Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-11-18 07:12:10 följande:
    Oj, det går undan!!
    Här hos oss reser sig Tage mot allt han kan. Oftast bara på knä, men ibland vågar han sig upp på fötterna också. Men att resa sig och stå utan stöd kommer nog dröja, han är vinglig så det heter duga :)
    Det är Hugo också. Han verkar inte förstå det utan testar iaf. Så duscha och lämna honom utanför duschen är bara att glömma så idag fick han följa med och duscha (mannen är borta sent i flera dagar och åker tidigt och jag och Hugo ska träffa folk idag så det var bara att bita i det sura äpplet annars hade jag nog gått sunkig ett tag till)
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-11-18 10:40:57 följande:
    Jag brukar sätta hoppgungan i dörröppningen till badrummet eller så tar jag matstolen och sätter där inne för att kunna duscha.
    Vad smart! Ibland behöver man någon som berättar sådana smarta vardagslösningar :) Tack
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-11-18 14:12:31 följande:

Ang. Dusch, hade änglavakt imorse! Brukar sätta F i badkaret (fyllt av handdukar mm) och jag tittar på honom hela tiden när jag duschar. Sedan några veckor har han ställt sig upp och håller i badkarskanten... Idag dock, kastade han sig snabbt som attan ned huvudet före rakt mot klinkersgolvet! Som TUR var landade han med huvudet före i en full tvättkorg! Vette tusan hur det gått annars!

Vad otäckt. H har djupdykt från pottan men det är inte riktigt lika långt som tur är. Det är inte lätt med de små liven nu när allt som har med rörelser att göra går i rasande takt.

Vi har tydligen börjat försöka på syskon nu. Var inte tänkt riktigt än men det blev så och då tänkte vi att då fortsätter vi på den banan. Min mens har ännu inte kommit tillbaka så när äl börjar och det går att få barn vet jag inte. Bryr mig inte heller än så länge. Är nöjd med bara H än så länge men vi vill båda ha minst ett till barn och det kan lika gärna ske nu som senare (med 9 mån fördröjning ;))
  • Trollunge85

Åhhh idag önskar jag att jag aldrig gått upp ur sängen. Förutom att H är gnällig som antingen beror på utvecklingsfas eller tänder eller kombination av det och mannen är i Oslo och kommer hem sent och har kommit hem sent varje kväll den här veckan så har inte blöjorna funkat idag. De började ta slut så igår köpte jag nya. Hade rabattkupong på liberos up and go så köpte två paket fyror. Har aldrig använt dem innan utan bara blöjor med knäppning men tänkte de borde funka också. Icke. Första blöjan klarade bara tre! Timmar innan det läckte ut. Och då hade han suttit på morgonpotta innan så så mycket kiss borde det inte varit. Sen när jag bytt kläder och blöja, vad händer då? Jo bajsattack som inte alls stannade i blöjan (typ inget i den när jag bytte och den var helt ny) utan istället längs hela benet, foten, vår matta, golvet och såklart där vi har trägolv så i springan mellan golvplankorna. Testade tre blöjor till (skam den som ger sig?) och en till läckte det ur, en klarade bajs och den sista var kissfull efter en kissning. Dessutom har hans diarré inte släppt så det är inte mycket som kommer varje gång så sånt problem borde det inte vara. Och här sitter jag med två paket blöjor. Men arg som jag var på världen efter att ha kört våtservetter och tops i golvspringan så skrev jag och klagade till libero. Jag brukar inte göra sånt utan bara acceptera att det inte funkade. Men jag fick svar nyss och de vill att jag ska skicka några blöjor (de betalar porto) och svara på lite frågor så de kan kolla på dem och sen ersätter de blöjorna. Eller ja ersättningen tror jag på när jag ser den.
    Åter till gnällisen... Han har ätit, sovit, ammat och ändå är det gråt. Stackaren. Nåja helg snart.

• Trollunge85
    Lavish skrev 2015-11-21 09:57:46 följande:
    Jag brukar bedöma om blöjor blivit för små med om man tydligt och väl ser naveln när man knäpper dem. Helst ska blöjan gå upp över naveln när man knäpper (sen halkar den ner lite när de haft på den en stund). Är det flera centimeter upp till naveln när man knäpper är blöjan för liten. 

Har funkat som regel på mina barn i varje fall, kanske inte på alla. 
    Lät som en bra regel. Tycker det är svårt att veta när man ska byta egentligen så då är det bra att höra hur andra tänker. Tror det börjar bli dags att gå över till femmor helt (5 i byxblöja var förresten mycket bättre än 4). Samtidigt så passar vissa fyror fortfarande..
  • Trollunge85

Snökaos i Skåne. Förstår inte vad som hände. Igår eller iaf förrgår nästan 10 plus. Idag minusgrader och frist på morgonen, lite snö på eftermiddagen och nu öser det ner snö. Vi får väl skaffa en snöskyffel. Köptes aldrig förra vintern för det var inte lönt.

Satte på vinterdäcken idag som är hos mina föräldrar. Var verkligen i sista sekund. På väg hem nu. Går mycket långsamt i trafiken nu. Bilar som kört av eller krockat.

• Trollunge85

Vi har även med extrakläder som vinteroverall till H om vi skulle fastna i en snödriva. Tänker helt annorlunda nu när man har barn känner jag.

• Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-11-22 12:00:12 följande:
    Vi i norr tycker alltid det är lika kul men "snökaos i skåne", eller egentligen allt nedanför sundsvall. Men såg vädret i morse på nyhetsmorgon och kan förstå att ni har det lite kämpigt ändå! Här längtar jag efter ett ordentligt snöfall, just nu är det ju knappa decimetern som täcker gräsmattan... En meter till hade inte skadat :) sambon har varit och pimplat (isfiskat) på förmiddagen och kom hem med två fina rödingar :)
    Haha jo jag har förstått att ni tycker det är lustigt med våra snökaos. Problemet är att i Skåne dras man för att sätta på vinterdäcken för det blir ju ändå aldrig snö så när det väl sker så blir det som en chock ;) Jag brukar dra mig för att kalla det kaos (även om det är det på vägarna när första snön kommer just för att folk har fel däck) men nu blev det ganska mycket snö på en gång och det var till och med varning från SMHI. :)

Men just nu med blåsten och att det varit plusgrader som gör vägarna slaskiga så är det inte så kul. Svårt att gå med barnvagnen också.

Det märks att många inte har koll på hur man kör i snö. På vägen hem från mina föräldrar (35 km) såg vi två krockar och fyra bilar som kasat av vägen varav en såg vi live. Han körde långt ut i vägkanten och trots att han körde nära en bil som hade hamnat i diket så verkade han inte fatta att han låg för långt ut. Så vips var han också i diket. Men hellre det än att han krockade med oss. Folk med dåligt omdöme i trafiken är inte att lita på.
  • Trollunge85

Vi har -6 och sol. Jätteskönt ute men eftersom folk inte kan ploga här nere (och det var slask på vägarna igår) så var det en utmaning att gå ut med vagnen idag. Tråkigt att det varar så kort tid här nere. Imorgon blir det plusgrader och på onsdag hotar de med regn.

Låter härligt med mycket snö och riktigt kallt så man slipper allt slask.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?