En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
25 dagar till BF, känner mig som en fyrkantig valross ;)
25 dagar till BF, känner mig som en fyrkantig valross ;)
Jag går in i vecka 40 imorgon och var hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut, sf-mått på 34 och lille har fixerat sig nu, tjoho. Inga förvärkar eller sammandragningar alls so far, är övertygad om att jag kommer att gå över tiden. Längtar såååååå efter vår son men nu är det nära.
Jag är idag i v.38+5, bf-9. på måndag går jag in i v.40. för en vecka sedan var jag så sugen på att föda barn. jag var tokpeppad, kände mig laddad till tusen. Men sedan några dagar tillbaka har jag liksom tappat den lusten och nu i helgen är det kalas och annat inplanerat, i nästa vecka är det möten å grejer. Nu kan bebis lika gärna vänta där inne ett tag.
någon som känner likadant? Jag hoppas verkligen att föda barnkänslan kommer tillbaka.
Vad tror ni om att ha en sån här i "vuxensängen" första tiden när bebis sover hos oss? Vi har köpt en helt ny säng och är lite oroliga för att den ska smutsas ned direkt. Är det smart?
www.solheminredning.se/art/madrasskydd-i-plastad-frotte-oko-tex.php
I natt födde jag min son. 52 cm lång och 3700 g tung.
Tog 4 h och 40 min och vi mår så bra.
Igår på morgonen kom den här lilla skapelsen till världen! Född 8 dagar innan BF!
Jag har nu tre dagar kvar till bf men känner absolut ingenting, har inte haft en enda sammandragning och inte en enda förvärk under hela graviditeten. Men det sägs ju att det hela kan sättas igång pang bom, behöver ju absolut inte börja med förvärkar osv. Men jag har ändå känslan av att det här kommer att dra ut på tiden, minst en vecka. Tufft förstås att vänta nu, men försöker njuta av lugn och ro, promenader i solen och trevliga böcker.
Jag tycker att det rasslar på bra med bebisar i tråden
Det kan inte vara många kvar nu som inte har fått sina små?
Tycker extra synd om er som går på övertid :-/
Grattis till er som fått era bebisar!
Finns alltså hopp om att bebis tillslut hittar ut.
Jag är inne på BF +3 idag. Och det är segt att vänta. Är inställd på att åtminstone gå den här veckan ut och försöker planera veckan efter att det inte kommer nån bebis. Försöker vara positiv (men det är en utmaning)