Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Madelen b skrev 2014-10-19 13:47:27 följande:

Vilken v kommer ni göra Rul? Mitt kommer bli 17+1 är inte det tidigt? Bm går efter senaste mens och då är jag 18+? Enlig den men jag har ju sett på UL att de inte stämmer (vilket ja visste) borde jag säga de till min bm så hon flyttar mig?!?

Tror att det är ok att göra RUL från 17+0 till 20+6 så visst är du i den tidigare delen av spannet men ser de inte tillräckligt bra så får du bara en ny tid. Jag skall göra mitt i vecka 18+0.
  • JhjärtaK
    LillaSandy skrev 2014-10-20 07:09:22 följande:

Hur länge tar ett rul?

För oss tar det 45-60 minuter men det beror på att de skall gå igenom två bebisar så halvera den tiden så blir det nog rätt för enlingar
  • JhjärtaK
    LillaSandy skrev 2014-10-20 07:09:22 följande:

Hur länge tar ett rul?

Just det. RUL med dottern tog jättelång tid då hon låg så långt ner med huvudet i bäckenet att det var svårt att mäta och svårt att se hjärnan bra. Så jag fick typ stå på huvudet medan bm gjorde ett annat UL under tiden så det kan ta mycket längre tid än vad man tror
  • JhjärtaK
    Emmadee skrev 2014-10-20 08:14:49 följande:

Har varit inne och kikat lite i den här tråden lite då och då, men inte riktigt vågat hoppa in. Har haft några oroliga veckor pga upprepade tidiga missfall. Men var på UL och KUB förra veckan, och allt såg så bra ut som det bara kunde. Så nu är det på riktigt :)

Är i vecka 15 (14+2) och har BF 17 april och tänkte jag hoppar in i den här tråden jag också

Välkommen! Är det första barnet för er?
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-10-20 10:09:48 följande:
    Ingen..? Borde jag åka till sjukhuset?
    Kan vara ischias-nerven kanske? Strålar smärtan ut i benet?
  • JhjärtaK

Igår var första gången som en på jobbet faktiskt pekade på min mage och typ "ja där är det väl saker på gång?" Hon visste inte om graviditeten men iom att jag hade en rätt så "gravidig" topp på mig och i vanliga fall har en platt mage så vågade hon väl.

Går in i vecka 18 imorn eller på torsdag (därom tvistar de lärda) och sen är det bara en vecka kvar till RUL! 30 oktober är inbokat .

• JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-10-21 07:43:12 följande:

Var det ingen här som gjort 3D UL?

Jag har inte gjort det men min läkare sa att om vi ville så kunde de byta till 3D en stund på RUL . Jag vet dock inte om vi vill för de bilder jag sett ser lite läskiga ut nästan
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-10-21 11:06:24 följande:

Vad tror ni om den här jackan i vinter, tror ni den funkar för gravidmagen? Vill så gärna ha en sådan modell och tycker det är omöjligt att hitta fina vida lite kortare kappor. Någon som annars har bra tips på var man kan hitta någon som funkar?

www.topshop.com/en/tsuk/product/clothing-427/jackets-coats-2390889/faux-fur-hooded-swing-coat-3162317{1}~[black|blue]&bi=1&ps=200

Kan nog bli väl kallt i vinter och sitter nog inte så snyggt när magen börjar ta mer plats tyvärr. Men till senhösten funkar den nog
  • JhjärtaK
    S1528 skrev 2014-10-21 18:04:48 följande:

Jag börjar också få samma problem med byxorna, de går inte att knäppa och det är så himla obehagligt när de klämmer åt.. Provade mammabyxor på HM häromdagen, tänkte det kunde vara trevligt att ha "något att växa i" men alla satt som en katastrof över lår och rumpa..

Ni som varit gravida tidigare, är det tights och tunikor som gäller, eller var hittar man de bästa mammabyxorna?

Konstigt nog så sitter mammajeansen från hm bra på mig, främst dem jag köpte när jag var gravid med dottern. De nu sitter lite sämre.

Kanske testa mamalicious jeans?
  • JhjärtaK
    S1528 skrev 2014-10-21 19:34:14 följande:
    Du kanske har lite slankare ben och rumpa än jag, jag begåvades bara med en väldigt smal midja (som väl snart är ett minne blott, haha)

Finns mamalicious i någon vanlig butik eller är det nätet som gäller?
    Haha, nej slanka ben har jag då rakt inte. Ett par rejäla trädstammar efter många års ridning . Rumpan och midjan är mindre rent proportionerligt så mitt problem brukar vara att allt är för tight över benen och sen för stort över rumpa och midja men midjan har ju fixat till sig nu

Det är bara nätet som gäller tyvärr :-/
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)