• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Mammave och Lectin: spännande värre! Hur kan ni hindra er själva från att testa 5 gånger om dagen?! :D

Jag håller tummarna stenhårt för er!

• Micka!

Hej allihop!

Trodde mensen var på gång sist jag skrev, det kom lite rött, men sedan bara bruna flytningar och väldigt lite! Har testat i morse (bim +1)med rfsu: s vanliga... som visar totalt negativt! Har tidigare använt mig av clear blue när jag plussat! Vet inte om det är någon skillnad på känsligheten på dom ?

Har symtomen kvar, är trött, illamående av och till, svälld mage, men något mindre mensvärk!

Så här konstigt har jag inte varit med om! Känns så drygt....vill ju försöka på nytt....om det inte är något...tänk att det ska vara så svårt att få klara besked! .....

• Janna84

Panda79 jag har ingen aning. Det har gått 10 år sedan jag använde hormoner sist.

Minxy, om du hostar och nyser så studsar kanske ägget mot livmoderväggen och fastnar

Heja Lectin och mammave!

Micka ge inte upp än, du är bara på BIM+1 och ägget kan fästa sent. Det är inte helt ovanligt att få spotting när ägget fäster och sedan brukar det ta några dagar tills hcg-nivån går upp.

• Micka!
    Janna84 skrev 2014-10-31 18:03:13 följande:

Panda79 jag har ingen aning. Det har gått 10 år sedan jag använde hormoner sist.

Minxy, om du hostar och nyser så studsar kanske ägget mot livmoderväggen och fastnar

Heja Lectin och mammave!

Micka ge inte upp än, du är bara på BIM+1 och ägget kan fästa sent. Det är inte helt ovanligt att få spotting när ägget fäster och sedan brukar det ta några dagar tills hcg-nivån går upp.

Jo, ja vet...men blev så besviken med det där röda i trosan....och sen kommer det inte igång...och jag fattar inte varför jag mår illa!!! Plussade på bim + 1 med sonen...med dottern plussade jag på bim +7 men då vågade jag inte testa tidigare, för att jag hade varit med om ett ma i v 19 innan och då plussade jag inte förns i vecka 7+0!!!! 

Så förvirrande!!!!!

Och alla får bebisar omkring mig....de bara pluppar upp...är glad för deras skull...men vill så gärna själv ha en liten till igen! Till och med mina barn vill så gärna ha ett syskon....och det är ju bara en bonus
  • Lectin
    mammave skrev 2014-10-31 16:31:12 följande:

Lectin: inte din heller antar jag?

Nope! Idag har jag till och med mått lite illa när blodsockret sjunkit... Antingen är jag galet skendräktig eller så är jag helt enkelt gravid.
    Minxy skrev 2014-10-31 17:07:18 följande:

Mammave och Lectin: spännande värre! Hur kan ni hindra er själva från att testa 5 gånger om dagen?! :D

Jag håller tummarna stenhårt för er!

Huj det skulle bli så dyrt! Och när det bara blir blankt hela tiden så tröttnar man liksom på det...

Oj Micka! Det låter ju ändå riktigt lovande! Jag håller tummarna att det är något där inne.

• Panda79
    mammave skrev 2014-10-31 13:37:36 följande:

Ok, ger inte upp än då <3

Säkert väldigt individuellt när mensen kmr igång, panda79. Hur gamla är dina andra två?

Mina andra 2 barn är 10 månader och 5 och ett halvt år:) så skulle önska att det blev mindre åldersskillnad denna gången.Ja jag antar väl att det är individuellt.. Man vill ju bara börja nu! Tänker på det hela tiden...inte kul :((
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-31 20:02:33 följande:

Micka: jag tycker också att det låter lovande...!

Ja, hoppas det!!! Men vet inte alls vad jag ska tro! Har haft för något år sedan, en menscykel på ca 31 dagar men det hände bara någon gång och då försökte jag inte få barn! Men den senaste tiden har det varit mest 28 dagar, några gånger 26 dagar....
  • Micka!
    Panda79 skrev 2014-10-31 20:37:55 följande:
    Mina andra 2 barn är 10 månader och 5 och ett halvt år:) så skulle önska att det blev mindre åldersskillnad denna gången.Ja jag antar väl att det är individuellt.. Man vill ju bara börja nu! Tänker på det hela tiden...inte kul :((
    Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea