Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Heja er mammave!
Bra idé med BIM-tråden. Jag skulle även vilja ha datumen i kronologisk ordning, eller är det ett för stort krav? Är det okej om jag sorterar lite?
Heja er mammave!
Bra idé med BIM-tråden. Jag skulle även vilja ha datumen i kronologisk ordning, eller är det ett för stort krav? Är det okej om jag sorterar lite?
Så där, då kan ordningssinnet få lite ro Ni får protestera om ni inte gillar det nya upplägget. Jag lade inte till de som redan är gravida, jag tänkte att var och en får välja själv vart det ska synas.
Apropå ordningssinne så är jag ute i garaget och rensar idag. Vi flyttade till vårt nuvarande hus i maj och då placerade vi allt som vi förvarat i/på förra husets vind i garaget för att gå igenom allt. Alltså fy tusan vad vi har förvarat skit. Många kartonger (de allra flesta) är bara ihopplock med saker som vi inte vetat vad vi ska göra med... Vilket tråkgöra! Måste dock göras och nu är det hög tid så vi får plats med bilen i vinter.
Jag testar för första gången imorgon på ÄL+11 Jag har inga känningar åt något håll. Eftersom vi brukar få minus så är jag inställd på att det blir minus imorgon också, jag vågar inte bygga upp några falska förhoppningar.
Inget glädjetjut från min sida.
Nu inväntar jag BIM som är på onsdag. Testar torsdag morgon om jag inte fått min mens då.
Jag hoppas på graviditetshormoner VeronikaK!
Minxy var sitter värken? För mig är värk i livmodern ett gott tecken och värk i ryggen ett dåligt.
Låter ju lovande Minxy!
Nu har jag efter noga övervägande bestämt mig för att söka hjälp/svar om vi inte är gravida. Min mamma hamnade i klimakteriet ovanligt tidigt (en bra bit innan 40 men hon kommer inte ihåg exakt vid vilken ålder) och jag uppvisar redan symptom. Jag har fortfarande regelbundna blödningar men mina menstruationer har blivit _mycket_ kraftigare och jag drabbas ofta av hjärtklappning och sömnproblem. Av samma anledning kommer det inte bli någon paus även om jag får nytt jobb, jag vill så oerhört gärna ha ett tredje barn! Jag har inte funderat så mycket kring detta tidigare eftersom det känns alldeles på tok för tidigt men om det är så finns det ingen tid att förlora. Jag tror dessutom att det är relativt lätt att undersöka genom att ta blodprov. Jag tänker inte ta ut någon sorg i förskott men jag tänker däremot kräva en utredning.
Jag är ganska säker på att jag kommer hamna i klimakteriet innan 40 men jag hoppas också att jag har några år kvar! Jag fick dock mens som 10-åring och har större delen av mitt liv haft 21-dagarscykler, numera är cykeln oftast 25-26 dagar men den har blivit mycket mer oregelbunden de senaste åren. Jag kommer ihåg när min mamma började störtblöda och kom hem med blodiga byxor och nu är det jag som har det problemet (största tampongen + nattbinda räcker inte ens i en timme ...). Men jag tänker som sagt inte ta ut något i förskott, jag känner dock att jag vill ha svar på mina funderingar. Jag har tagit upp blödningsproblemet med min barnmorska men hon sade bara att jag ska ta cyklo F.
Tack Micka, det hoppas jag också!
Janna: sådärblir det för mig också, men bara ibland. Vissa månader har jag ytterst sparsam mens i 3 dagar allt som allt. Andra månader får jag världens syndaflod, blöder igenom ALLT och eländet kan hålla i sig7 dagar.
Micka: tack för tummarna :)