Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2015-01-15 11:44:23 följande:

Någon som tänker köpa en sovpåse - alltså en lite tjockare sådan, vadderad? Kan det behövas om bebisen kommer i april eller är det ett onödigt köp tror ni?

Jag skippar det, kör på filtar och täcke i vagnen istället. Har precis shoppat loss på minimundus.se, bara ekologiska produkter för bebis : ) Täcke och kudde till vagnen, ullfilt att ha i vagnen, lakan och örngott till spjälsäng och vagn, tvättlappar, napp, vantar och badolja. Kunde inte hålla mig, hade egentligen tänkt vänta lite med de här "mindre" inköpen, men, men. Det behöver ju ändå inhandlas förr eller senare.

Någon som har tips på var man kan hitta fina ulljackor och tröjor till bebis, det var dåligt med det på minimundus.

• mandalii
    Sommarsnö skrev 2015-01-15 12:46:48 följande:
    Nöstebarn har mkt ull. Inte billigt direkt dock. De brukar tydligen ha rea i februari/mars så jag ska vänta in den. Just nu har de fri frakt dock (fram till 22 jan) med kod FB 90000 och jag har en rabattkod på 10 % om ni vill ha också: VF2015SE. Tänkte köpa deras ullfleecedress men det smärtar att lägga ut nästan 600 kr på den när barnet ändå bara kan ha den några månader. Svårt att hitta ytterkläder som är giftfria tycker jag. Om någon har något mer tips så hojta till! Är ute efter GOTS-märkta ytterkläder eller ullplagg.
    Åh tack för tipset, så mycket fint de har. Fastnade för den här jackan, frågan är vilken storlek man ska välja? Vill ju kunna ha den hela våren och försommar.

nostebarn.se/baby/babyjacka-ullfrotte.html

Vad tror du?
  • mandalii
    ullin skrev 2015-01-15 17:22:18 följande:
    Sf 25 i v 26. Precis över medellinjen.
    Samma för mig, hade sf 25 när jag var i vecka 26.

• mandalii
    Bell13 skrev 2015-01-16 03:00:07 följande:

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

Åhh stort grattis! Går in i vecka 28 imorgon, och har hela tiden längtat lite extra mycket efter just vecka 30, känns så jämnt och fint och då bara tio veckor kvar. Ingenting ju!

• mandalii
    Emmadee skrev 2015-01-17 09:02:31 följande:

Vecka 28 idag då. 90 dagar kvar till BF. Tiden rullar på

Jag mår riktigt bra. Piggare än tidigare och känner att kroppen är relativt snäll mot mig.

Kul, då ligger vi lika! Gick också in i vecka 28 idag. Tjoho, närmar sig nu : )

Mina bröst har börjat läcka mjölk nu på nätterna. Rinner lite och bildar små fläckar på täcke och lakan. Då vet man ju att de funkar iallafall, haha.
  • mandalii
    Mars12 skrev 2015-01-20 11:41:15 följande:

BM besök idag och värdena såg bra ut. HB på 128 så slipper järntabletter :)

Dock ett SF på 32 i v29 så fick ett TUL inbokat på Fredag. Någon mer med stort SF eller som haft det tidigare graviditeter?

Vad trodde barnmorskan att det berodde på, SF måttet alltså?
  • mandalii
    Bell13 skrev 2015-01-22 21:21:36 följande:

Besöket hos bm gick bra. 29 på magmåttet så precis på kurvan. 136 i hb

Åh vad skönt! Jäklar vilket bra järnvärde, hur bär du dig åt??
  • mandalii

Hur tänker ni kring bäddning i spjälsängen? Vi har köpt en bedside crib från Troll som vi tänkt ha den första tiden. Behöver man ha spjälsängsskydd? Och det här med kudde och täcke, alla tycks säga olika.

• mandalii
    LillaSandy skrev 2015-01-25 14:50:23 följande:

Jag har hört att gallerfilt ska vara bra och ett tips var att sätta fast filten under madrassen i fotändan så den inte når att komma upp över ansiktet. 

Det låter ju toppen med en gallerfilt! Men hur gör man med spjälsängsskydd, ska ni andra ha det? Finns det något negativt med det?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)