-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Vad dålig stil! Det är nog från person till person och dag till dag.. Får man ju hoppas? Gyn här i eskilstuna är väl helt okej, läkaren är jättetrevlig och bryr sig och erbjöd att jag skulle få komma på ett till vul om jag ville för hon hade inte kollat så noga på mina äggledare utan bara fokuserat och kollat att det är ett litet liv i livmodern. När jag ringde och sa det så sa personalen i receptionen att "nej då det är klart hon kollat ordentligt på dina äggledare!"Madelen b skrev 2014-09-26 21:42:16 följande:
Hur är gyn hos er? Ja har ringt den en gång denna graviditet pga att min mens var oregelbunden så var osäker på hur långt jag var gången. De kunde inte dem avgöra utan de fick min bm känna!
Med min son har ja SÅÅ dålig erfarenhet av dem så ja vågar inte ringa dem längre. Dem skrek och svor i telefonen att dem hade fan inte tid för frågor mm! Fast de var en sjuksköterska som bett mig ringa dem!
Har ni bra gyn?
Så att.. Aa, väldigt olika beroende på vem man möter här. -
Tack för att ni svarar! :)
Jag gjorde ul i v 9 (alltså för ca 1,5 vecka sedan) och fick då se ett tickande hjärta och allt såg bra ut. Då kunde vi andas ut och min oro avtog nästan helt. Men sen kom blödningen några dagar efter och då var vi tillbaka på ruta 1 igen med oron. Jag pratade med BM om att jag ville göra ett till UL men hon sa att jag måste försöka landa i att jag är gravid, försöka inse att oro hör till och bara njuta istället. Jag bor i Stockholm så att göra ännu ett UL privat är inga problem men jag känner att jag kan ju inte springa och göra UL så fort oron kommer. Ska försöka tänka på vad BM sa och landa lite i graviditeten. -
Jag är inte orolig över vad jag äter eller så men däremot över allt som kan hända som jag inte kan styra över. Och att googla risker gör mig inte direkt lugnare, jag borde få Google-förbud faktisktMadelen b skrev 2014-09-26 21:39:13 följande:Jag är sjukt nojig med detta barn, ångest över allt ja äter och att något ska gå fel! Men försöker ta en dag i taget o tänka att ja kan faktiskt inte påverka vilket som! När de blir som värst så ventilerar ja till min sambo som peppar mig!!
Men om jag får ge ett råd, tänk på att ca 99% av alla graviditeter som klarar sig till vecka 13 faktiskt går bra!
Det är så jag försöker tänka. 85-90% av alla enäggstvillinggraviditeter utvecklar INTE TTS så jag hoppas att jag ingår i den gruppen -
Är det någon i den här tråden som bor i norra lappland?
-
Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.
-
Idag åker vi till GeKås för att shoppa loss. Iom att mina två UL sett så fina ut (v.7 och v 12) så ser jag ingen anledning till att vänta med lättare köpa bassaker längre. Bm tyckte jag kunde berätta om min graviditet nu när jag var redo :)
Såhär ser min mage ut i mitten av v 13 :)
-
Eh what? Förlåt men de var det dummaste jag hört. Absolut ingen fara, bara att njuta på!Anonym (Orolig) skrev 2014-09-27 10:09:30 följande:
Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.
-
Instämmer, med sonen blödde ja i två v och både bm o gyn sa " ja de är braa vänta och se"Bell13 skrev 2014-09-26 22:48:47 följande:Tycker att det är konstigt och lite fel att vissa inte gör det.
Jag betalade för vul men kan tänka mig att den möjligheten inte finns i alla städer. Men får man en blödning och symptom som försvinner kan jag tycka att det är skäl att få ett vul
Fan två v utan att veta, nä då gick jag till privat gynmottagning där kosta d 300 och dem kollade utan problem! -
Ja man kan hoppas de är ju tre år sedan ja hade kontakt med dem men var sjukt otrevliga alla gånger!!agirlnamedbill skrev 2014-09-26 23:40:03 följande:Vad dålig stil! Det är nog från person till person och dag till dag.. Får man ju hoppas? Gyn här i eskilstuna är väl helt okej, läkaren är jättetrevlig och bryr sig och erbjöd att jag skulle få komma på ett till vul om jag ville för hon hade inte kollat så noga på mina äggledare utan bara fokuserat och kollat att det är ett litet liv i livmodern. När jag ringde och sa det så sa personalen i receptionen att "nej då det är klart hon kollat ordentligt på dina äggledare!"
Så att.. Aa, väldigt olika beroende på vem man möter här.
Även förlossningen viftade bort mina funderingar ang SD. Efter någon v m fortsatta SD så åkte vi in iaf och vart dum förklarad för ja inte åkt in tidigare, fast dem flera gånger i telefonen förklarade för lilla mig att ja måste lära mig känna skillnad på bra o dåliga SD! Vart inlagt 1v då han var påväg ut i v 32! -
[quote=74067196][quote-nick]mandalii skrev 2014-09-27 10:20:18 följande:[/quote-nick]Eh what? Förlåt men de var det dummaste jag hört. Absolut ingen fara, bara att njuta på![/quote
Har man en normal graviditet är det ingen fara. Men vissa kan blöda efteråt om man har sköra slemhinnor osv men det kan hjälpas med glidmedel.. Man kan även vara uppmärksam om man får onda sammandragningar, men annars är det bara att köra på! Givetvis ska man avbryta om det inte känns okej.