-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag kan få sådär hugg kring äggstockarna på båda sidor när jag sträcker på mig och såjulii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:
Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?
-
Sådär har jag med kännt! Kollade upp det och det ska inte vara någon fara, det kan tom göra jätteont utan att det ska vara någon fara. Men det är obehagligt som tusan! :)julii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:
Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?
-
Åh de var en liten lättnad, idag känner jag inget så hoppas de bara var lite växtvärk!:)emmasdag skrev 2014-09-29 10:16:02 följande:
Sådär har jag med kännt! Kollade upp det och det ska inte vara någon fara, det kan tom göra jätteont utan att det ska vara någon fara. Men det är obehagligt som tusan! :)
-
Jag har fått samma när jag ändrar läge t ex. Har aldrig tänkt tanken att jag ska kolla upp det - tror att det är helt normalt.julii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:
-
Vilken lättnad att gå in här och läsa, har oroat mig som tusan över värk vid äggstockarna och skulle ringa bm idag men de har bara 30 min telefontid så hann inte med. Men, det kändes ju nästan lika lugnande att läsa här! :)
Jag har även haft mensvärk liknande till och från de senaste dagarna, är i vecka 13, någon mer som känt så? Är så gott som helt utan symtom och inte ul förän 10 november och magen som exploderade var nog bara svullna tarmar för det syns knappt längre..
Ska nu beställa en hjärtljuds doppler och hålla alla tummar och tår för att om den lilla är kvar så ligger den så man kan höra hjärtat.! -
Gjorde NUPP idag och allt såg helt normalt ut inklusive nacken (fick ingen siffra på den men den var liten sa barnmorskan iaf). Fostret var 6 cm cirka från huvud till rumpa och hon beräknade mig till 12+1 eller 12+2. Får svar på blodprovet om några veckor. Jag gör undersökningen i Norge så det blir lite annorlunda då. Har dock tagit blodprovet i Sverige också så då har jag två blodprov att gå på Supertrevlig barnmorska - hade önskat att jag kunde ta med henne till Sverige
Hon trodde att det blir BF cirka 10-14 april - kan det stämma utifrån veckorna? -
Jag är beräknad 14 april och är i vecka 13 (12+3) så det stämmer nog! :)
Sommarsnö skrev 2014-09-29 10:55:42 följande:Gjorde NUPP idag och allt såg helt normalt ut inklusive nacken (fick ingen siffra på den men den var liten sa barnmorskan iaf). Fostret var 6 cm cirka från huvud till rumpa och hon beräknade mig till 12+1 eller 12+2. Får svar på blodprovet om några veckor. Jag gör undersökningen i Norge så det blir lite annorlunda då. Har dock tagit blodprovet i Sverige också så då har jag två blodprov att gå på Supertrevlig barnmorska - hade önskat att jag kunde ta med henne till Sverige
Hon trodde att det blir BF cirka 10-14 april - kan det stämma utifrån veckorna?
-
Sommarsnö: jag var idag i 12+1 och beräknad till 11e April så det stämmer nog.
-
Mensvärken kan ju komma o gå under hela graviditeten, så det är inget konstigt med det, så är de för mig med! Mina symptom varierar sig verkligen från dag till dag. Men överlag mår jag verkligen toppen, vilket är raka motsatsen mot mina andra graviditeter :) Mysigt o höra hjärtligt :)Josephine92 skrev 2014-09-29 10:52:04 följande:
Vilken lättnad att gå in här och läsa, har oroat mig som tusan över värk vid äggstockarna och skulle ringa bm idag men de har bara 30 min telefontid så hann inte med. Men, det kändes ju nästan lika lugnande att läsa här! :)
Jag har även haft mensvärk liknande till och från de senaste dagarna, är i vecka 13, någon mer som känt så? Är så gott som helt utan symtom och inte ul förän 10 november och magen som exploderade var nog bara svullna tarmar för det syns knappt längre..
Ska nu beställa en hjärtljuds doppler och hålla alla tummar och tår för att om den lilla är kvar så ligger den så man kan höra hjärtat.!
-
Grattis! Så härligt att se sin bebis!Mars12 skrev 2014-09-29 09:33:09 följande:
UL och KUB avklarat idag. Allt såg fint ut med lilla pyret :) Fick 1:12.000 på KUB.
Nu kan man slappna av lite igen :)
Vilken vecka är du i?
Ska också göra kub. Och bara VÄNTAR på min kallelse som ska dimpa ner i brevlådan när som helst...