Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

91an skrev 2014-09-26 19:41:08 följande:

Jag är i grunden en väldigt orolig person. Att vara gravid gör mig inte direkt lugnare. Jag är sååååå rädd för att få missfall. Fick en blodblandad förra helgen och veckan som gått har min oro bara stegrat mer och mer. Mår inte heller illa längre. Har inte blödit en droppe mer sen dess och ingen smärta. Har pratat med BM som gjorde ett tappert försök i att försöka lugna mig. Hur gör ni alla för att hantera er oro? Är ni ens oroliga? Hur går tankarna?

Gravid v 11 (10+0)

Jag är sjukt nojig med detta barn, ångest över allt ja äter och att något ska gå fel! Men försöker ta en dag i taget o tänka att ja kan faktiskt inte påverka vilket som! När de blir som värst så ventilerar ja till min sambo som peppar mig!!
  • Madelen b

Hur är gyn hos er? Ja har ringt den en gång denna graviditet pga att min mens var oregelbunden så var osäker på hur långt jag var gången. De kunde inte dem avgöra utan de fick min bm känna!

Med min son har ja SÅÅ dålig erfarenhet av dem så ja vågar inte ringa dem längre. Dem skrek och svor i telefonen att dem hade fan inte tid för frågor mm! Fast de var en sjuksköterska som bett mig ringa dem!

Har ni bra gyn?

• Madelen b
    Bell13 skrev 2014-09-26 22:08:17 följande:
    Jag var orolig fram till v 11 sen lugnade jag ner mig. Kände mig helt lugn efter kub. Har haft mf och ma tidigare.

Varför erbjuder inte din bm ul?
    Min bm gör inte heller det:/
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2014-09-26 22:48:47 följande:
    Tycker att det är konstigt och lite fel att vissa inte gör det.

Jag betalade för vul men kan tänka mig att den möjligheten inte finns i alla städer. Men får man en blödning och symptom som försvinner kan jag tycka att det är skäl att få ett vul
    Instämmer, med sonen blödde ja i två v och både bm o gyn sa " ja de är braa vänta och se"

Fan två v utan att veta, nä då gick jag till privat gynmottagning där kosta d 300 och dem kollade utan problem!
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-09-26 23:40:03 följande:
    Vad dålig stil! Det är nog från person till person och dag till dag.. Får man ju hoppas? Gyn här i eskilstuna är väl helt okej, läkaren är jättetrevlig och bryr sig och erbjöd att jag skulle få komma på ett till vul om jag ville för hon hade inte kollat så noga på mina äggledare utan bara fokuserat och kollat att det är ett litet liv i livmodern. När jag ringde och sa det så sa personalen i receptionen att "nej då det är klart hon kollat ordentligt på dina äggledare!"

Så att.. Aa, väldigt olika beroende på vem man möter här.
    Ja man kan hoppas de är ju tre år sedan ja hade kontakt med dem men var sjukt otrevliga alla gånger!!

Även förlossningen viftade bort mina funderingar ang SD. Efter någon v m fortsatta SD så åkte vi in iaf och vart dum förklarad för ja inte åkt in tidigare, fast dem flera gånger i telefonen förklarade för lilla mig att ja måste lära mig känna skillnad på bra o dåliga SD! Vart inlagt 1v då han var påväg ut i v 32!
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-09-27 09:45:39 följande:
    Jag är inte orolig över vad jag äter eller så men däremot över allt som kan hända som jag inte kan styra över. Och att googla risker gör mig inte direkt lugnare, jag borde få Google-förbud faktiskt smile5.gif

Men om jag får ge ett råd, tänk på att ca 99% av alla graviditeter som klarar sig till vecka 13 faktiskt går bra! smile1.gif

Det är så jag försöker tänka. 85-90% av alla enäggstvillinggraviditeter utvecklar INTE TTS så jag hoppas att jag ingår i den gruppen smile1.gif
    Jag har alltid haft Bacill/bakterie fobi, jobbar m färskvaror och tyvärr ser jag hur vanligt matfusket är där så kanske därför jag är extra nojig över allt som ja inte tillagar själv;kr

Haha ja d är ju en tröst, är tyvärr inte i v 13 än ;) men jag tar som sagt en tag i taget!! Ska till bm på måndag och hoppas få höra hjärtat då!!

Tack iaf för ditt svar:) och dina tvillingar har de säkert jätte bra:)
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-09-27 11:11:08 följande:
    Vår gynakut är väl helt ok. Var där i våras när mitt mf påbörjades. Inte helt hjälpsamma och trevliga men de undersökte mig iaf efter några timmars väntan och hade bokat in mig på ett till VUL två veckor därefter om det inte varit så att jag redan hade ett VUL bokat via min bm en vecka senare. Och de frågade faktiskt specifikt om min bm skulle göra ett VUL då vid besöket (det är ju inte standard här i Gbg) så på så vis bra.

Ang att datera graviditeten så skulle jag vända mig till min bm istället för gyn. Det var via min bm som denna graviditet blev daterad.
    Min bm har ingen möjlighet att göra vul så hon går efter min mens!
  • Madelen b

Jag kommer inte heller göra kub, del är jag "ung" 28 år ochsom flera skriver här vet ja inte va ja skulle göra m resultatet!!

Ang själsäng, vi köpte en från troll för 2800kr till sonen tanken om att de är bra 2:a hands värde rök då ungen tuggade sönder halva sängen;) så den får funka till denna oxå, dock vagga i början denna gång!

Vagn, jag är en barnvagns nörd, äger just nu 5st vagnar och har till sonen sammanlagt haft 7st! Jag vill såklart testa en ny till denna men sambon är svår;) så får finansiera de själv!! Men vill ha en bugga buffel, en retro vagn och helst ett bee;P

Är kanske sista barnet så man får ju passa på!!

• Madelen b

Skulle på inskrivning igår och få lyssna på hjärtat, men hela mottagningen var sjuka så bara att gå hem o vänta 2v till!

Fy ska på UL den 19 och längtar så, vill bara få se min bebis för att kunna andas ut lite o slappna av!

Ska äta middag m jobb på fredag och hur skulle ni gjort, jag är vanligen partyprissen i vårt gäng och tar gärna ett glas vin eller två. Jag VEEET att de kommer bli ett jäkla tjat nu när jag inte dricker och jag orkar inte det, så funderar på att skita i att gå bara för att slippa diskussionen om att jag inte dricker, fast jag tycker de vore super trevligt! Vill inget berätta förens jag varit på UL heller!

Hur lyckas man smussla till dig en alkoholfri drink utan att dem ska veta det, vi beställer ju samtidigt vid bordet! Hahaha vilka problem va ;P

• Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-09-30 11:58:22 följande:

Om du har bil ta med bilen då kan du skylla på det. Eller säg att du har någon koll på sjukhuset dagen efter och inte kan dricka innan eller nåt liknande ^^

Smart men äger ingen bil ;P och jag e sämst på att ljuga så säger jag det så blir de följdfrågor på det;P
    JhjärtaK skrev 2014-09-30 13:20:39 följande:

Jag beställde samtidigt vid bordet, beställde då öl. Sen gick jag för att "pudra näsan" och på vägen tog jag tag i vår servitör och bad henne att byta ut min beställning till en alkoholfri öl upphälld i ett glas. Ingen misstänkte faktiskt. Samma sak kan du ju göra med ett glas vin eller en drink. Det kluriga blir om någon annan vill smaka på ditt glas, då är det ju kört

Ahh smart:) bara dem typ inte " ja du skulle ha alkoholfri öl va?" När dem serverar;P

Är en till gravid vid bordet så är fler som ska ha alkoholfritt!

Fasen så klurigt alltså! Med sonen var de mest hemma fester o då kunde ja typ dricka vatten ur vinglas utan att folk fatta;P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)