Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2014-11-15 09:16:21 följande:
    När du säger någon gång om dagen hur många är det på ett ungefär?

Inatt vaknade jag av att jag fick sammandragningar två tre ggr. Det gör inte ont men jag får en lite underlig känsla precis innan sammandragningen, som en liten lätt stöt liksom. Nu precis fick jag en sammandragning igen trots att jag ligger och slappar i sängen.
    Har haft på morgon och på kväll och har fått tre st i följd. Det är nog livmoderns sätt att förbereda sig inför förlossningen. Det här blir mitt tredje barn så det kanske kommer tidigare då.
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-11-15 13:15:26 följande:

Och här spänner de ordentligt i sidorna av magen, växtvärk? Högg på båda sidor vid morgonens nysning (hehe konstigt men nyser varje morgon!). Blandat med en,och annan lättare sammandragning och en fruktansvärt dryg halsbränna som bara kommer tillbaka hela tiden! V.20 (19+2)...

Det är växtvärk. Läste det faktiskt i nån app att det är vanligt.
  • Bell13
    amandanS skrev 2014-11-16 06:45:27 följande:
    Precis där det gör ont! Var på apoteket igår och köpte omeprazol, haft de på recept innan då jag hade mycket problem med magen. De hjälpte då, så jag hoppas det gör det nu med. Halsbrännan har varit bättre några timmar nu så jag hoppas det vänder fort.. Knaprat novalucol några dagar och de har hjälpt bara för stunden, så de gav jag upp igår..
    Vad jobbigt det låter med magkatarr. Jag hade det när jag var yngre och kunde knappt jobba kommer jag ihåg.

Hoppas du blir bättre snart.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2014-11-16 11:49:16 följande:

Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.

Har du haft mensvärk någon gång? Smärtgraden är att jämföra med mensvärk. När jag haft sammandragningar har det känts rätt långt ner i magen.
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-16 13:19:46 följande:

Skönt att höra att det inte bara är jag som överreagerar.. Jag tog nog mer illa vid mig än jag insåg just då, jag tänkte efteråt att jag borde ha frågat vad i helvete han sysslade med, men jag blev nog lite för chockad för att få fram något. Jag får lite ångest inför när jag måste möta den här människan nästa gång :(

Jag hade velat berätta offentligt efter RUL om två veckor, känns förjävligt om det är så att någon annan skall förstöra det för mig genom att lägga sig i och låta munnen gå :(

Tycker som du att det inte var speciellt smidigt gjort. Du blev kränkt och då var det fel. Tycker att du ska förklara det för berörd person när ni ses nästa gång.
  • Bell13
    Anonym (liteorolig) skrev 2014-11-17 14:21:07 följande:

Vecka 19. Började blöda lite lite igår (torkade två-tre gånger med papper på toa och allt var borta). Idag har jag känt att det spänt lite i magen/ över höftbenen. Och nu har jag fått mensvärk-ont i ryggen. Behöver jag vara orolig?

Ring gynakuten på orten där du bor.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 14:29:03 följande:

Varit på RUL idag och allt såg fint ut. BF 10 april så jag blev tillbakaflyttad några dagar. Inte mig emot smile1.gif Jag väntar också en pojke! Statistiken i tråden är lite sned än så länge verkar det som ;) Kanske kommer många tjejer mot slutet.

Grattis till det :) det ÄR många pojkar just nu. Flickorna kanske dyker upp på slutet som du säger :)
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-11-17 17:52:31 följande:
    Jag känner ändå att jag drar mitt strå till stacken med mina två tjejer smile2.gif
    Så klart du gör :) du bär flickstatistiken nästan helt själv :)
  • Bell13
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:10:51 följande:

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

Jag köper de trosor jag normalt sett köper men en storlek större
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 20:58:02 följande:
    Haha, ja jag känner mig redan som en tant eftersom jag köpt dubbgrejer att sätta på skorna (vill inte halka nu med liten i magen. Vill inte skrämma upp er men en tjej på mitt jobb förlorade sin son genom att hon halkade på vintern och barnet dog i magen smile4.gif ) Så varför inte gå all-in? smile2.gif Fast borde inte vanliga trosor funka genom graviditeten så länge de inte går så högt upp?
    Har också tänkt på broddar under skorna. Det ska jag inhandla i veckan, är livrädd för att ramla. Höll på att halka förra veckan i blöta löv blev jätterädd.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)