Lectin skrev 2014-11-05 14:36:52 följande:
Micka! och VeronikaK: Tänk bara på att jättenattljusprodukterna är kosttillskott! Det finns alltså inga kliniska studier på de effekter ni är ute efter. Isåfall hade de förmodligen varit läkemedel. Inte heller är kvalitetskontrollen hos tillverkarna ens i närheten av kontrollen för läkemedelsföretagen. Att det inte har rapporterats några biverkningar stämmer inte heller. Både allergiska reaktioner, mage-tarmreaktioner och annat finns beskrivet om man googlar. Naturligtvis kan man chansa men i mina ögon spelar man lite av rysk roulett när man använder kosttillskott för annat än det som står på etiketten.
Var rädda om er och var kritiska till alla sådana här produkter! Det finns så mycket skit och så många lurendrejare där ute!
Det är sant. Tack för varningar!
Nu ska jag snart åka och hämta barn, men en sak harjag funderat på. Under den ganska långa tid då min man inte ville att vi skulle försöka på en trea, då tänkte jag att "om han bara ändrar sig, då kommer jag att bli lycklig, då fattas inget i mitt liv etc". Jättenaivt, men det är så lätt att hamna i sånt tänk tycker jag.
Nu känner jag mig lite... ja, inte deppig men nästan lite besviken på mig själv att jag inte är lyckligare och har mer energi på nått sätt. Jag fattar ju att även om vi får en trea så är det inte svaret på allting, men jag hade räknat med att känna lite annorlunda. Jag ÄR glad att han ändrat sig, jag längtar efter trean, men jag är liksom orolig för allt och då är jag ju inte ens gravid än! Just nu PMS kanske? Bara två dagar från ÄL iofs...
Men det kanske är en sån tid, Tiden efter det stora beslutet...
Om du är ego, Lectin, så akta dig för mig.