Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-09-30 13:37:25 följande:

Jag var hos min bm idag igen och fick nu nya "programmet" för hur våra träffar kommer att se ut. Stor skillnad kan jag säga. När det bara var en bebis så skulle jag dit i vecka 25, sen i 30 och sen typ varannan vecka från v 35 och framåt. Nu kommer jag förutom att gå till specMVC varannan vecka för UL också gå till min bm varannan vecka för uppföljning av blodtryck, protein i urinet, sf-mått och hjärtljud. Jesus vad jag kommer att hänga mycket på mvc!

Tyvärr så fick vi inte lyssna på hjärtljuden min bm sa att hennes apparat var ev för dålig och då skulle vi bara bli oroliga i onödan. Men jag skall på läkarkontroll redan nästa vecka igen så då får vi lyssna eller se igen

Nu förstår jag än mer att vi hade två (eller ja de var ju bara en visade det sig) riktiga troll i förra tråden som sa sig vänta två respektive tre. På trillingpersonen misstänkte jag redan när hon inte kunde förklara varför hennes bm ville göra ett VUL utan sa något svävande om att hon var så stor om magen. Jag menar herregud, det finns ju många som är så svullna i början att de ser ut att vara i sjätte månaden och inte brukar deras bm göra ett VUL då för att se att där inte är fler. Jaja, bara en parentes, skönt att slippa den personen här

Så spännande:) och mysigt att få följa dem små! En kollega väntar tvillingar oxå!!
  • Madelen b

Är skit svårt detta med vaccin som med så mycket annat så finns de två sidor!

Men ta Danmark sim exempel som fick ett utbrott av ( var de mässlingen ) pga att fler o fler skippat vaccinet så får sjukdomarna fäste igen. Och är man frisknar de ingen fara men tänk på alla som inte är det!

Alla får göra som man vill men man får se i de stora! Jag är aldrig sjuk, äter mycket ekologiskt och från grunden så för min del är jag inte orolig men om läkare rekommenderar de för barnets säkeehet och för andras så lyssnar jag!

Första barnet gjorde jag de inte, han ör Dick född i juni!

• Madelen b

Oj vad många fina bebismagar:)

Jag har blivit 50% sjukskriven i 2mån till pga kraftig foglossning! Så jäkla ledsamt då ekonomin stressar mig jätte mycket och tron om att de ska bli bättre krymper för varje dag! Jobbigt att knappt kunna gå heller!

Om 2v är de UL sedan skall de bli offentligt längtar och är så nervös på samma gång! Funderar ofta på att boka in de tidigare;P

Jag är sjuktsvullen om magen, har fått sätta gummiband i byxorna på jobbet, längtar tills jag kan be om större brallor;P

• Madelen b
    Fridhaa skrev 2014-10-04 12:09:20 följande:
    Wow!

Jag fick kämpa men allt går blod , svett och tårar.

Vägde 91 kg på förlossningen/ akut snitt drygt 14 månader senare 72 kg
    Du är inte själv, mina grav kilon satt som berget alltså!!
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-10-04 18:40:34 följande:

Var ute på en promenad och då blev min värk i ryggslutet värre igen. Det känns vid svanskotan vid vänster skinka och när jag t ex reser mig upp eller byter tyngdpunkt från ena benet till det andra så är det som en kniv som sätts in där. Jag har tre teorier; antingen är det foglossning eller också är det ischias alternativt falsk ischias. Någon av er som haft något av detta som känner igen det? Jag har inte ont framtill långt ned utan endast på denna punkt. Gör ont t ex när jag tar långa kliv också.

Förra graviditeten hade ja falsk ischias, och de var just då jag belastade det benet, satt i skinkan och strålade ner i ena benet!

Nu har jag foglossning och det värker Som en "blöja", ryggslut båda skinkorna, ljumskar, höfter och fram! Även nu han de hugga till i skinkan men denna konstanta värker hade ja inte med sonen!

Men kan nog variera från person till person!
  • Madelen b
    Josephine92 skrev 2014-10-04 16:04:05 följande:

Jag har läst alldeles för mycket på nätet om mf och ma som inte märkts och har inte ul förän i november. Hur lugnar man dessa nerver? Jag kände hur jag verkligen andades ut när v 12 var passerad, sen dumma mig gick jag in och läste och hittade alldeles för mycket som jag helst skulle göra oläst.. Är nu i v 14, så de värsta symptomen som illamående och tröttheten har ju lagt sig. Någon som känner igen sig men har något knep för att hålla lugnet?

Jag har oxå bokat en privat ul när ja har gått över 12

Fulla v så gör det! Lätt värt det!
  • Madelen b

Jag hade en änglapinga vid förra graviditeten mysigt ja, fin ja, om man ger bebisen en skyddsängel är de jättefint;) men efter bebisen var född använde jA den aldrig, var bara ivägen;)

Får se hur ja gör nu!

• Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:43:45 följande:
    Tack för tipset! Vart säljer dom barnvagnar? Haha som jag sa NOLL koll.
    Haha en barnvagnsnörd som jag ryser när du säger så;) alla stor kedjor ( babyproffsen, babyland) säljer ju sedan beror de ju på vart du bor! Här nere finns många renodlade barnvagnsaffärer!! Googla:)
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-06 13:08:09 följande:

phppgnBRi23486.jpg

Åh vad jag är LYCKLIG!!! Fick se en helt perfekt 7,3 centimeter lång bebis idag på ultraljudet! Fick även superfina siffror uträknat efter enbart UL, inget blodprov så kan kanske inte kalla det KUB? Iallafall, just nu svävar vi på moln och ikväll ska vi äntligen få berätta för dottern att hon ska bli storasyster : )

Så mysigt! Vilken v är du i? Vi ska på ul om 1v!! Längtar så men samtidigt nervös att det inte ska vara något liv där!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)