• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Skrev BM ut ett moderskapsintyg till er som gjorde NUPP nu runt vecka 12? Jag fick inget här i Norge men ringde och bad att få ett. Vet inte när man får det i Sverige - är det vid rutinultraljudet?

• Mars12

Tjej89: ja jätteskönt faktiskt :) jag är i 12+1 idag :)

Sommarsnö: Jag fick i v.20 förra gången så misstänker att det är samma nu.

• tjej89
    Sommarsnö skrev 2014-09-29 12:22:12 följande:

Skrev BM ut ett moderskapsintyg till er som gjorde NUPP nu runt vecka 12? Jag fick inget här i Norge men ringde och bad att få ett. Vet inte när man får det i Sverige - är det vid rutinultraljudet?

Jag fick i typ vecka 23 förra gången :)
  • mandalii

Jag gick in i vecka 12 igår, ännu en milstolpe. Tjoho! Även fast jag redan sett den lille må prima för ca en vecka sedan så känns det skönt att snart bli av med de 12 första mest kritiska veckorna.

Nu längtar jag som sjutton efter KUB som jag ska göra i vecka 13+2, är inte det lite sent för övrigt? Ska göra blodprovet nu i veckan.

• mandalii
    alhi skrev 2014-09-28 17:40:30 följande:
    Jag gör inte KUB. Är 33 år. Har pratat med chefen på gyn/kvinnokliniken som menar att det är ytterst osäkert med KUB och att man måste förberedd på att få siffror som indikerar på att fortsatta tester är att föredra. Jag vill inte ställas inför det. Både han och BM som jag träffar på spec-MVC sa att man ser en hel del på rutin-UL och att om fostret växer som det ska så kan jag slappna av. 

Man ska lita på sin magkänsla. Jag vet att denna bebis mår bra, har gjort det från början. När jag fick ett barn med hjärtfel så visste jag instinktivt att något var fel. Jag kunde känna på mig att bebisen inte mådde bra.
    Jag förstår absolut ditt val. Men jag förstår inte hur du menar med att du kunde känna på dig att bebisen inte mådde bra redan i vecka max 13? Då känner man ju inte så mycket, jag menar vad var det du kände?
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-29 08:44:19 följande:
    Vi kikade på spjälsängar igår och på Ikea finns det ingen med höj och sänkbar sida. Vi åkte vidare till Lekmer och där fanns det en säng som hade den funktionen -Brio two cut tror jag den hette, vi beställde den. Just den funktionen är viktig för mig, får ont i ryggen annars.

Har kollat upp vagn via babyplus i Holland och det skiljer ca 3500 kr så där beställer vi helt klart betalar inte mer än jag behöver :)
    Låter som en bra sak att ha om man har ont i ryggen helt klart
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-29 09:33:09 följande:

UL och KUB avklarat idag. Allt såg fint ut med lilla pyret :) Fick 1:12.000 på KUB.

Nu kan man slappna av lite igen :) phpc74gPN62476.jpg

Härligt! Grattis!
  • JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-09-29 12:22:12 följande:

Vid RUL brukar man få det här i Sverige men kanske skall jag be om ett tidigare då jag väntar två stycken. Svårt annars för försäkringskassan att förstå om jag blir sjukskriven pga graviditeten och de inte ens har något papper på att jag är gravid.
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-09-29 14:35:27 följande:

Jag gick in i vecka 12 igår, ännu en milstolpe. Tjoho! Även fast jag redan sett den lille må prima för ca en vecka sedan så känns det skönt att snart bli av med de 12 första mest kritiska veckorna.

Nu längtar jag som sjutton efter KUB som jag ska göra i vecka 13+2, är inte det lite sent för övrigt? Ska göra blodprovet nu i veckan.

Kub-UL kan göras till 13+6 så du är inom marginalerna helt klart
  • agirlnamedbill

Tio veckor har gått idag, alltså en fjärdedel avklarad nu! Känns lite konstigt att redan så mycket gått när man inte ens märker att man är gravid utanpå. Kom på mig själv att sitta i bilen idag och tänka "åh nej, mensvärk, dags för mens snart!" Haha, tog ett tag innan jag kom ihåg att jag ju är gravid :D

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)