-
Upplever du att den är tung, t ex när den ska lyftas i och ur bilen? Funderar på hur viktigt det är att vagnen är lätt av den anledningen.....Har provat att lyfta en grej vi har härhemma som väger 17 kg och en vagn som väger typ 15 kommer jag inte att kunna lyfta in i bilen själv tror jag. Joolz väger ju 12 kg - hur funkar det?cu2013 skrev 2014-10-08 06:09:57 följande:Vi har en joolz till vår son och har aldrig haft problem. Regnskyddet har gått sönder i en söm, that's it. Vi är supernöjda och den lille kommer nog få åka mer joolz än donkey eftersom donkeyn tar så stor plats i bilen.
-
Det har jag också men det har jag haft innan jag blev gravid också så är det samma som jag har så tror jag bara att det är fett som sitter ytligt på vårtorna.agirlnamedbill skrev 2014-10-08 12:14:01 följande:Undrar om det är det jag har då. Märkte i duschen efter gymmet att jag hade som vita smulor i bröstvårtorna som gick att pilla bort..
-
Jag har också RUL i vecka 20. Om man ser mer då så är det ju bra. Nackdelen är väl om man skulle se ett så pass allvarligt fel att man vill göra abort - då har man ju bara 2 veckor på sig. Jag befinner mig dessutom i Norge och här vet jag inte hur det är med abort i den veckan (fri abort har de bara till vecka 12 här). Så då måste jag ta mig till Sverige och göra den inom två veckor isåfall. Men det räknar jag verkligen inte med.Linaslus skrev 2014-10-08 14:03:18 följande:Jag har inte rul föräns sista dagen i v 20. Tycker oxå det är drygt att behöva vänta då länge men som sagt ju längre man gått desto bättre ser man! Bara att hålla ut å vänta!
-
Hur räknar man i Norge då till skillnad mot i Sverige? Kommer att ha betydelse eftersom jag kommer att få mitt moderskapsintyg härifrån men kommer att föda i Sverige.Smulan 89 skrev 2014-10-08 15:25:11 följande:Ja, antagligen gör dem det här också, men de har skrivit "så får du en tid när du är i v 18". Man blir knäpp på sjukvården ibland. Norge räknar inte bf i samma vecka som i Sverige. Enligt familjeliv har man bf i v 39+6 (rätta mig om jag har fel)
-
Du får ju en högre risksiffra om du slår ihop alla. Jag fick också tre st och min sambo (som minns gymnasiematten bättre än jag) räknade ut en snittrisk för samtliga treemmasdag skrev 2014-10-08 22:04:14 följande:Aha, NUPP alltså! Haha tack, det hade jag faktiskt ingen aning om :) Men okej, varför är det så olika, vet du de? O jag fick ingen sammanslagen risk för 13 och 18, jag fick en för var och dom skiljde sig väldigt åt. Den ena låg på 35000 och den andra på typ 8000.. Jag är inte orolig över mina siffror för alla 3 var väldigt bra, men nyfiken på om det har nån betydelse om man får ett resultat eller 3 :)
-
Är de lika stora nu ungefär? Det är väl inte så ovanligt att den ena är lite mer välmående än den andra och snuvar den andra på lite mat så att säga.JhjärtaK skrev 2014-10-09 11:18:56 följande:Det blir UL varannan vecka fram till vecka 30 och sen efter det vet jag inte. Kanske mer sällan om allt ser bra ut eller så blir det oftare om en av tvillingarna växer sämre än den andre ex.
-
Jag har börjat fundera men sambon är inte riktigt med på noterna än tror jag ;) Jag ger en massa förslag och han sager ja eller nej, haha. Vi har inte så lika smak heller så det blir inte lätt. Bland tjejnamn gillar jag gamla nordiska namn som Saga och Nora men det gillar inte han. Som pojknamn tycker jag Hugo är fint och det är vi nog lite överens om faktiskt men vi har långtifrån bestämt oss än. Något vi har bestämt är iaf att förstanamnet ska bli tilltalsnamn, annars blir det så krångligt för barnet att alltid behöva förklara att förstanamnet inte är tilltalsnamnet.Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:
Nån som börjat fundera på namn än?
Eller som kanske redan bestämt?
Känns som att alla bra namn är upptagna
Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt
-
Ja jag har det var och varannan dag. Som du säger; för mig kommer det också när jag reser mig eller ändrar ställning och så. Tur att det går så fort över för det är inte trevligt.mandalii skrev 2014-10-10 11:52:44 följande:
Någon mer än jag som har ligamentsmärtor av och till? Jag får det mest när jag reser mig plötsligt, kraftiga nysningar eller vänder mig snabbt i sängen. Kan göra sjukt ont, som kvivar i sidorna i nedre delen av magen.
-
Någon mer som måste äta typ varannan timme för att inte må alldeles konstigt? Känns lite som när jag har magkatarr, att jag måste småäta mest hela tiden. Sedan blir jag fort mätt också så ibland får jag dela upp måltiden och äta den vid två tillfällen Undrar vad det beror på - om det är att barnet börjar ta plats och därmed får magsäcken mindre plats?
-
En till här från Östergötland (Linköping) Vet ni något om förlossningar här - har fått för mig att man gör planerade kejsarsnitt i Norrköping bara och inte i Linköping, stämmer det? Vet en del iaf som bott i Linköping men fått föda i Norrköping och undrar lite varför?Jhalie skrev 2014-10-10 12:42:52 följande:Visst är det härligt!! Grattis
Såg att du går på vrinnevi.
Där går jag med