Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Jag hoppar också in här ????

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

Jag har också inskrivning v 11. De brukar inte vilja skriva in förrän tidigast v 10.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-08-31 20:58:20 följande:

Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.

Jag är varmare på nätterna men kallsvettas gör jag inte. Jag tänker att det kanske beror på att blodmängden ökar fr o m nu.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 09:44:55 följande:
    Ja det låter troligt. Tror att kroppen min går lite bananas gällande temperaturen och det är därför jag svettas så.
    Med mer blod blir den ju varmare. Jag har hållit 37.3 sedan jag plussade. Är van vid ca 36.5 så jag känner mig "febrig" alltid. Börjar få yrsel och riktiga blodsockerfall sedan igår och tror det är den ökade blodmängden
  • Bell13
    lammmamma skrev 2014-09-01 12:08:10 följande:

Jag har haft lätta flytningar med "bruna strängar" i sedan i lördags förmiddag. Igår kväll hade jag och sambon sex. Efteråt kom det en del blod. nu på förmiddagen har jag haft en del flytningar med blandade färger allt från brunt, blodrött och rosa.

Är det något att oroa sig över? 
    Har inte känt av illamåendet nu på ett par dagar men, idag har jag en "mensvärks" liknade känsla i ryggslutet och mår smått illa till och från.  

Är i v 7 (6+0)

Jag skulle ringa och be om en tid för vul. Det är nog bättre att veta än inte veta att allt är ok.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-01 15:10:33 följande:

Jag ska på inskrivning på onsdag, då kommer jag att vara i vecka 8 (7+1). Jag vill så gärna få höra på bebisens hjärta, men förstår att det gör man inte hos bm på inskrivningen. Eller? Finns det någon chans ändå tror ni, om man förklarar sin oro? Fick en miniblödning i helgen nämligen.

Eller ska jag redan nu boka ett privat vul?

Är du säker på att det går att höra hjärtat så tidigt. Tror inte att jag fått lyssna på hjärtat tidigare än v 12 eller 14 vid tidigare graviditeter
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 15:32:22 följande:
    Tror inte att det går att lyssna såpass tidigt i graviditeten så vill du veta med säkerhet hur det ser ut där inne så boka ett VUL. Har för mig att någon här inne fick lyssna när hon var 9 fullgångna veckor men även detta är nog rätt så tidigt.
    Tror du har rätt. Det enda att göra så här tidigt är ju vul. Har symptomen försvunnit sedan blödningen?
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-09-01 17:12:54 följande:

Förresten, är det någon här som använder/har använt postafen mot illamående? Vad tyckte ni?

Det hjälper inte mig med postafen. Har lergigan utskrivet av läkare, rena drömmen illamåendet försvinner nästan

Helt
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-01 15:41:56 följande:
    Okej, jag är lite novis på det här, första barnet. Det var egentligen bara en "droppe" blod i lördags och symptomen är oförändrade, men ändå. Får väl boka in ett nytt privat vul då, det kanske man kan göra genom barnmorskan, har de kanske tom läkare i huset som kan göra vul, är det vanligt?

Hos min mottagning är det specialutbildade barnmorskor som gör vul samt ultraljud. Du får väl höra med henne hur det fungerar där.

Boka annars ett privat då behöver du ingen direkt anledning eftersom du betalar för det själv.
  • Bell13
    hemlig89 skrev 2014-09-02 08:21:17 följande:

Hej. Är ny i tråden. V 10 är jag i och äntligen börjar helvetes illamåendet avta lite grann. Skönt!! Dessvärre har man en negativ svärmor som inte är speciellt glad för vår skull. Hon vet att jag tagit åt mig och är lite ledsen men Har varken fått ett grattis eller en ursäkt för att hon enbart vart negativ och icke-stöttande till mig o min sambo.. Så just nu undviker jag att träffa henne. :/

Vad tråkigt med din svärmor. Vad är anledningen till hennes negativitet?
  • Bell13
    FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:

Hej alla blivande mammor!!

Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.

Hur mycket har ni gått upp.

Tycker själv att det är alldeles för mycket!

Jag är i v 10 och har gått upp 2,5 kg och tycker att det är rätt ok. Kommer i mina vanliga kläder men det är nog bara en tidsfråga innan det blir tights och långa stickade tröjor här
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)