-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Hej alla, har inte varit inloggad på FL på ett år nu tror jag...! Novalie är snart 15 månader och vi har precis påbörjat syskonförsök. Hon snackar mycket, men mest bebis-snack :) Däremot började vi tidigt lära henne teckenspråk för de mest vanliga orden vi använder. Detta gjorde att vi kunde börja kommunicera med varandra redan runt 8-9 månaders ålder. Nu kan hon uppemot 20 tecken, himla kul! Så blir det inte bara skrik när hon vill ha något utan hon kan visa det med tecken istället.
Tar mig tid att sitta och läsa igenom vad som hänt här i gruppen nu. Ska bli spännande :) -
Åh missförstå mig rätt, men känns skönt att de inte går sååå bra för alla.. Har en känsla av att de kommer bli ett jäkla trugande och försökande när de är dags för Ines att börja förskolan, så skönt att inte va ensam ;)Bell13 skrev 2016-08-21 10:05:09 följande:Vi började skola in i måndags och det har gått ok, han vill inte äta eller sova på förskolan. På vilan så gråter han bara och vi går hem efter 10 minuter. Nu har han blivit genomförkyld och blir nog hemma ett par dagar men sedan tar vi vid igen
Skönt att det gick så bra för er. -
Vi har haft liknande scenario de första två dagarna. Hon ville inte äta eller sova på förskolan, fast hon skulle bara leka. Sov i vagnen bägge dagarna. Däremot mellis gick bra att äta. Men hon har i alla fall varit glad hela tiden, har inte varit ledsen. Har inte brytt sig om pappan ett dugg under tiden utan lekt och tytt sig till pedagogerna.Bell13 skrev 2016-08-21 10:05:09 följande:Vi började skola in i måndags och det har gått ok, han vill inte äta eller sova på förskolan. På vilan så gråter han bara och vi går hem efter 10 minuter. Nu har han blivit genomförkyld och blir nog hemma ett par dagar men sedan tar vi vid igen Skönt att det gick så bra för er.
Dag 3 gick allt superbra och hon både åt och gick självmant och lade sig till vilan. Maken lämnade vid 09:30 och hämtade strax efter kl 13. Idag är första dagen heldag (9-15). Ska bli spännande att se hur det gått -
Den här veckan har han varit själv på förskolan 9.00 till 13.30. Har inte ätit så mycket men suttit still vid bordet. Han har också sovit mellan 12 till 13.30 så absolut framsteg.Freje skrev 2016-08-25 10:51:03 följande:Vi har haft liknande scenario de första två dagarna. Hon ville inte äta eller sova på förskolan, fast hon skulle bara leka. Sov i vagnen bägge dagarna. Däremot mellis gick bra att äta. Men hon har i alla fall varit glad hela tiden, har inte varit ledsen. Har inte brytt sig om pappan ett dugg under tiden utan lekt och tytt sig till pedagogerna.
Dag 3 gick allt superbra och hon både åt och gick självmant och lade sig till vilan. Maken lämnade vid 09:30 och hämtade strax efter kl 13. Idag är första dagen heldag (9-15). Ska bli spännande att se hur det gått
Nästa vecka är det ordinarie tid som gäller 9 till 14.30 har gått mycket bättre än jag trodde. -
Va skönt att det börjar falla på platsBell13 skrev 2016-08-27 12:04:30 följande:Den här veckan har han varit själv på förskolan 9.00 till 13.30. Har inte ätit så mycket men suttit still vid bordet. Han har också sovit mellan 12 till 13.30 så absolut framsteg. Nästa vecka är det ordinarie tid som gäller 9 till 14.30 har gått mycket bättre än jag trodde.
Här blir det vabb idag. Men visste att det skulle komma förr eller senare -
Så blir det ju alltid tyvärr. Hoppas det blir förskola för er snart igen.Freje skrev 2016-08-31 10:52:57 följande:Va skönt att det börjar falla på plats
Här blir det vabb idag. Men visste att det skulle komma förr eller senare -
Tack!Bell13 skrev 2016-08-31 11:46:34 följande:Så blir det ju alltid tyvärr. Hoppas det blir förskola för er snart igen.
Nu är det förskola igen som gäller
Igår när vi borstade tänderna hittade jag 3 st kindtänder som inte fanns där för en vecka sen. Inte så konstigt om hon varit lite gnällig och hängig -
Freje skrev 2016-09-05 10:46:38 följande:Tack!
Nu är det förskola igen som gäller
Igår när vi borstade tänderna hittade jag 3 st kindtänder som inte fanns där för en vecka sen. Inte så konstigt om hon varit lite gnällig och hängigHur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!
Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/
-
Min tjej biter också ihop ofta. Ibland har det funkat att hon får borsta lite själv först. Sen får jag hjälpa till. Ibland går inte det, men då har jag provat med eltandborste och den tycker hon är lite spännande så då får jag oftast borsta ordentligt. Men ibland funkar ingenting och då får jag nöja mig med att hon iaf har fått lite tandkräm i munnen :)Raggsockan skrev 2016-09-08 07:48:04 följande:
Hur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!
Dottern bara biter ihop eller suger på tandborsten. Går inte lägga henne på rygg o borsta för då får hon panik, så vet inte riktigt hur jag ska göra, och ännu svårare nu när första kindtanden börjat komma :/
-
Ha ha, ja det är inte alltid lättRaggsockan skrev 2016-09-08 07:48:04 följande:
Hur lyckas ni få hjälpa till med tänderna?? Tips tack!
Det som funkar för oss är att distrahera. Ibland sjunger jag, ibland funkar det att hon får hålla tandkrämstuben (med bild på Lille skutt), ibland får hon "borsta" själv först. Bäst brukar funka när vi står framför spegeln och borstar så hon ser vad som händer. Men det brukar vara lite lirkande innan hon öppnar munnen. På det hela taget försöker vi göra det till en lek så det är roligt att borsta tänderna. De få gånger hon vägrar får det vara så, då kan det räcka att hon suger på tandborsten. -
Hur har det gått för er som väntat syskon? Här är jag gravid igen, v 10 på lördag och Bf början av juli. Underbart att det gick för oss med.
-
Grattis Bell! Vi har precis påbörjat syskonförsök, hoppas det går snabbare än sist. :)
-
Tack och stort lycka tilllinnis83 skrev 2016-11-25 22:39:45 följande:
Grattis Bell! Vi har precis påbörjat syskonförsök, hoppas det går snabbare än sist. :)
-
Men stort grattis! Vad kul!!
Här är lillebror nu 4 månader och syster 19månader (om jag räkna rätt). Har båda hemma på dagarna så de är full fart, även foglossning kvar sen lillebror så inte helt optimalt.
Har sökt fsk plats till januari men är så fullt så blir isf garantiplats, vilket säkert blir nästan över timman bort med sl. Så vet inte ens om de är värt de . Så irriterande! Och lillebror har vi fått önska att börja kunna redan i augusti bara för att de är så omöjligt med plats, känns inte så bra att sätta en nybliven 1åring på fsk men vi får se hur de bli. Det är väl de största problemet nu ???? -
Här väntas också syskon nu ;) v.26 imorgon. Bf 5/4, hade bf 8/4 med William, men han kom 20/3 istället ???? så får se nu till våren om han hinner fylla 2år eller inte innan lillebror kommer ;)
-
Så roligt med syskon! Grattis! Här väntas också syskon - kommer bli ca 2 år och 2 mån mellan mina. Tänk att våra små kommer få syskon nu! Kan knappt ta in det!amandanS skrev 2016-12-21 19:54:35 följande:
Här väntas också syskon nu ;) v.26 imorgon. Bf 5/4, hade bf 8/4 med William, men han kom 20/3 istället ???? så får se nu till våren om han hinner fylla 2år eller inte innan lillebror kommer ;)
-
Grattis vad kul :)amandanS skrev 2016-12-21 19:54:35 följande:
Här räknar vi ner dagarna till lillebror kommer, har bf 2/1 så nära nu.