• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Nu har FF satt ut ÄL på mig, på dag 14 i cykeln. Jag är osäker på BIM, förra månaden var min lutealfas 13-14 dagar har jag för mig. Jag låter BIM ligga kvar på den 12 december i BIM-listan iallafall.

Jag tar gärna lite av de där gravidbacillerna nu Micka ;)

• Minxy
    Iskristall skrev 2014-11-29 10:12:11 följande:

Stort grattis Nicka!

Min temp är på väg neråt, så jag är lite deppig här. Blir inget för mig denna månad. Lycka till ni andra.

Beklagar Iskristall :(

Jag vet hur du känner, vi höll på i över ett år för att få första barnet, tempade de sista 7-8 månaderna. Trodde aldrig det skulle gå, men så en dag blev det plus! Håll ut!
  • Minxy

Tja, för mig är det här en tydlig upprepning av förra månaden. Otroligt ömma bröstvårtor reslaget direkt efter ÄL. Om några dagar lär det väl utvecklas till ömma, spända och "tunga" bröst, precis som förra månaden. Och....typ 2 dagar innan BIM lär ömheten försvinna och sen kommer mensen som ett brev på posten :/

Jag bitter och negativ? Neeeej då ;)

• Minxy

Åh vad tiden mellan ÄL och BIM går sakta. Om det inte tar sig den här gången så kommer nästa ÄL vara den 24-25 december. Vettefasen om vi skulle lyckas hinna ligga så värst mycket under de dagarna, dom är ju fyllda med resor till släkt + besök av vänner :/

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-30 18:28:29 följande:

Minxy förstår dig till fullo, vi sitter i samma båt...

I morse stod jag och 7-åringen och kramades då han plötsligt tittade upp på mig med ett leende och sade att jag har en bebis i magen. Tror du frågade jag varpå han svarade att han vet det, att han kände det. Bebisen är pytteliten sade han och visade med fingrarna men jag vet att den finns där. Det ska bli väldigt intressant att se om han har rätt för jag också känt positiva vibbar den här månaden.

Janna: häftigt! Tänk om han har rätt! :)
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-11-30 18:45:26 följande:
    Jag hade ju också symtom ca 3 dagar efter ägglossning, spända bröst, molvärk osv. Precis som jag haft andra månader....men nu blev det ju ett plus, även fast jag var helt säker på att det blir inget den här månaden heller!

Håller tummarna för ett fint plus smile5.gif

En sak jag märkt nu, är att jag sen ca bim -4 har känt en fylld känsla kring livmodern, och nu blir jag tokkissnödig jättefort!

Lyckades med utekvällen igår, ingen blev misstänksam, låtsades dricka drinkar...men de var alkoholfria smile5.gif
    Hehe, det där problemet med att dölja att man inte dricker kommer jag inte ha iaf. Jag är helnykterist sedan 2007. Slutade dricka när jag försökte bli gravid med första barnet och har aldrig börjat igen :)
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-30 20:26:53 följande:

Välkommen malbjo! Om du vill ha gravidbaciller så har du bra tajming för nu har vi fått tre plussare under en kort period.

Jag hoppas sonen har rätt smile1.gif

Den har månaden kommer det missbrukas test hemma hos oss. Jag fick ÄL-test som inte fungerade och när jag klagade fick jag nya ÄL-test plus 20 st gravtest! smile2.gif

Det är bra att klaga ibland ;)
  • Minxy
    malbjo skrev 2014-12-01 11:22:37 följande:

Jaha då är det igång. Ömma bröst illamående trötthet mm mm. Hade man bara trott att det verkligen skulle resultera i en graviditet istället för att bara lura en innan man fått mensen att tro/hoppas att man är gravid. Kan ju inte ens ligga på mage och sova för att brösten är så ömma. Är det fler som har det så här innan mens varje månad. Försöker intala mig att inte hoppas för mycket men hur lätta är det??? Går bara och tänker på vad som kan vara annorlunda denna gången mot de andra.

Jaja bara en vecka kvar tills jag vet med säkerhet.

Grattis till alla er som plussat skicka över lite bebisbaciller till oss andra:)

Samma för mig. Direkt efter ÄL säkert det igång med ömma bröst, molvärk mm.

Och ja...det är omöjligt att inte hoppas!
  • Minxy

Mangoo: Lycko dig som bara har två dagar kvar till BIM, jag har hela 9 dagar kvar! (= en evighet) ;)

Haha, man är ju bra knäpp. Fastän jag vet att det är 9 dagar kvar och att jag borde sitta lugnt i båten så tar jag upp min kurva i FF-appen fler gånger i timmen och bara kollar på den, granskar ÄL, funderar på om FF satt ut ÄL på rätt dag, funderar på om vi borde ha satsat på sex varannan dag istället för varje osv.

• Minxy

Hör ni....jag insåg precis att den 12 december (då jag har BIM) firar jag och maken 10 år! Snacka om fin present eller vad man ska säga :)

Och jag kommer ju vara förkrossad och på uruselt humör om mensen kommer :(

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea