Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Ankissen skrev 2015-10-06 06:58:02 följande:

Grattis Lecitin!

Får jag vara med här? Fyller 37 om två veckor och har precis plussat med nummer tre.

Tack! Men om du redan plussat kanske du och jag ska hitta en annan tråd att hänga i? Eftersom vi är några i tråden som försökt vääääldigt länge så är inte det här rätt ställe att prata gravidstuff tycker jag. Hoppas du förstår. Finns ingen tråd för "åldringar" på tredje varvet får vi väl starta en.
  • Lectin
    mammave skrev 2015-10-06 19:31:17 följande:

Jo tack det går bra här.

Veronika: du minns rätt men vi fortsatte ju lite till och sen plussade jag. Så ska redan på RUL på torsdag -helt plötsligt gick tiden snabbt. Hade en hel del blödningar i början så trodde det var kört, men är nu i v 19.

Håller tummarna för er alla. Kram

Så gött att höra. Håller tummarna för er på torsdag!
  • Lectin
    Ankissen skrev 2015-10-06 12:03:07 följande:

Det vore skoj! Känner mig nästan som en tant i andra tråden jag hänger i med andra blivande junimammor.:) Startar du hänger jag på!

Surfade runt i lite trådar och inser att jag inte är redo för en fortsättningstråd ännu. Måste nog tro lite mer på att det verkligen händer innan jag letar mig in i någon mer tråd.
  • Lectin
    Drömmer om tre skrev 2015-10-06 22:16:54 följande:

Hej!

Ser att några av er hängt ihop länge, får man vara med ändå? :)

Jag har två pojkar (snart 8 och 5,5 år) och nu börjar jag bli sugen på en trea! Jag är 35 år och min man 37.

Min man har velat lite om han vill eller inte, men nu har han nog landat i att han vill :)

Jag har precis tagit ut min kopparspiral och har mens nu så snart börjar vi på riktigt. Första två gick båda på första försöker, men det är ju typ 6 år sen och några kilo så det känns som det kommer vara svårare denna gång. Mannen är inte så sugen på att diskutera och jag vill inte att vänner osv ska veta så jag behöver nånstans att ventilera :)

Klart du får! Här är blandat gamla och nya bebismakare. Vi har en bim-tråd också men jag lyckas inte länka från mobilen. Kan någon hjälpa mig? Annars gör jag det senare.
  • Lectin
    emjh skrev 2015-10-08 13:40:53 följande:
    Men åh, grattis! {#emotions_dlg.flower} Kikade in här bara för att se hur det gått! Jag är med i en grupp för tredje barnet i april/maj, men jag har inte riktigt koll på när det blir BF om man plussar nu? Juni? 
    Tack! Japp 13 juni för min del.
    Gamlamamman skrev 2015-10-08 12:46:01 följande:

Kära tjejer!

Undrar om jag får vara med här o kämpa med er?

Jag är 39 år och har två barn 02 och 05.

Jag och min kära sambo sedan 6 år har nu bestämt oss för att försöka få ett gemensamt barn. Jag ville försöka redan för flera år sedan men då var inte han redo så jag la drömmen om ett gemensamt litet liv på hyllan.

Nu har hans biologiska klocka börjat ticka (han är 6 år yngre än mig) och vi ska alltså börja försöka.

Idag har jag plockat ut staven och jag är så pirrig och glad och hoppfull om att kroppen fortfarande fungerar som den ska och att äl kommer igång snabbt. Helst idag. Haha.

Kram alla!

Välkommen!

• Lectin

Hallå i tråden!

Jag märker att jag har vääääldigt svårt att tro på och acceptera att det äntligen faktiskt kanske skulle vara något på gång här. Jämfört med tidigare graviditeterna då jag genast när jag plussat kastade mig in i glädje och framtid så håller jag emot enormt den här gången. De senaste typ 18 månaderna har min identitet här varit en tant som försöööööker få en trea. Nu ska jag plötsligt byta till stämpeln gravid. MEN jag har inte fått någon blödning, hugg och kramper i tjejmagen håller i sig och brösten sväller och ömmar. Så sakteliga landar jag i att det kanske rent av är vår tur nu. Jag har vågat boka tid för ultraljud i v8 (2 november) och börjat fundera på vilken bm jag ska välja. Jag bävar för illamående och funderar över vilket småsnacks som kommer fungera den här gången. Och jag börjar höra ett litet svagt jubel inombords.

Jag kommer fortsätta följa er och titta in här då och då även om det inte blir lika regelbundet som hittills. Ingen blir gladare än jag om tråden lever vidare och kan vara ett stöd för fler både i valet och funderingar kring OM det ska bli en trea och i kampen för plusset. Kram och enormt stort tack för det stöd och den tröst alla i tråden varit för mig.

• Lectin
    Fia14 skrev 2015-10-16 09:45:17 följande:
    Lycka till Fsake. Tänker du ta testa i helgen eller bara "vänta och se"? 

Jag har nog BIM "ungefär" imorgon lördag. Egentligen hatar jag de här sista dagarna när man fortfarande har lite hopp, fast egentligen inte tror att det har blivit nåt.... och håller utkik varje gång man går på toa... Eller så köper man nåt test och testar tidigt och så blir det neg och då har man slösat pengarna.... 
    Kör med ett litet mantra den här gången; "ska inte testa i helgen, ska inte testa i helgen, ska inte....
    Jag lyckades aktivt vända den uppgivna känslan genom att tänka att jag varje cykel efter äl var "gravid tills motsatsen bevisats". Det gjorde att jag njöt av den tiden istället för våndades. Jag blev naturligtvis besviken när sedan mensen ändå kom men på det viset fick jag njuta en stund varje cykel istället för att hela tiden våndas och oroas och undra när mensen skulle dyka upp. På min enkla hjärna funkade tricket ypperligt och till och med mensbesvikelsen minskade markant.
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-10-15 17:39:47 följande:

Har lite annorlunda och mer symptom denna månad.. Hoppas på ett plus i helgen!

Håller alla tummar!
    VeronikaK skrev 2015-10-14 08:12:15 följande:
    Jag hade inte heller PMS när jag åt hormoner, det är nog vanligt att man känner av cykeln mer när man inte har preventivmedel, dvs får symptom både före äl och mens.

PMS-symptom kan variera jättemycket. Jag har själv inga eller små fysiska besvär, men desto värre psykiska. Jag blir personlighetsförändrad, vågar jag nog påstå, minst en vecka innan mens. Ledsen, arg, deppig och svårt med socialt umgänge öht. Det brukar kallas PMSD och jag har även medicin mot det, som jag tyvärr inte får ta om det finns "risk" för graviditet. Dessa symptom är så tydliga att jag brukar veta direkt efter äl att jag inte är gravid.

Samtidigt kan symptomen variera lite i kraft månad för månad och de senaste två månaderna har de varit mildare än vanligt. Jag vet ju heller inte om graviditetshormoner i en tidig graviditet kan "likna" PMS-symptom även om de säkert är mildare. Summa summarum: det finns alltså ändå ett hopp varje månad...
    Jag är inte hundra men tror mig ha läst att det är progesteronet som ökar efter ägglossning är det som ger oss pms-symtomen. Gulkroppen som tillverkar progesteron bildas när ju ägget släpps ut ur sin äggblåsa oavsett om ägget sedan blir befruktat eller inte. Det är först när gravidhormonet HCG börjar bildas från det befruktade ägget som kroppen alls "märker" att den blivit gravid och då kan man eventuellt börja känna gravidsymtom. Hur snart man märker av hcg-nivåerna och på vilket sätt kroppen reagerar på hcg är väldigt individuellt.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea