Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

limegrön skrev 2015-10-01 17:46:29 följande:

Idag är jag riktigt bitter. Fick mensen idag! Förstår mej verkligen inte på min kropp. Jag var 100 på att det tagit sej denna gång. Har alla symptom jag har haft de andra graviditeterna men näh..... Denna enorma besvikelse gång på gång.. Fick ett psykbryt förrut och berättade minsann för min stackars sambo att det kommer aldrig bli ngn trea så vi kan lika gärna lägga ner allt vad göra barn är. Jag kommer väl förmodligen komma över även denna besvikelse som alla andra gånger (tappat räkningen tom) och dyka på sambon vid nästa äl. Men just nu vill jag bara ge upp.

Du har all min sympati. Usch vad jobbigt! Jag känner också att jag inte orkar pröva mer, och tiden som rinner på. Men sedan när det är fertil period så kan jag inte låta bli att försöka ändå. Du måste nog vila från detta några dagar för att få tillbaka lite ork.
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:
    Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!
    Nämen grattis Lectin!!! Fantastiskt! Det kommer att gå bra den här gången.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-10-06 06:14:36 följande:

Lectin: stort grattis!!! Det var längesen jag läste här nu, men kul att få läsa ett så positivt inlägg när jag läser nu på morgonen.

Hur går det för dig mammave? Jag vet inte om jag blandar ihop dig med någon annan nu, men var det inte din man som var tveksam till att fortsätta försöka? Här är det fortsatt veligt. Har valt ändå att köra på den här månaden, men känner alltmer att beslut behöver fattats eftersom det inte verkar bli ngt plus.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-10-06 19:31:17 följande:

Jo tack det går bra här.

Veronika: du minns rätt men vi fortsatte ju lite till och sen plussade jag. Så ska redan på RUL på torsdag -helt plötsligt gick tiden snabbt. Hade en hel del blödningar i början så trodde det var kört, men är nu i v 19.

Håller tummarna för er alla. Kram

Ja men just det ja! Nu minns jag ju. Men vad härligt - du är ju nästan halvvägs då. :)
  • VeronikaK
    Gamlamamman skrev 2015-10-08 12:46:01 följande:

Kära tjejer!

Undrar om jag får vara med här o kämpa med er?

Jag är 39 år och har två barn 02 och 05.

Jag och min kära sambo sedan 6 år har nu bestämt oss för att försöka få ett gemensamt barn. Jag ville försöka redan för flera år sedan men då var inte han redo så jag la drömmen om ett gemensamt litet liv på hyllan.

Nu har hans biologiska klocka börjat ticka (han är 6 år yngre än mig) och vi ska alltså börja försöka.

Idag har jag plockat ut staven och jag är så pirrig och glad och hoppfull om att kroppen fortfarande fungerar som den ska och att äl kommer igång snabbt. Helst idag. Haha.

Kram alla!

Hej och välkommen! Vad roligt med en jämgammal. Jag är också 39 år och har försökt i ett år nu, med ett missfall emellan för ett halvår sedan.
    Hoppas på att du får resultat snabbt! :)
  • VeronikaK
    Gamlamamman skrev 2015-10-08 13:54:38 följande:
    Tack VeronikaK!

Tråkigt när det tar tid och blir problem. Har det varit svårt att bli gravid de tidigare gångerna för dig eller kom det med åldern? Jag hejjar på dig iaf. Skam den som ger sig när man väl bestämt sig.
    Nej, tidigare gånger har det väl varit tagit genomsnittligt lång tid. 6 månader med första barnet och 4 med andra. Men då var jag strax över 30 och nästan tio år har gått sedan dess, så min fertilitet har såklart sjunkit. Iofs blev jag ju gravid på femte försöket denna gång men fick missfall. Nu har det gått 6 månader sedan dess, så det borde vara dags nu kan man tycka. Men fick missfall ganska sent (v.14) så det tog ett tag för kroppen att återhämta sig.

Men många blir ju gravida jättesnabbt i vår ålder så det är ju verkligen individuellt. Precis som du så hade jag velat börja med trean tidigare men min man har inte varit sugen tidigare heller.
  • VeronikaK

Jag ska träffa en kompis ikväll och skulle gärna vilja dricka lite vin. Är i princip säker på att det inte är ngt på g eftersom jag har PMS som vanligt, men det går ju inte helt att utesluta.

Köpte en "testa-tidigt-test" från RFSU på vägen till jobbet i morse, men det är hela 5 dagar kvar tills mensen är beräknad (RFSU-testet kan man ta 4 dgr innan mens tror jag). Den skulle kunna komma ngn dag tidigare också förstås eftersom den kom 2 dgar tidigare förra månaden. Nåja, jag testar väl ändå i dag vid lunch, för sedan ska jag iväg från kontoret.

Egentligen ska man kanske inte noja över alkohol innan ett positivt test, men jag har just läst nånstans om ny forskning som tydligen säger tvärtemot vad jag tidigare lärt mig - nämligen att embryot är som känsligast precis i början (v.3), dvs tidigare än de flesta ens vet att de är gravida. Men får jag "grönt ljus" idag så tar jag ett glas (minst). Helst skulle jag ju vilja få rött ljus förstås. :)

• VeronikaK
    Fia14 skrev 2015-10-13 21:23:31 följande:

Veronika: hur gick det på lunchen?

Gammelmamman: jag har inte haft stav, men samma sak hände när jag tog ut min spiral. Mens dagen efter i 4-5 dagar. Jag har för mig att jag sen använde ÄL test och att de gav utslag 14 dagar senare. 

Fsake: jag tror också att jag har BIM i helgen. Dock fick vi inte till försöken helt optimalt så jag har inte så stora förhoppningar (det blev några försök när jag fick första utslagen med ÄL test, men inte sen när det borde vara själva ÄL dagen - mannen var sjuk. Fortfarande lite bitter på honom att han inte ställde upp...)

Negativt test. Jag förväntar mig iofs mens först på söndag så det kan vara lite tidigt, men jag är ändå rätt säker på att det inte är ngt så nu testar jag inte mer. Vi missade själva ÄL-dagen eftersom mannen var bortrest så chanserna var dåliga från början denna gång. Nästa gång är vi bortresta och kommer att bo trångt ihop med barnen, så den gången är ju också bortkastad... 
  • VeronikaK
    Fia14 skrev 2015-10-13 21:28:26 följande:

Veronika: tänkte på det här du skrev om PMS... jag har haft min spiral i ett par år och knappt haft vare sig mens eller PMS. Kommer liksom knappt ihåg om jag brukade ha PMS.... och är inte det typ precis samma symptom som vid tidig graviditet? (svullna bröst, lite värk etc)

Hur och när känner ni förresten av ägglossningen? Jag tycker jag får värk både före, under och efter, dvs i minst 5 dagar Tror jag iallfall för det är ju svårt att veta när ägget verkligen släpper. Kan man verkligen ha värk efter ÄL, eller betyder det kanske att ägget inte har släppt än?

Jag hade inte heller PMS när jag åt hormoner, det är nog vanligt att man känner av cykeln mer när man inte har preventivmedel, dvs får symptom både före äl och mens.

PMS-symptom kan variera jättemycket. Jag har själv inga eller små fysiska besvär, men desto värre psykiska. Jag blir personlighetsförändrad, vågar jag nog påstå, minst en vecka innan mens. Ledsen, arg, deppig och svårt med socialt umgänge öht. Det brukar kallas PMSD och jag har även medicin mot det, som jag tyvärr inte får ta om det finns "risk" för graviditet. Dessa symptom är så tydliga att jag brukar veta direkt efter äl att jag inte är gravid.

Samtidigt kan symptomen variera lite i kraft månad för månad och de senaste två månaderna har de varit mildare än vanligt. Jag vet ju heller inte om graviditetshormoner i en tidig graviditet kan "likna" PMS-symptom även om de säkert är mildare. Summa summarum: det finns alltså ändå ett hopp varje månad...
  • VeronikaK
    Fsake skrev 2015-10-16 12:04:10 följande:
    Tack!

Testar troligen på söndag om mensen inte kommit och om jag inte har "mens" känningar..

Du då gamlamamman och Fia, när testar ni?! Spännande helg!
    Jag väntar också mens på söndag. Det brukar vara hyfsat regelbundet och jag vet ju när äl var. Har ju dock redan testat negativt i tisdags och har inga andra symptom, så jag tror inte på något plus. Kommer nog inte ens vara särskilt frestad att testa. Kanske först några dagar efter söndag i så fall.
  • VeronikaK
    Fsake skrev 2015-10-17 18:20:21 följande:
    Hur har det gått? Ingen mens idag? Ingen mens här än. Testade neg igår em.. Varför kan man inte låta bli?
    Men inga känningar alls på att mensen skulle vara på g. Har haft bruna spottings ett par dagar innan mens förut men inte nu (än iaf)..
    Väntar nu tills må/ti med att testa om mensen inte kommer..
    Fick just mens så den kom en dag tidigt. Har fått 1-2 dagar kortare period mellanöl och mens de senaste månaderna.

Känns väl okej ändå, jag blir inte så besviken längre, det känns inte som om jag kommer att bli gravid igen helt enkelt.
  • VeronikaK
    Fia14 skrev 2015-10-18 07:24:12 följande:

Håller med Fsake: vad tråkigt Veronika. I och för sig bra att du själv tar det bra, men som du säger så är det verkligen orättvist att det här med barn inte är något man kan styra över själv. Barn borde komma till de som verkligen vill ha dem!

Jag har nog egentligen gett upp, och jag tvivlar nu på att jag ska fortsätta. Lämnar därför tråden, i alla fall för ett tag. Tack för all stöttning och lycka till.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea