• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Micka! skrev 2014-12-05 23:00:49 följande:
    Hihi...du är rolig du, och visst sjutton är det ett pluuuuuss smile1.gif Stort Gratttttiiisss!!!!!!!!!!!!

Vad kuuuul smile1.gifsmile1.gif

Var och köpte julklappar idag på childrens house, jag och karln kunde inte låta bli att titta på vagnar. ...vi fastnade för en Brio Smile!!!Får se om vi beställer en sån i vår smile5.gif
    Aaah, barnvagnsköp....den del som karlarna iaf brukar vara LITE entusiastiska över ;)

Ja vi har ju redan en inköpt vagn, en Bugga som min make bestämde sig för att köpa i november förra året (!)

Den är ju bara tänkt som en cityvagn, så vi kommer bli tvungna att skaffa en mer rejälare vinter/dagis/långpromenadvagn också :)

Jag börjar konstigt nog ångra att jag testade så tidigt...tänk om det går snett och slutar i mens ändå? :(
  • Minxy
    mammave skrev 2014-12-06 22:51:53 följande:

Minxy: oroa dig inte i onödan smile5.gif Det gör man alldeles för mkt.

Janna: skulle ni på utredning?

Funderar på om jag har äl i dagarna. Har ingen koll eftersom min mens varit så knepig. Har jag en cykel på bara 23 dar helt plötsligt kanske jag tom redan haft äl, och missat det smile4.gif

Ja nog är det så alltid!

Jag kommer inte ändra i BIM-listan förrän efter mitt BIM passerat. Lite skrockfull :)
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-07 19:08:20 följande:

Idag kom mensen. Skönt att jag började sörja redan i fredags för nu vill jag bara kämpa vidare. Tiden fram till ÄL brukar flyta på bra medan tiden mellan ÄL och mens är fruktansvärd. Trots fortsatt hopp är jag ändå så j*via less på det här nu, vi har testat allt från att inte bry oss till sexschema och specialglidmedel... Varför kan det inte vara så lätt som det står i skolböckerna? Ägglossning + sex = bebis. Tur att jag har två underbara barn om kroppen bestämt sig för att slå igen bebisproduktionen. Tyvärr är inte längtan mindre bara för att vi har barn sedan tidigare...

Ett hjärta är stort och har plats för många. Så klart att ni längtar efter er trea även om ni redan har två underbara barn!

Jag hoppa verkligen ni får svar på era frågor vid läkarbesöket. Det kan hända att det enda som behövs är spolning av äggledarna och en kur Pergotime!
  • Minxy
    Miaomiao skrev 2014-12-09 14:43:17 följande:

Hej tjejer, nu har jag varit på återbesöket, allt såg bra ut, och läkaren bekräftade att man inte behöver vänta ut nästa mens för att bli gravid igen. Jag känner mig lättad och väntar nu på äl som borde dyka upp om en vecka, ska absolut testa!

Härligt, kör hårt! :)
  • Minxy

Jag minns inte om jag berättat det här, men jag åt Bisolvon den här månaden när det tog sig. Vet inte alls om det hjälpte, men tänkte iaf att jag skulle nämna det :)

• Minxy
    Lectin skrev 2014-12-11 12:01:43 följande:

Fort var det gjort.inga tecken på att jag haft eller ska ha äl. Nu blir det tablettrace:

Provera för att framkalla mens (men inte än eftersom de stänger för jul och nyår) sedan

Pergotime för att få äl och dessutom

Metformin för att gå ner i vikt och kanske ägglossa själv...

Och så ultraljudskoll när äl kan tänkas närma sig. Späckat schema! smile1.gif

Toppen! :)
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-12 20:01:04 följande:

Idag var jag på arbetsintervju och det gick toppen! smile1.gif Det var en avslappnad stämning och fantastiskt trevliga personer. Mina referenspersoner har redan blivit kontaktade och en av dem tror att jag kan räkna hem det här. Jag är väldigt nöjd med min insats oavsett hur det går, jag hade inte kunnat prestera bättre. Deras målsättning är att lämna besked redan nästa vecka så det blir förhoppningsvis en tidig julklapp smile1.gif

Underbart! :)
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-13 13:43:17 följande:

Men Minxy nu har du ju passerat BIM! Hur mår du?

Mår oförskämt bra, fick starkt plus igår på BIM+2 :)

Har absolut inga symptom. Mår inte illa. Har ingen växtvärk. Brösten ömmar mindre än tidigare. Men så har mina tidigare graviditeter också varit, så jag försöker att inte oroa mig.

Har redan fått "stor mage", men det är gaser...blir så jäkla uppblåst :(

Jag ska ändra i vår BIM-lista bara jag kommer åt en dator :)

• Minxy

Mammave: jag har ringt, har hälsobesök hos mvc inplanerat till onsdag 17/12. Riktiga inskrivningen lär väl bli i februari nån gång när jag kommer in i v. 12.

Till min privata bm ska jag den 7 juni, kommer nästan vara i v. 9 då

Janna: vad spännande! Håll oss uppdaterade :)

• Minxy

Janna: vad glad jag blir! Det låter jättebra att ni fick fin kontakt med läkaren, sånt är superviktigt. Bra att ni har planen utstakad, men jag förstår om du oroar dig lite för alla röda dagar nu.

Jag fick också progesteron utskrivet efter ett missfall. Månaden därpå blev jag gravid och 9 månader senare föddes dottern! :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea