Lectin skrev 2015-08-27 07:45:25 följande:
Här kommer en stor varm minuskram!
Men det är ju inte helt kört förrän mensen kommer, eller hur?!
Ja, visst är det bökigt att få ihop det ibland. Den här gången började jag få äl-känningar en vecka innan jag räknade med det och mannen skulle resa bort dagen efter! Så det var ju bara att starta förförelsen trots packkaos och resnervös man.
Nu hann han ju hem igen innan jag faktiskt fick äl men det blir väldigt många extra tankar och funderingar kring om man får till det på "rätt" dag eller inte.
Jag funderar också mycket på när man ska sätta stopp. Vi har börjat prata lite om det och mannen har väl slängt ur sig att årsskiftet kunde vara en gräns. Jag vet inte alls om jag klarar att sluta försöka. Vi får hålla en tumme att det händer innan dess helt enkelt. Även läjkaren på fertilitetskliniken började prata om hur vi ska gå vidare och om vi vill göra ivf osv. För mig är det blankt nej där. Jag tar gärna hjälp av hormoner nu när jag inte har egen äl men att starta upp ivf-process när vi redan har två barn, det skulle jag inte orka... Tror jag. Jag är uppenbarligen åtminstone inte där än.
Först och främst är jag ju nu mitt i en cykel och hoppas och tror såklart att det är NU det händer!
Tappen var stängd igår och alla äl-flytningar spårlöst borta så nu är det bara att vänta. Planerar redan när jag ska börja testa!
Eftersom jag fick äl-spruta i måndags så är det allra tidigast 10 dagar efter sprutan som gäller. Ni minns kanske att jag en gång fick utslag på preg-test ända fram till 13 dagar efter sprutan och sedan kom mensen. Jag frågade läkaren om det och hon sa att så länge ska man inte få utslag av sprutan så hon var rätt säker på att det var ett riktigt plus och tidigt missfall.
Nå bim den 8 september och tills dess ÄR jag (som vanligt) gravid.
Gravid tills motsatsen bevisats är tydligen min paroll!
Ja, vi utgår från att du är gravid, det är roligare än motsatsen. :D
Jag hoppas precis som du att slippa behöva ta beslutet att sluta försöka. Min man har inte sagt något särskilt om det. Jag har nämnt att det är något vi kanske behöver fundera på, men han är ganska obrydd om åldern, det är mer jag som känner att tiden börjar rinna ut.
Känner som du med IVF, det är jag inte beredd att gå in i, och det var mannen tydlig med från början att han inte ville. Så vi är överens om att blir det inte på "naturlig" väg så låter vi det vara. Det känns åtminstone bra att vi är överens om det. Sedan tror jag inte att han kommer att sörja det barn vi aldrig fick på samma sätt som jag, men så är det väl ofta.