BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har heller inte något emot att alla gravida hänger kvar i tråden. :)
Alltså hur sover era små, tänkte främst på dagen. Bosse sover numer hela nätter, oftast 21-08. Men kvällarna har en tendens att bli längre och längre, och inte sällan är kl 22 innan han somnar. Idag har han bara sovit en vila (10:40-12:40) och sen hann det ju bli försent för en till vila så har fått underhålla han extra ikväll men nu däckade han 19:30 istället - vilket känns som en bra tid! Men, det känns så tidigt att redan bara ha 1 vila! 2 är för mycket och 1 är på gränsen till för lite... Skulle utan problem kunna skjuta lite på vilan, nu "tvingade" jag han o sova på tid istället för trötthet...
Trollunge: vi har perioder av pottvägran... Då testar jag toaring eller utomhus... Ute går alltid bra (vi bor på landet). Tror att det släpper för er snart, jag är också bortskämd med att inte ha bajsblöjor så när det väl blir är vi tokförvånade båda två.
Nu är det evigheter sen jag skrev här senast. Läser dock alla inlägg flitigt! tänkte höra med er - hur länge planerar ni att vara hemma med era små? Hur har ni lagt upp det?
Äntligen äntligen äntligen! I natt sov jag 7 timmar sammanhängande. Efter en vecka med uppvak flera gånger i timmen så är det underbart!
Hur mobila är era små nu? W sitter och åker på rumpan eftersom han hatar att ligga på mage. Men att åka på rumpan och dra sig fram med armarna går sakta och han åker gärna till soffan och vill ha hjälp att komma upp på fötterna, när han väl är på fötterna så går han i sidled efter soffkanten. Helst vill han att jag håller i honom och gåtränar hela dagarna, när jag inte har tid med honom blir han ofta missnöjd.
Vi testade min mans gamla gåvagn igår för första gången. Gick väldigt bra.
Märker att H är väldigt framåt i rörelser men efter (i förhållande till era) i ord och vinka/klappa. Vinka gör han men inte kopplat till ordet utan mer tittar på handen och öppnar sluter den.
Har haft en värdelös natt. Han har behövt ha bröstet i munnen i princip hela tiden och när han inte har det skriker han. Hoppas det är en kortvarig fas. Ska på julbord med jobbet ikväll vilket känns sådär efter i natt men mannen säger att jag ska gå och det är inget långvarigt julbord. Troligen hemma senast 23 även om bussarna och tågen strular.
Jag skrev ju typ för 2 veckor sen om ett jobb jag var sugen på, dom ringde idag och ska dit på anställningsintervju nästa vecka! Haha. Shit. Nu håller vi alla tummar och tår!