Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-12-01 10:25:23 följande:
    Jag använde mig av en konverterare och det var svaret jag fick.

Varje tablett är 10 ug och jag tar 5 om dan så alltså 50 ug.

Min läkare säger att det som står på burken är rekommendationen vid icke brist.
    Ok!
  • Sommarsnö

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Flisilusen 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

• Sommarsnö

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Nu med rätt namn!

• Sommarsnö
    Linc skrev 2014-12-03 13:43:22 följande:

[quote=74434021][quote-nick]S1528 skrev

Efter maten blir jag supertrött och ibland lite illamående. Har funderingar på om det kan vara järnvärdet som är dåligt också, men jag trodde att jag skulle klara mig till besök hos bm bästa vecka..

Någon som känner igen sig?[/quote]

Jag blir också galet trött efter maten, framförallt efter frukosten så att jag om jag har möjlighet gärna lägger mig en stund igen! Är sjukskriven så tid har jag de flesta dagarna :)

Över lag så är jag jäääätte trött. Har ett hb på 100 så det bidrar nog lite. Dricker något som heter Järnboost från Hälso Kraft och det gör det uthärdligt. Är i v.21 och blir fortfarande illamående om jag blir för hungrig :P

En fråga också! I början på denna vecka så hade jag världens gråtanfall! ! Typ i flera timmar! Sen igår så fick jag massor med fantastiska små acne/ prickar på kinderna.. frågan är om någon vet om fostret har nån tillväxtfas ala extra denna veckan? Kändes som ett hormonpåslag? Har även fått första "mjöken" i/ur brösten som jag märkte igår... Hormoner??? :)

Jag blir också trött efter frukosten och sover några timmar till då oftast. Tror inte det är någon extrem tillväxt just den veckan men däremot växer fostret mer och mer nu fram till födseln och det ökar successivt vecka för vecka. På min mage börjar det verkligen synas nu och det stramar i sidorna ibland, förmodligen p g a tillväxten - jobbigt!
  • Sommarsnö

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka 

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke 

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke 

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka 

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka 

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke 

Mars12 30 år bf 11/4

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka 

madde10 39 år bf 13/4 flicka

Rebec84a 30 år 13/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke 

Linc 36 år bf 16/4 flicka

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej 

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka 

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka 

Anlili 35 år bf 22/4 flicka

EmmaSaraL bf 23/4 flicka

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka 

Maartiina 26 år bf 26/4 flicka

Lais 32 år bf 27/4 vet ej

Tjallamallan 36 år 28/4 - vet ej 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

PalleH 24 år bf 28/4 - vet ej

• Sommarsnö

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka 

Fruhs 26år bf 2/4 Pojke 

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke 

Hanna681 34 år BF 6/4 flicka 

Humledumle 25 år bf 7/4 flicka 

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke 

Mars12 30 år bf 11/4

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka 

madde10 39 år bf 13/4 flicka

Rebec84a 30 år 13/4 flicka

Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke 

Linc 36 år bf 16/4 flicka

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej 

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka 

LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka 

Anlili 35 år bf 22/4 flicka

EmmaSaraL bf 23/4 flicka

Apriltös 21 år bf 25/4 flicka 

Maartiina 26 år bf 26/4 flicka

Lais 32 år bf 27/4 vet ej

Tjallamallan 36 år 28/4 - vet ej 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

PalleH 24 år bf 28/4 - vet ej

• Sommarsnö

Usch vad det är jobbigt med folk som ska lägga sig i allt. Låt var och en göra som det är bäst för dem. Man behöver faktiskt inte ventilera alla sina åsikter om de är avvikande gentemot någon annans utan respektera att alla gör sina val.
    Jag har tänkt att jag ska försöka amma om det går bra. Har inga barn sedan innan så jag är inte så förberedd på allt som kan gå fel och har ingen mall i förväg hur jag ska göra då. Hoppas att man kan få bra hjälp om det skulle bli problem. Men går det inte så går det inte.

• Sommarsnö
    S1528 skrev 2014-12-06 12:00:19 följande:

Jag hade också älskat att vara gravid om det inte vore för mitt järnvärde..

I onsdags gick jag hem ifrån jobbet för att jag kände mig dålig och bokade en tid på VC för att kolla upp mina värden. På inskrivningen hade jag ett hb på 118 och ferritin på 34 och bm rekommenderade att jag skulle börja ta järntillskott i v.20 (denna veckan). Dock så har jag börjat ta dem redan tidigare (ca 4 v sedan) för att jag känt mig lite trött och risig samt haft huvudvärk, jag har liksom ALDRIG huvudvärk annars.

I onsdags hade HB dykt till 100 trots att jag tagit tillskott. Läkaren på VC sa åt mig att ta dubbel dos (200mg niferex) varje dag för att vända trenden. Okej. Bra så långt förutom att min kropp nu är totalt opålitlig, ursäkta informationen men jag vet aldrig om magen kommer att vara trög eller raka motsatsen. Det är sådär så man får ångest om man vet att man kommer att befinna sig långt ifrån en toalett.. Idag blev jag så vårdslöst illamående efter att ha tagit kapslarna att jag var tvungen att kräkas.

Jag vet inte HUR jag ska klara att få i mig den här stora mängden järn utan att kroppen flippar ut helt!

Hur mycket järn tar ni? Och vilket märke? Är det bara jag som känner såhär? :(

Jag tar en Niferex 100 mg varannan dag men ska nog börja ta varje dag. Vill inte riskera att jag måste börja ta två varje dag. Tar du någon av dem på tom mage? Vet att det står att det ger bäst effekt men försök att isåfall ta den efter att du ätit på morgonen (2 timmar efter). Min mage blev kass när jag tog den på tom mage men det funkar bra om jag tar den på eftermiddagen eller kvällen då jag ätit under dagen.
  • Sommarsnö

I onsdags gick jag hem ifrån jobbet för att jag kände mig dålig och bokade en tid på VC för att kolla upp mina värden. På inskrivningen hade jag ett hb på 118 och ferritin på 34 och bm rekommenderade att jag skulle börja ta järntillskott i v.20 (denna veckan). Dock så har jag börjat ta dem redan tidigare (ca 4 v sedan) för att jag känt mig lite trött och risig samt haft huvudvärk, jag har liksom ALDRIG huvudvärk annars.

I onsdags hade HB dykt till 100 trots att jag tagit tillskott. Läkaren på VC sa åt mig att ta dubbel dos (200mg niferex) varje dag för att vända trenden. Okej. Bra så långt förutom att min kropp nu är totalt opålitlig, ursäkta informationen men jag vet aldrig om magen kommer att vara trög eller raka motsatsen. Det är sådär så man får ångest om man vet att man kommer att befinna sig långt ifrån en toalett.. Idag blev jag så vårdslöst illamående efter att ha tagit kapslarna att jag var tvungen att kräkas.

Jag vet inte HUR jag ska klara att få i mig den här stora mängden järn utan att kroppen flippar ut helt!

Jag tar en Niferex 100 mg varannan dag men ska nog börja ta varje dag. Vill inte riskera att jag måste börja ta två varje dag. Tar du någon av dem på tom mage? Vet att det står att det ger bäst effekt men försök att isåfall ta den efter att du ätit på morgonen (2 timmar efter). Min mage blev kass när jag tog den på tom mage men det funkar bra om jag tar den på eftermiddagen eller kvällen då jag ätit under dagen.
  • Sommarsnö

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)