BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Här hos oss reser sig Tage mot allt han kan. Oftast bara på knä, men ibland vågar han sig upp på fötterna också. Men att resa sig och stå utan stöd kommer nog dröja, han är vinglig så det heter duga :)
Ang. Dusch, hade änglavakt imorse! Brukar sätta F i badkaret (fyllt av handdukar mm) och jag tittar på honom hela tiden när jag duschar. Sedan några veckor har han ställt sig upp och håller i badkarskanten... Idag dock, kastade han sig snabbt som attan ned huvudet före rakt mot klinkersgolvet! Som TUR var landade han med huvudet före i en full tvättkorg! Vette tusan hur det gått annars!
Åhhh idag önskar jag att jag aldrig gått upp ur sängen. Förutom att H är gnällig som antingen beror på utvecklingsfas eller tänder eller kombination av det och mannen är i Oslo och kommer hem sent och har kommit hem sent varje kväll den här veckan så har inte blöjorna funkat idag. De började ta slut så igår köpte jag nya. Hade rabattkupong på liberos up and go så köpte två paket fyror. Har aldrig använt dem innan utan bara blöjor med knäppning men tänkte de borde funka också. Icke. Första blöjan klarade bara tre! Timmar innan det läckte ut. Och då hade han suttit på morgonpotta innan så så mycket kiss borde det inte varit. Sen när jag bytt kläder och blöja, vad händer då? Jo bajsattack som inte alls stannade i blöjan (typ inget i den när jag bytte och den var helt ny) utan istället längs hela benet, foten, vår matta, golvet och såklart där vi har trägolv så i springan mellan golvplankorna. Testade tre blöjor till (skam den som ger sig?) och en till läckte det ur, en klarade bajs och den sista var kissfull efter en kissning. Dessutom har hans diarré inte släppt så det är inte mycket som kommer varje gång så sånt problem borde det inte vara. Och här sitter jag med två paket blöjor. Men arg som jag var på världen efter att ha kört våtservetter och tops i golvspringan så skrev jag och klagade till libero. Jag brukar inte göra sånt utan bara acceptera att det inte funkade. Men jag fick svar nyss och de vill att jag ska skicka några blöjor (de betalar porto) och svara på lite frågor så de kan kolla på dem och sen ersätter de blöjorna. Eller ja ersättningen tror jag på när jag ser den.
Åter till gnällisen... Han har ätit, sovit, ammat och ändå är det gråt. Stackaren. Nåja helg snart.
Så det är alltså inte bara vi. Då vet jag att just de är små i storleken. Tack
Snökaos i Skåne. Förstår inte vad som hände. Igår eller iaf förrgår nästan 10 plus. Idag minusgrader och frist på morgonen, lite snö på eftermiddagen och nu öser det ner snö. Vi får väl skaffa en snöskyffel. Köptes aldrig förra vintern för det var inte lönt.
Satte på vinterdäcken idag som är hos mina föräldrar. Var verkligen i sista sekund. På väg hem nu. Går mycket långsamt i trafiken nu. Bilar som kört av eller krockat.
Vi har även med extrakläder som vinteroverall till H om vi skulle fastna i en snödriva. Tänker helt annorlunda nu när man har barn känner jag.
Vi har -6 och sol. Jätteskönt ute men eftersom folk inte kan ploga här nere (och det var slask på vägarna igår) så var det en utmaning att gå ut med vagnen idag. Tråkigt att det varar så kort tid här nere. Imorgon blir det plusgrader och på onsdag hotar de med regn.
Låter härligt med mycket snö och riktigt kallt så man slipper allt slask.