• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Umeje skrev 2014-11-26 10:35:39 följande:

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

Hurra, GRATTIS!!! :D
  • Minxy
    mammave skrev 2014-11-26 17:36:34 följande:

Grattis Umeje!!! Vad kul!

Här kom mensen alldeles för tidigt. Vet intw vad som hänt, först ngn dag sent o nu en vecka tidagare än sist....

Kan mensen komma tidigt om man ej haft äl el kmr den bara senare isf el inte alls?

Vad skumt mammave. Jag vet faktiskt inte hur mensen beter sig om man inte haft ÄL, så jag har tyvärr inget svar :(
  • Minxy

Måste bara berätta...

Mitt i all stress med julklappar, bebisförsök med mera så fick jag ett brev idag. Ett handskrivet kuvert med en handstil jag tyckte jag kände igen.

Jag öppnade kuvertet och inuti låg ett A4-papper där det stod "Gåvobevis".

Min pappa har fört över 100 000 kronor till mitt konto! Helt magiskt! Som en trissvinst :D

Ringde upp honom och skrek: "Du är inte klooooook!"

Han bara skrattade och sa att det är väl bättre att vi får lite pengar nu än att han ska hålla på dom tills han dör.

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-26 18:17:11 följande:

Kommer ni ihåg att jag sökte ett nytt jobb? Nu har jag blivit kallad till intervju! smile1.gif Oavsett hur det går är jag glad över att bli kallad. Det är stor brist på jobb i regionen och det här är det enda jobbet som jag sökt sedan jag tillträdde min nuvarande tjänst. För att toppa lyckan så kan jag meddela att jag hittat en privat gynekolog som ska hjälpa oss! smile1.gif Jag har genomlidit ett otroligt tufft år men det känns som att det kanske vänder mot up flow snart.

Härligt Janna, två bra grejer!! :)
  • Minxy
    limegrön skrev 2014-11-27 13:30:11 följande:

Umeje: vad underbart härligt, Grattis!

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

Skit också! :(

Då hoppas vi på nästa månad *kram*
  • Minxy

Det här känns ju märkligt och lite snopet.

Jag hade räknat med ÄL idag på dag 16 i cykeln. Men om jag kollar på min tempkurva så skulle jag nog snarare gissa att jag hade ÄL dag 12 i cykeln?

Däremot så har jag inte haft någon eggwhite-flytning än, bara watery. Fertilt sekret ska ju upphöra när ÄL varit, men jag hade watery från dag 12 till igår, dag 15 i cykeln (har inte kollat idag).

Ni i tråden som kan kurvor, vad tror ni?

• Minxy

Janna: lägger in mina två kurvor där jag plussat med sonen och dottern:

• Minxy

Janna: ja vi får se hur det utvecklar sig :)

Jag kan känna av ÄL ibland, men inte alltid, så jag vet inte. Har ömma bröstvårtor sedan igår och det brukar komma efter ÄL?

Micka: ja vad vet man, kanske det dröjer till dag 18-19 nu också, får fortsätta hålla koll på temp och flytningar.

Åh, jag hoppas verkligen att ditt illamående betyder något helt annat än magsjuka! Håller tummarna :)

Tack för att ni tog er tid att kolla på min kurva tjejer! :)

• Minxy
    Micka! skrev 2014-11-29 07:46:54 följande:

Gomorron allihop.....kan inte fatta det......är nog gravid ändå.... och väldigt lycklig och lite orolig över att den inne där, mår bra och kommer ut frisk smile1.gif ! Och lite illamående är jag också.......

Smittar er med massa gravid baciller smile1.gifsmile1.gifphpeQtAJ194189.jpg

Men underbart, grattis grattis grattis Micka! :D

Mangoo: den enda som vet att vi ens funderar på en trea är min mamma.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea