Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

mammave skrev 2015-07-02 22:15:32 följande:

Är nog inte gravid längre :( Har börjat blöda :(

Nej!!!  Håller tummarna för att det är ett skrämskott! 
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-07-02 08:53:36 följande:
    Grattis mammave till plusset! 
    Jag läser lite då och då här. Jag har inte velat skriva så mycket om hur jag mår för jag tyckte att det var jobbigt att läsa om andras graviditeter när man själv inte fick plus. Jag tycker också att det är svårt att tro att jag är gravid, håller på att glömma bort det t ex när jag handlar mat. Jag tog ett gravtest till förra veckan bara för att vara säker på att jag är gravid. Jag ska till bm om en vecka, då börjar det nog kännas mer på riktigt. Jag kommer nog behöva berätta för min familj om graviditeten under semestern, andra får vänta tills 12 veckor gått. Som tur är har de veckorna passerat när jag är tillbaka på jobbet efter semestern så då behöver jag inte dölja min mage. 
    För min del får du gärna skriva om graviditeten, det gör varken till eller från vad gäller min egen situation.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-07-03 13:37:47 följande:

Igår kväll var det rött, men inatt och idag har det varit brunt så jag hoppas verkligen det kan gå bra ändå. Men jobbigt att bara vänta. Det är ju så tidigt så tror inte de kan se ngt på ett vul iaf Är bara i v 4+5

Om det stoppat upp finns det ju en chans. Vad jobbigt att du bara måste vänta, men det stämmer nog att det är för tidigt att se på vul. Kram! 
  • VeronikaK

Hur går det mammave? Håller tummarna för att det stabiliserat sig.

Här är det stugsemester som kommer att övergå till camping vilket eventuellt gör det omöjligt att få till någon bebis här. Men samtidigt kan man ju inte låta det styra hela semestern för de barn som finns. ;) Lycka till ni andra!

• VeronikaK

Hej på er!

Skönt för dig mammave att allt ser bra ut!

Här är det stiltje. Har långt till beräknad mens, skulle tro att den kommer runt den 30 juli. Vi har nog fått till det på rätt datum, så visst finns det en chans.

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-07-22 11:10:03 följande:

Håller med GrönaDruvan...

Fast just nu är jag både förvånad och förväntansfull för det verkar som det är äl på g här! håll tummarna! Har både äl-värk (i båda äggstockarna!!) och äl-flytningar. Inget positivt äl-test än men åtminstone ökning idag jämfört med igår.

Heja heja! Håller tummarna för att äl kommer!

Har ungefär en vecka till BIM nu men vi befinner oss långt från ett apotek, så det blir nog inget gravtest den här gången. Lika bra det.
  • VeronikaK

Hur går det Lecitin? Något utslag på äl-test?

Här har PMS-humöret anlänt vilket brukar betyda mens inom en vecka, precis som beräknat. 

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-07-24 11:47:22 följande:
    Ja idag var det klart starkare men inte heeelt positivt ännu. om det blir som det brukar så missar jag toppen och har svagare igen imorgon... Men allt som bryter mönstret är välkommet!
    Men kan det inte betyda att du har äl på "toppen" även om det inte blir helt positivt då? Önskar dig stort lycka till i alla fall. Och ni andra också!
  • VeronikaK
    limegrön skrev 2015-07-24 16:46:08 följande:

Ni som går mot BIM. känner ni några symptomer?

Jag har som vanligt ömma och svullna bröst, denna mån intalar jag mig att de är extra svullna. bim-5 idag så kanske tar ett test imorgon. Har inte testat på flera mån utan bara väntat ut mensen men denna gång känner jag mig lite positivare än jag brukar.

Spännande! :) Lycka till!
  • VeronikaK

Jag vet inte vad jag ska känna riktigt. Utöver pms-humör så känner jag att vår familjesituation är så krånglig att det inte helt går att hoppas på ett nytt barn heller, eftersom jag vet att det skulle göra situationen ännu värre. Usch vad tråkigt, jag önskar att det ver annorlunda. Tyvärr kan jag inte gå in på vad det rör sig om eftersom det är ett öppet forum.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea