Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

GrönaDruvan skrev 2015-09-02 08:38:33 följande:
    Håller med om att man tänker och tänker.
    Själv har jag ett sju helvetes humör just nu. Tycker synd om min familj. Troligtvis beror det på att jag lägger mig för sent på kvällarna
    (Är paradise hotel nörd fastän jag snart är 37, haha). Hopplöst att fastna framför tvn.
    Fast lite tänker jag att det kanske kan bero på nåt annat också
    Jag håller tummarna för dig iaf!!
    Hur hade du reagerat om det blev 2 bebisar?
    Jag hade blivit chockad, lycklig och nervös. Mannen verkar helt ok med den tanken men jag oroar mig för hälsan och orken. Men mest av allt får jag ändå ett stort leende i hela hjärtat när jag tänker tanken.
  • Lectin

En kollega utbrast igår: oj så glansig du är på ögonen! Har du feber eller är du gravid?

Snacka om att förhoppningarna greppar varje chans att gå i taket! Har hög temp för att vara jag men är inte febrig.

• Lectin
    emjh skrev 2015-09-03 09:23:49 följande:

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 

Fast även: hjälp! 

Oj så tidigt! Wow!! Grattis!

VeronikaK inte vet jag! enligt henne ser man direkt "på öga" om någon är gravid. Bim på tisdag. Test på lördag.
  • Lectin

Klart du får! Välkommen! Vilken spännande resa du gjort hittills. Ska bli spännande att följa dig. Var i cykeln är du nu?

• Lectin
    emjh skrev 2015-09-03 22:16:21 följande:

Tack tjejer! 

Blir "fintest" på lördag, jag kom inte iväg till apoteket så jag beställde på nätet och får hem i brevlådan imorgon, hehe. 

Det känns jättekonstigt för mig som haft svårt att få både ettan och tvåan, men samtidigt så himla självklart. Det kändes som att det skulle gå fort den här gången. 

Så underbart skönt för er att slippa krånglet den här gången! Jag håller alla tummar för oss båda imorgon.
  • Lectin

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare.

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var.

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår.

• Lectin
    limegrön skrev 2015-09-05 11:03:58 följande:

Åååh jag håller tummarna för dej Lectin.

Själv fick jag mens igår, suck

Attans limegrön! Kram!

Tack för tummarna hörrni!
  • Lectin

Men för i h..... Hur svårt ska det vara? Plussade men började blöda på samma toabesök som jag tog testet... Jahopp. Då kör vi ett varv till då.

• Lectin
    VeronikaK skrev 2015-09-06 12:04:58 följande:

Nej men vad fasen...! Men är du säker på att det är kört, man kan ju blöda och ff vara gravid. Å andra sidan är det väl för tidigt att kolla så det enda du kan göra är väl att vänta. Håller tummarna.

Ja det lilla hoppet envisas och lever än. Det har inte dragit igång på riktigt än. Jag blöder hyfsat sparsamt och har i princip ingen mensvärk. Den brukar komma i samma stund som blodet. Jag tar ett test på tisdag innan jag börjar med Letrozol.
  • Lectin
    limegrön skrev 2015-09-06 13:36:45 följande:

Det var tråkigt Alltså ibland förstår man sig verkligen inte på kroppen. Tycker man får tydliga signaler att nu jäklar och sen nähhä?!? kroppen är så oförutsägbar. frustrerande är bara förnamnet.

Jag tänker att det måste ha varit något galet på ärtan om det blir plus och sedan blödning. Men störigt är det ändå.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea