-
Det kan ju vara så. Kanske ska ge dem några dagar till för att se om det blir likadant. Tror jag tagit dem mest på kvällen tidigare - ska nog återgå till det så kanske det blir bättre. Min mage är överlag väldigt känslig på morgnarna.amandanS skrev 2014-09-06 14:40:14 följande:Jag äter också de där, gjort sedan v 4, v 10 nu. Och mår inte sämre av dom. Däremot kan jag må illa osv av vissa maträtter, det är inte något sådant? Så att det är av en slump som de kommit i samband med tabletten? Bara en tanke :P
-
Är ute efter lite varmare mammabyxor till i vinter. Har tittat lite på nätet och alla ser ju så extremt fula ut med dessa resårband runt magen. Är det någon här som hittat fina mammabyxor någonstans? Tights har jag redan - jag är som sagt ute efter varma byxor (typ jeans eller liknande) som man kan ha när det är kallt ute.
-
Det syns inget på mig heller och har inte gått upp i vikt (är i vecka 9). Vet iofs att jag har bakåtvinklad livmoder och har hört att magen syns senare på oss som har det (vilket ju låter logiskt).Mars12 skrev 2014-09-08 10:31:59 följande:
Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?
Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20
-
Och det var jag som skrev ovanstående inlägg.
-
Måste höra med er som varit gravida och fått barn tidigare; hur pass rörlig är man från 6-8:e månaden typ? Min sambo kommer ev att jobba i Norge då och jag funderar på att vara här i Sverige under den perioden då jag vill förbereda mig inför förlossning och så. Förstår att det kan vara väldigt individuellt hur man mår förstås men vad är värsta och bästa scenariot och hur är troligt att man mår? Klarar man sig själv utan assistans (tänker på bärhjälp och andra saker som kan behövas i slutet)?
-
Har haft ont vid svanskotan både igår och idag. Det känns när jag ändrar läge på något sätt och när jag går (får gå med små steg). Kan det vara foglossning som redan har startat? Någon som vet hur det brukar kännas/vilka symtom man kan ha av det?
-
Usch så tråkigt! Hoppas att du snart får en lyckad graviditet. Önskar dig lycka till framöver! Kram!Krabban skrev 2014-09-10 20:05:42 följande:
Hej!
Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!
-
Har precis köpt en nässpray som innehåller koksalt och aloe vera bara. Frågade på apoteket och de sa att den var ok när man är gravid. Nojig som jag är så läste jag lite på nätet och tydligen är inte aloe vera undersökt under graviditet så man vet inte hur det kan påverka. Någon som vet mer om detta? Vet inte om jag vågar använda nässprayen nu *suck*
-
Mellan vilka veckor ska provet göras?JhjärtaK skrev 2014-09-16 14:41:00 följande:
Nu har jag fått svar från Tataa Biocenter och de tar 6950 kr inklusive moms för NIPT-testet. Det oavsett om man bara vill ha avvikelser på 13, 18 och 21 eller också på könskromosomerna och eller veta könet på bebisen.
-
Man kan tydligen ta proverna på en vårdcentral om de kan hjälpa en med det så slipper man åka till Göteborg.madde10 skrev 2014-09-16 17:42:16 följande:
Jag har också fått svar från tataa. Mailade även BB Stockholm family och dom tog 15000! Så jag tjänar på att åka ner till Göteborg om det blir aktuellt. Nu ska jag vänta på att göra KUB som blir den 30 september.