-
Åh vad fint. Jag har skippat vagga och sånt eftersom man har det så kort tid men nu blir jag ju sugenFCet skrev 2015-03-16 09:23:41 följande:Längtar!!!
-
Nej det har jag aldrig gjort, det låter konstigt. Är du sjuksyrra och att det är därför hon överlåter det till dig (dock är det ju inte ditt jobb oavsett)?Raggsockan skrev 2015-03-17 10:11:49 följande:
Förresten, nyfiken.
Får ni också läsa av era urinstickor själva?
Min BM säger alltid att jag ska ta de på vägen ut, och komma tillbaka om de visar något. De är ju ändå ganska subjektivt när man tittar på stickorna och ska se om de ändrar färg eller inte, känns väl som att hon borde vilja ha koll på att jag ser rätt (även om jag jobbar inom vården)?
-
Har känt mig lite konstig idag. Först gråtmild och sedan har jag ätit som en häst verkligen. Sugen på glass sedan några dagar tillbaka och som mensvärk idag. Även illamående. Undrar om det kan vara något på G snart. Vad har ni andra som fött barn tidigare haft för tidiga tecken (förutom de klassiska som vattenavgång, värkar och slempropp)?
-
Börjar bli lite frustrerad - min sambo är inte pigg på sex längre och säger att han vill vara försiktig nu med hela mig liksom. Jag har sagt att det inte är någon fara men tror inte det hjälper, haha. Först var han borta i sex veckor och nu när han väl är hemma så blir det ytterst sporadiskt. Gah....tycker det räcker med det celibat som kommer att bli efter förlossningen ???? Är era män pigga på sex som vanligt?
-
Är det väldigt viktigt att ni flyttar innan bebisen kommer? Vi bor i en tvåa och har tänkt att flytta inom några år - har ingen panik alls. Tror det är viktigare att ta det lite lugnt i samband med födseln.Anonym (Orolig) skrev 2015-03-18 17:33:36 följande:
Har hittat en perfekt lägenhet att byta till :) Trodde aldrig det skulle lösa sig innan bebis kommer. Samma hyresvärd har vi och både vi och de är skötsamma. Vi har bra skäl och de också. MEN, hyresvärden krånglar och sa till mig idag att de måste ju godkänna ansökan innan vi kan flytta. Men igår sa de till den andra hyresgästen att det går bra att byta. Och sen när jag frågar vad som kan vara hinder för att få byta så svarar hon att ibland vill de lägga ut lägenheterna för sökning av allmänheten så andra har möjlighet att komma sig in. What?!?! Och när jag frågar hur länge handläggningstiden är innan vi får veta om det godkänns så svarar hon att hon inte vet. Känner mig ledsen och less... varför ska det vara så krångligt. Bebisen kommer ju snart.
-
Någon mer som börjar få mer humörsvängningar än normalt? Mitt humör har varit väldigt stabilt under graviditeten men nu börjar jag bli omväxlande gråtmild och arg. Är i vecka 37. Kanske är för att jag börjar bli less på graviditeten och inte orka som förut eller också är det mer hormoner som rusar runt nu på slutet.
-
Om jag var du skulle jag kolla upp det där med flimmer och dimmig syn. Det kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning.Jozsan skrev 2015-03-19 19:58:42 följande:
Hej på er alla gravida!
Vecka 35 nu och det börjar verkligen kännas att en är gravid:) Magen har tagit rejäl form och är som en stenhård boll mestadels.
Känner ni av trötthet på ett annat vis nu i slutet? Jag är galet trött hela tiden, precis som i början av graviditeten. Har även börjat få flimmer o 'dimmig' syn, någon annan som upplevt detta- jobbigt är det iallafall
ÅH vad jag längtar nu tills bebisen är på utsidan
-
Åh vad underbart amandanS! Stoooort grattis!
-
Jag har inga förvärkar alls och tycker nästan sammandragningarna har blivit färre mot för några månader sedan. Är i vecka 38. Betyder det att jag kommer att gå över tiden massor tro?
-
Lite så är det med min sambo också - har fått säga till honom att packa sin väska och det är lite jobbigt att jag inte kan göra de saker jag vill förbereda och hinna med inför förlossningen själv. Vill t ex tvätta fönster och sånt innan barnet kommer och har sagt att han får ta utsidorna då jag inte vill hänga ut genom fönstret i mitt tillstånd men han gör det inte. Vill inte hålla på och tjata heller, då blir det så trist stämning.Badblomma skrev 2015-03-23 20:12:32 följande:
är det någon mer än jag som känner sig i ofas med sin partner. jag är redo, vill packa väskan. ta lite bilder på magen utifall att det sätter igång snart m.m. Min sambo verkar inte alls där än. När vi börjar prata om saker och ting så känns det som om han är känslomässigt frånkopplad. förlossningen och allt är med en praktisk nödvändighet för att få ut barnet. nä.. nu överdriver jag kanske. jag önskar bara att vi kunde längta och ladda lite mer tillsammans. tips någon?