Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Någon frågade om hugg vid äggstockarna och jag kan få hugg när jag ändrar ställning, typ reser mig upp från sittande eller vrider mig. För några veckor sedan hade jag mer som molande värk vid ena äggstocken men allt såg normalt ut på VUL.

• Sommarsnö
    tjej89 skrev 2014-09-20 09:37:29 följande:
    På magen :)
    Skrattande Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
  • Sommarsnö
    tjej89 skrev 2014-09-20 11:37:53 följande:
    När jag gjorde vid min förra graviditet, stod det "välfylld blåsa" på kallelsen till kub.

Jag tog det på fullaste allvar, och halsade 1,5 liter vatten på typ en timme... Alltså när det väl var dags så var jag så kissnödig så jag höll på att explodera. Fick gå och kissa efter en stund och komma tillbaka, man såg lika tydligt ändå!

Men min kompis drack cola innan hennes rutinultraljud, och barnmorskan frågade då om hon druckit kaffe. Hon svarade då att hon druckit Cola. Och det syntes tydligen då bebisen var jätte livlig och var svår att mäta. Gjorde kullerbyttor och var extremt aktiv...
    Haha, vad roligt Fast lite läskigt att de påverkas så mycket av det man äter.....
  • Sommarsnö
    Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

Jag behöver heller inga mammakläder ännu. Tycker inte att min mage är direkt något större än vanligt, möjligtvis lite svullen ibland.
    Är det i vecka 12+nånting som risken minskar, alltså när man kommit till 13:e veckan?
  • Sommarsnö

Är det någon som känner till några bra böcker om det lilla barnets behov - fysiska men framförallt psykiska? Jag tänker på t ex böcker om anknytningsteorin och dyl?

• Sommarsnö
    JhjärtaK skrev 2014-09-21 16:38:44 följande:
    Skönt! Hoppas att det håller i sig!

Vi tänkte ta reda på det om de vill visa. Hoppas lite på att det kanske kan synas redan på UL på onsdag, är då i vecka 14 enligt kub men det kanske är för tidigt än. Men iom att de troligtvis har samma kön så vore det kul att veta om det blir tre tjejer som barn eller två killar och en tjej
    Jag har varit inställd på att man kan se det nu vid NUPP men det kanske är för tidigt alltså? Någon annan som vet? Könsorganen är ju iaf utvecklade då enligt vad jag läst.
  • Sommarsnö
    julii skrev 2014-09-21 19:26:10 följande:

Hej:) jag tänkte hoppa in här om de är okej. Jag är i vecka 9 med vårt första barn. Har försökt i 1,5år varav flera kurer pergotime och för 3 veckor sedan plussade jag :) kan knappt förstå det ännu. Jag är väldigt trött så sover iaf nån timme mitt på dagen, ont i brösten, kissnödig mest hela tiden, får gå upp ca 4-6 gånger på en natt förut har jag aldrig behövt kissa mitt i natten:) sen så har jag väldiga humörsvägninar och jätte känslig. Däremot mår jag inte alls illa, har gjort det kanske 3 gånger om jag inte ätit på länge. Är de fler som inte mår illa? Blir ju så nojig att något ska vara fel :p

Jag har inte heller mått speciellt illa - det kommer mest när jag åker bil har jag märkt men det kan jag göra ändå så det behöver inte bero på graviditeten. Har läst att det är ganska många som inte mår illa när de är gravida så du behöver inte alls vara orolig.
  • Sommarsnö
    LillaLilja skrev 2014-09-23 11:07:03 följande:

Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..

Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..

Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?

Du kanske kan ringa Sjukvårdsupplysningen (1177) och höra med dem?
  • Sommarsnö

Någon som vet hur man ska handskas med Försäkringskassan? Har ringt dem TRE gånger och bett att få prata med en handläggare som har hand om frågor för egenföretagare och ingen av dessa gånger har någon ringt upp, trots att de skrivit upp mitt ärende så att någon från den avdelningen ska ringa upp. Får panik snart; måste meddela jobbet jag är tjänstledig från hur jag ska göra framöver och ingen kan svara på mina frågor! Det har inget att göra med deras tillfälliga driftstopp för detta var i förra veckan och även tidigare än så.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)