Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Kommer ni ihåg att jag sökte ett nytt jobb? Nu har jag blivit kallad till intervju! Oavsett hur det går är jag glad över att bli kallad. Det är stor brist på jobb i regionen och det här är det enda jobbet som jag sökt sedan jag tillträdde min nuvarande tjänst. För att toppa lyckan så kan jag meddela att jag hittat en privat gynekolog som ska hjälpa oss! Jag har genomlidit ett otroligt tufft år men det känns som att det kanske vänder mot up flow snart.

• Janna84
    mammave skrev 2014-11-26 17:36:34 följande:

Grattis Umeje!!! Vad kul!

Här kom mensen alldeles för tidigt. Vet intw vad som hänt, först ngn dag sent o nu en vecka tidagare än sist....

Kan mensen komma tidigt om man ej haft äl el kmr den bara senare isf el inte alls?

Jag kan inte svara på frågan men se det positivt, om du ändå inte fick ÄL så är det ju bättre att mensen kommer tidigt istället för sent. Stor kram!
  • Janna84
    limegrön skrev 2014-11-27 13:30:11 följande:

Umeje: vad underbart härligt, Grattis!

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

Nej, vad tråkigt!
  • Janna84

Minxy, har du någon fler kurva som du kan visa? Gärna en kurva som visar tydlig ÄL så ska jag försöka se ett mönster.

• Janna84

Det här var inte helt lätt Minxy men om man tittar på dina tidigare kurvor så har du haft en liten höjning dag 11 och sedan en dipp på dag 13. Du tror inte att de senaste dagarnas förhöjda temp kan bero på något annat? Förkylning? Orolig sömn? Fast sedan har vi ju även flytningarna som förvirrar lite... Det ska bli väldigt intressant att se vad som händer de närmsta dagarna och min gissning är att ÄL kommer inträffa inom tre dagar. Kanske får du en dipp och EW-flytningar om någon dag. Du får hålla oss uppdaterade!

Brukar du känna av ÄL? Om ja, har du känt något den här månaden?

• Janna84

Heja Micka, jag håller tummen för ett tydligt plus!

Nej Lectin, ingen intervju än. Jag ska iväg på intervju i mitten av december så jag har lång tid på mig att tänka igenom eventuella frågor och svar. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att jag får besked innan jul, jag känner dock på mig att processen kommer bli längre än så. Tur att jag har allt julstök att tänka på! Och i början av januari kommer svärmor på besök.

• Janna84

Minxy förstår dig till fullo, vi sitter i samma båt...

I morse stod jag och 7-åringen och kramades då han plötsligt tittade upp på mig med ett leende och sade att jag har en bebis i magen. Tror du frågade jag varpå han svarade att han vet det, att han kände det. Bebisen är pytteliten sade han och visade med fingrarna men jag vet att den finns där. Det ska bli väldigt intressant att se om han har rätt för jag också känt positiva vibbar den här månaden.

• Janna84

Välkommen malbjo! Om du vill ha gravidbaciller så har du bra tajming för nu har vi fått tre plussare under en kort period.

Jag hoppas sonen har rätt

Den har månaden kommer det missbrukas test hemma hos oss. Jag fick ÄL-test som inte fungerade och när jag klagade fick jag nya ÄL-test plus 20 st gravtest!

• Janna84

Just ja, på tisdag ska vi till den privata kliniken för första gången. Min man var förvånansvärt positiv till utredningen. Han hispar inte upp sig i onödan men även han är lite orolig över mina störtblödningar och det faktum att vi inte blir gravida.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea