• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Huvudvärk idag så mensen kmr säkert imorgon Brukar ofta få ont i huvudet dan innan mens...

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-01 14:36:29 följande:

Huvudvärk idag så mensen kmr säkert imorgon Brukar ofta få ont i huvudet dan innan mens...

Nej nej Mammave, jag tänker ändå hoppas på att tanten håller sig borta!
  • Minxy

Jag kan bli lite lätt irriterad på min mans inställning. Han är helt övertygad om att det tar sig på första försöket. Jag vet att det är fånigt, men det gör att jag känner mig lite stressad. Jag menar, när vi skulle bli gravida första gången tog det över ett år. Andra barnet tog visserligen bara ett försök, men det tror jag nog var undantaget som bekräftar regeln..

Äh, sorry, ville bara gnälla av mig lite.

• mammave

Men, hur kan han tro det?! Särskilt som det tog ett år första ggn. Stressande

Tack för peppandet, tjejer

• mammave

Lectin: förstår hur du känner <3 Hoppas verkligen du är en som bara plussar sent, men frustrerande när det varken blir plus el mens...

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-01 20:59:11 följande:

Men, hur kan han tro det?! Särskilt som det tog ett år första ggn. Stressande

Tack för peppandet, tjejer

Ja, lite stressande :P

Åh vad jag håller tummarna för oss allihop!
  • Lectin
    mammave skrev 2014-11-01 21:26:50 följande:

Lectin: förstår hur du känner <3 Hoppas verkligen du är en som bara plussar sent, men frustrerande när det varken blir plus el mens...

Tack! <3
  • Minxy

Ni som tyvärr har fått mensen, har ni regelbunda cykler? Vet ni redan nu när nästa BIM är, eller kommer ni testa med ÄL-test och därefter räkna ut BIM?

Jag tycker småsynd om mig själv idag. Förkylningen blir bara värre, huvudvärk, snuva, en galen rethosta, trött och hängig. Dessutom har jag inga graviditetssymptom what so ever. Har inte känt av nåt "hugg" vid en eventuell infästning av ägg, inga ömma bröst (som annars har varit ett galet tidigt graviditetstecken vid mina två tidigare graviditeter. Eller faktiskt vid alla 4 tidigare graviditeter (har haft ett mf i v. 7 och gjort en abort i v. 8).

Nä, nu vill jag bara bli av med den här förkylningen och dessutom vill jag att det ska bli fredag så jag kan ta ett första (alldeles för tidigt) gravtest! :D

• Janna84

Nej, vad tråkigt Iskristall och Micka

Mammave, jag hoppas att du har fel beträffande huvudvärk och mens!

Lectin jag lider med dig, det värsta jag vet är ovissheten... Jag hoppas att du får ett plus snart!

Minxy jag förstår din frustration. Om han inte förstår dig så är det bara bra att du kan skriva av dig här. Det är av den anledningen som jag kom tillbaka hit. Jag klarade av allt på egen hand fram till oktober i år men då kände jag plötsligt att jag behövde lite extra stöd. Min man stöttar mig men han har samtidigt svårt att förstå stressen och frustrationen som uppstår ibland. Han menar att vi lyckats få två barn och tids nog kommer vi få ett tredje... Tids nog... Det uttrycket passar inte min personlighet.

Jag har fått ömma bröst efter ägglossningen (vilket jag alltid får). Det luriga med min kropp är att jag inte får några gravsymptom förrän i vecka 6. Eller jag brukar få växtvärk i livmodern några dagar innan mens men det är inget säkert tecken längre eftersom jag även börjat få ont i livmodern innan mens. Ingen idé att leta symptom med andra ord. Tiden mellan ÄL och BIM är så tråkig... Jag kommer mest troligt testa runt ÄL+10.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea