots allt mitt gnäll måste jag ändå säga att det startade med exemplarisk timing (bortsett från att jag fått vänta alldeles för länge då). Hann sova okej innan och hann göra bedömningen att det nog var på gång så att sambon kunde ta morgonen med lillen och skicka ner honom till förskolan med övernattningspåsen klar så att mormor bara kan plocka upp barn och grejer där. Så nu är det iaf ingen annan stress än att jag har jävligt ont med jämna mellanrum. 

Ska väl ringa förlossningen om en liten stund. Jag har ju gått hos anima (samma som aurora) så har fått löfte att jag ska få komma in när jag själv känner att jag behöver det. Förra gången blev ju väldigt utdragen och hittills är det ju liknande, värkarna kommer med ca 7 min mellanrum, vilket ledde till att jag inte fick komma in på väldigt länge förra gången. Än så länge klarar jag mig hemma men hoppas att dom kommer lyssna och släppa in mig när jag vill det. (Och hoppas verkligen inte värkarbetet stannar av, men är ju två dar över tiden redan så det borde väl inte hända) 

• Lavish
    sommarstad skrev 2015-03-04 08:59:05 följande:

Idag har jag extrem huvudvärk trots att jag tagit alvedon. Har pratat med förlossningen och de tyckte att jag kunde komma in på en extra koll. Inväntar nu maken, som har varit på jobbet, så ska vi åka till förlossningen. Mår dessutom illa så idag är en riktigt dålig dag. 

Ojdå, hoppas dom hjälper till så att det kommer igång nu. Finns väl inget skäl att du ska gå och må dåligt och bli utmattad samt riskera att bli ännu sämre när du ändå redan gått över tiden? 
  • Lavish

Purelan tyckte jag var jättebra, jag hade fått bröstvårtorna sugna tills blodet RANN när han skulle äta innan mjölken rann till. Däremot tyckte jag att det gjorde mer ont med amningsnapp men men. 

• Lavish

Har pratat med förlossningen nu och hade turen att det var min anima-barnmorska som svarade så så vitt jag förstod det är det bara att vi ringer när vi känner att vi vill åka in och sen gör det. 

Värkarna ligger kvar runt ca 7 min mellan men gör mer ont nu. Känns rätt skönt att veta att jag får ge upp här hemma när jag vill och åka in och få någon sorts smärtlindring. Förra gången hade jag ju innan tänkt mig att jag skulle vara så jävla tapper och klarar mig utan smärtlindring så länge som möjligt. Sen blev ju allt det där ointressant eftersom det gick åt helvete då jag inte fick komma in ändå, så kunde ju inte välja. Men nu börjar det snart kännas som att det vore nice med lite lustgas. 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?