En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag var hos min bm idag igen och fick nu nya "programmet" för hur våra träffar kommer att se ut. Stor skillnad kan jag säga. När det bara var en bebis så skulle jag dit i vecka 25, sen i 30 och sen typ varannan vecka från v 35 och framåt. Nu kommer jag förutom att gå till specMVC varannan vecka för UL också gå till min bm varannan vecka för uppföljning av blodtryck, protein i urinet, sf-mått och hjärtljud. Jesus vad jag kommer att hänga mycket på mvc!
Tyvärr så fick vi inte lyssna på hjärtljuden min bm sa att hennes apparat var ev för dålig och då skulle vi bara bli oroliga i onödan. Men jag skall på läkarkontroll redan nästa vecka igen så då får vi lyssna eller se igen
Nu förstår jag än mer att vi hade två (eller ja de var ju bara en visade det sig) riktiga troll i förra tråden som sa sig vänta två respektive tre. På trillingpersonen misstänkte jag redan när hon inte kunde förklara varför hennes bm ville göra ett VUL utan sa något svävande om att hon var så stor om magen. Jag menar herregud, det finns ju många som är så svullna i början att de ser ut att vara i sjätte månaden och inte brukar deras bm göra ett VUL då för att se att där inte är fler. Jaja, bara en parentes, skönt att slippa den personen här