• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Janna84 skrev 2014-12-30 13:18:29 följande:

Jag passar på att skjuta en tidig nyårsraket och meddelar att jag är gravid! 

Jag har dock fått små blödningar både igår och idag så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar. Trots blödningarna är det ett stort framsteg för oss att bli gravid efter nästan 3,5 år!

Men Janna, GRATTIS!!!!!!! :D
  • Minxy

Janna, vad skönt att du tar upp det, för jag har funderat på det vid flera tillfällen men inte vetat om jag ska föreslå något eller inte. Jag är helt för att starta en separat tråd för de som plussat! Meningen är ju att alla ska följa med in i den tråden så småningom :)

• Minxy
    Janna84 skrev 2015-01-03 15:34:43 följande:

Mina förhoppningar steg i morse när jag testade med ett digitalt test med veckoindikator. Jag ska vara i v 4+1 nu och fick gravid 2-3 veckor smile1.gif Precis vad jag ville se! Jag börjar så smått tro på den här graviditeten medan maken meddelat att han inte tänker tro något förrän han får se ett hjärta slå.

Härligt Janna! Jag gillar din inställning, jag tänker också tro att det går vägen (även om min man tänker precis som din :P )
  • Minxy

Hej alla, hoppas ni mår bra såhär efter julledigheten :)

Själv funderar jag på att städa ut julen, men vill samtidigt inte ta bort alla fina adventsljusstakar och adventsstjärnor :/

• Minxy
    VeronikaK skrev 2015-01-07 17:33:44 följande:

Minxy: Man kanske kan spara de fina adventsljusstakarna och stjärnorna och bara städa bort tomtar och anar krafs? :)

Julstädning light :)
  • Minxy

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

• Minxy
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

Grattis! :D
  • Minxy
    Janna84 skrev 2015-01-07 22:15:07 följande:
    Usch smile4.gif Har du testat akupressurbanden? De tar inte bort allt illamående men de brukar ta bort udden av illamåendeattackerna. Lycka till imorgon!
    Mm, har på mig seabands hela dagarna, hjälper tyvärr inte :(
  • Minxy
    mammave skrev 2015-01-16 17:54:06 följande:

Här kmr nog mensen imorgon smile4.gif Har oftast ont i huvudet dagen innan mens och det har jag idag och idag är jag på dag 26 så allt stämmer ju in för mens smile4.gif

Åh...hoppas det inte blir så :/
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea