• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Mammave: håller tummarna allt jag kan!

Har ni tänkt på vad mycket "väntan" en graviditet innebär?

Först väntar man på ÄL, sen på ett plus, sen väntar man på att de första 12 veckorna ska vara avklarade, därefter väntar man på RUL, man väntar på första "sparken", man väntar på värkar, man väntar på BEBISEN!

Inte undra på att man blir lite knäpp *s*

• Lectin

Det är så sant som det är sagt Minxy! Vänta, vänta å vänta... Suck! Lyckades hålla mig ifrån att testa imorse men imorgon blir det nog test igen skulle jag tro. Har snart gjort slut på de tio preggotest jag lyxade mig med att köpa! Trodde jag skulle ha massa kvar till nästa månad eller så... Ja ja. Hellre sitter jag här och vet inte än att mensen kommer! Än så länge... fortsätter det så här vill jag förmodligen bara kunna börja räkna och vänta på äl på nytt. Vill också spana på vagnar och bebiskläder men törs inte... Inte än... om jag plussar ska jag unna mig att börja titta och längta!

• Minxy

Lectin: Det tycker jag defenitivt att du ska göra när du plussar! Min syster var väldigt vidskeplig och vägrade kolla på bebissaker/prata om det innan de första 12 veckorna var förbi. Varför leva ut eventuella sorger i förväg, undrar jag?

Roligare att tänka positivt och leva ut lycka :)

• Iskristall

Åh vad jag håller tummarna för er som är på tur! Glad

Lectin: 24/10

Micka: 30/10

Mammave: 30/10-1/11

Heja heja tjejer! Skrattande

Jag kommer hålla mig ifrån allt som heter "shoppa saker till bebis" så länge jag inte plussat Drömmer

• Minxy

Nu tog jag ett till ÄL-test på kvällen (tog ett imorse) och nu var det mycket starkare.

Hm...kanske får fullt utslag imorgon = ÄL inom 24-48 timmar. Man kan ju hoppas :)

• Janna84

Minxy, om jag har ÄL imorgon så blir det BIM den 13 december (min lutealfas är vanligtvis 13 dagar). Jag har också köpt lite bebiskläder Hoppas du får ÄL snart!

Mammave, jag håller också tummen!

• Minxy

Jonna: december? Lugna ner dig, vi ska ju plussa i november :D

Skulle jag få ÄL den 1 eller 2 november så hamnar vi på samma BIM :)

Min lutealfas var (iaf innan mina tidigare graviditeter) 11 dagar.

• Minxy

Idag blev ÄL-testet positivt!

Så....ÄL under det här eller nästa dygn + en lutealfas på 11 dagar ger BIM den 11-12 november. Jag tror jag låter mitt datum ligga kvar på den 13 i BIM-listan iaf.

(Men jag kan ju avslöja redan nu att jag kommer förmodligen börja testa redan den 7 november..... )

• Janna84
    Minxy skrev 2014-10-29 22:33:51 följande:

Jonna: december? Lugna ner dig, vi ska ju plussa i november :D

Skulle jag få ÄL den 1 eller 2 november så hamnar vi på samma BIM :)

Min lutealfas var (iaf innan mina tidigare graviditeter) 11 dagar.

Haha, 13 november såklart! Det räcker gott och väl med 13 dagars väntan. Vad spännande att vi får räkna ner tillsammans.

Negativt ÄL-test idag så jag hade mest troligt ÄL igår och BIM den 12 _november_
  • mammave

Janna och Minxy: hoppas det är ngt som börjar gro hos er just nu då (även om Janna tänkte hoppa över en månad :-P)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea