• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Trodde faktiskt att jag skulle plussa när den kom så sent. Tack, tjejer för stödet. Jag är ju bara på försök ett, men trodde verkligen att det tog sig på en gång när mensen gjorde så här Jaja, bara att ta nya tag om ett tag.

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-03 14:20:09 följande:

Trodde faktiskt att jag skulle plussa när den kom så sent. Tack, tjejer för stödet. Jag är ju bara på försök ett, men trodde verkligen att det tog sig på en gång när mensen gjorde så här Jaja, bara att ta nya tag om ett tag.

Det förstår jag verkligen. Skulle min bli någon/några dagar sen skulle jag också börja hoppas riktigt mycket.
  • Lectin

Usch vilken trubbelmånad det här blev för flera av oss! Man kunde ju önska att menscykeln kunde hålla sig regelbunden när man försöker göra bebisar... Men något jag brukar försöka tänka på när det känns stökigt är att menscykeln mycket väl kan störas ut av tidiga missfall. Bara för att mensen kommer någon eller några dagar sent så betyder det ju inte att det är cykeln som rubbats utan det kan ha varit en pytteböna som inte fick stanna. Inte mycket till tröst men jag tycker själv att det då känns lättare att ge kroppen lite andrum och inte bli lika frustrerad när cykeln inte är som ett urverk medan man försöker.

Kram på er allihopa!

• mammave

Lectin: så tänker jag oxå lite denna gång. Jag hade en del symptom som försvann sen oxå... Kanske var riktiga symptom först och sen sen mens pga tidigt mf.

• Minxy

Tack för omtanken hörni :)

Idag stekte jag bacon när jag skulle göra middag. Bacon luktar ju rätt tungt, så jag stod där och hoppades på att jag skulle må illa! Men nej...ingenting :(

Med första barnet mådde jag inte illa alls. Med andra barnet mådde jag illa en enda gång och det var i v16. Att må illa verkar inte vara min "grej", så man kan ju undra varför jag försöker trigga igång just det symptomet?!

• Janna84
    Minxy skrev 2014-11-03 12:45:11 följande:

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

Jag vet hur det känns men jag lovar att det kommer gå galant! Vår yngsta son började skela vid ca 15 månaders ålder och det visade sig att han hade kraftigt synfel på båda ögonen och att han hade slutat använda ett av dem. Prognosen var riktigt dålig och det fanns en risk att ögat var förlorat.

Tänk er glasögon på en ettåring... Glasögonen fick åka in på reparation efter tre dagar och sedan blev det täta besök för reparation. Nu är sonen 3 år och det går utmärkt med glasögonen och ögonlapp. Han använder båda ögonen igen och skelningen är mycket bättre. Han stör sig inte alls på sina glasögon utan vill tvärt emot ha dem hela tiden för att se bättre.

Din son kommer ha lika mycket hjälp av sin hörsnäcka och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Gör det till något roligt, ni kan t ex låtsas att det är en hemlig agentkommunikation. Jag lovar att hans kompisar kommer bli avundsjuka när de leker och han har en hemlig radio i örat

Nej, nu ska jag strax upp på en scen inför 350 personer... Nervös? Ja!
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-03 12:45:11 följande:

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

Jag vet hur det känns men jag lovar att det kommer gå galant! Vår yngsta son började skela vid ca 15 månaders ålder och det visade sig att han hade kraftigt synfel på båda ögonen och att han hade slutat använda ett av dem. Prognosen var riktigt dålig och det fanns en risk att ögat var förlorat.

Tänk er glasögon på en ettåring... Glasögonen fick åka in på reparation efter tre dagar och sedan blev det täta besök för reparation. Nu är sonen 3 år och det går utmärkt med glasögonen och ögonlapp. Han använder båda ögonen igen och skelningen är mycket bättre. Han stör sig inte alls på sina glasögon utan vill tvärt emot ha dem hela tiden för att se bättre.

Din son kommer ha lika mycket hjälp av sin hörsnäcka och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Gör det till något roligt, ni kan t ex låtsas att det är en hemlig agentkommunikation. Jag lovar att hans kompisar kommer bli avundsjuka när de leker och han har en hemlig radio i örat

Nej, nu ska jag strax upp på en scen inför 350 personer... Nervös? Ja!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea