Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym (Orolig) skrev 2014-09-27 10:09:30 följande:

Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.

Ja lite grand faktiskt. Jag fick lite sammandragningar (eller vad det nu var, iaf ont vid livmodern) efter orgasm idag. Är det normalt eller borde man hålla uppe med sex då? Någon som vet? Har inte fått någon blödning skall tilläggas.
  • Sommarsnö
    julii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:

Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?

Jag har fått samma när jag ändrar läge t ex. Har aldrig tänkt tanken att jag ska kolla upp det - tror att det är helt normalt.
  • Sommarsnö

Gjorde NUPP idag och allt såg helt normalt ut inklusive nacken (fick ingen siffra på den men den var liten sa barnmorskan iaf). Fostret var 6 cm cirka från huvud till rumpa och hon beräknade mig till 12+1 eller 12+2. Får svar på blodprovet om några veckor. Jag gör undersökningen i Norge så det blir lite annorlunda då. Har dock tagit blodprovet i Sverige också så då har jag två blodprov att gå på Supertrevlig barnmorska - hade önskat att jag kunde ta med henne till Sverige
    Hon trodde att det blir BF cirka 10-14 april - kan det stämma utifrån veckorna?

• Sommarsnö

Skrev BM ut ett moderskapsintyg till er som gjorde NUPP nu runt vecka 12? Jag fick inget här i Norge men ringde och bad att få ett. Vet inte när man får det i Sverige - är det vid rutinultraljudet?

• Sommarsnö

Vilken storlek ska man köpa på babykläderna? Svårt att veta - barnet kan ju komma för tidigt och vara litet eller vara stort när det föds. Ni som har erfarenhet; vilken storlek brukar vara lämpligast att börja med?

• Sommarsnö
    Smulan 89 skrev 2014-09-29 15:44:40 följande:

Vår första son vägde 4220 g och kunde knappt ha stl 50 alls. Andra killen hade 50 i början, vägde 3620 g. Har massor av kläder nu, så köper bara 2-3 plagg max för att ha något nytt till den nya bebisen. Även om det blir en dotter, så har jag kläder i bra färger minst 1 år.

Kanske man ska hoppa över att köpa det minsta då iaf, dvs 44?
  • Sommarsnö

Fler som är torra i munnen och får kväljningskänslor av det? Jag brukar få attacker av att jag känner mig torr i munnen och att det triggar kräkreflexen och då måste jag dricka något snabbt annars kväljer det liksom.

• Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-10-01 12:33:34 följande:
    Också sjukt torr i munnen, men inte så jag mår illa.
    Mår illa av det gör jag inte, det är bara kräkreflexerna som triggas. Men jag har känsliga sådana normalt så det är nog därför - kan knappt borsta tänderna utan att kvälja
  • Sommarsnö

Hur tänker ni angående att ta influensavaccin nu när förkylningstider kryper sig på? Som gravid är man ju i en riskgrupp vad jag förstår och såg på Nyhetsmorgon för några dagar sedan där en läkare föreslog vaccinering av gravida efter vecka 16. Tänker ni vaccinera er?

• Sommarsnö

Om jag inte varit gravid hade jag inte vaccinerat mig. Enda skälet nu är att man anses vara i en riskgrupp om man är gravid och det är därför jag överväger det.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)