• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    mangoo skrev 2014-11-24 12:07:16 följande:

Spännande. Håller tummarna!

är det nån som haft stickningar svag värk i nedre magen straxt ovanför ljumsken? Hade det mer eller mindre hela dagen i går ägglossning+5?

Fick ett stick i tjejmagen och molvärk på äl +5, har aldrig haft det förut! Hoppas det är positivt

Limegrön; jag skulle ta ett clearblue Hoppas det blir ett fint plus!
  • Lectin

limegrön: Hur svagt var det? Har du någon bild? Jag är verkligen supernyfiken här! Oskyldig

• Shrew

Limegrön: håller tummarna att plusset blir starkare!

Jag har äl i dagarna enligt min app, tror att den stämmer iom att jag har ont i ryggen. Jag har hållit mig sysselsatt med andra saker, planering av semester, planering av jul osv och hoppas att jag kan fortsätta tänka på andra saker även om jobbiga "vänta på bim" tiden på månaden snart är här. 

• limegrön
    Lectin skrev 2014-11-24 13:36:43 följande:

limegrön: Hur svagt var det? Har du någon bild? Jag är verkligen supernyfiken här!

Du får ursäkta men jag är en urtidsmänniska, försökte lägga upp en bild men fick det inte att funka. Jag kunde hålla mig och inte köpa ett annat test, helt otroligt, trodde jag inte. Har ju ett gäng tester kvar från testlagret så dom får duga. Tar väl ett nytt test nu varje morgon tills mensen dyker upp kan jag tro.
  • Lectin

Det blev inget med huset... Så nu drömmer jag om tillbygge istället!

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-24 18:31:14 följande:

Det blev inget med huset... Så nu drömmer jag om tillbygge istället!

Tråkigt! Men det finns nog fler drömhus, eller så blir det kanske ett tillbygge !

Är på Äl +9 idag, letar symtom som vanligt...har varit helt slut idag.....och nu på kvällen känner jag av lite illamående, men det kan vara lite släng av magkatarr också, men tycker den har varit bättre i ca 2 veckor!

Ömma bröst, svullen mage, molvärk, trött, lite illamående....jag låter som jag är totalt skenis!!!!! Eller en jäkla pms + magkatarr! 

Väntar med spänning till fredag.....försöker intala mig att det inte är något och att kroppen spelar spratt som tidigare månader......men det finns ju lite hopp också så klart !
  • Minxy

Limegrön: då väntar vi spänt på morgondagens test :)

Lectin: typiskt! Men bra att du ser det positivt ändå :)

• mammave

Limegrön: väntar med spänning.

Lectin: kul med utbyggnad också. Det har vi gjort, samt slagit ut en vägg - det blev som ett nytt hus

• Umeje

Spännande Limegrön! Har du testat igen? Håller timmarna för plus/två streck! :)

Testade igen i fredags och negativt igen... Hade igår mensvärk (vilket jag aldrig brukar ha) men ff ingen mens... Har ömma bröst och är lätt illamående. Skulle ni ha testat igen eller är det bara att vänta in mensen? Så typiskt att allt verkar ha ballat ur nu efter att ha fungerat som en klocka länge...

Håller tummarna Micka!!

Trist med huset Lectin men det dyker upp nya, eller så bygger ni ut. Kan ju bli som nytt det också! :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea