Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fr1da skrev 2014-10-17 23:02:18 följande:

Är i vecka 17 och BF 1 april i nuläget. Får se om det ändras efter rul den 5 november. Första barnet, såå spännande! :)

Ska också på rul 5:e nov =) Kl 10:30.
  • Smulan 89
    Fr1da skrev 2014-10-20 12:09:25 följande:
    Kul att vi har rul samma dag. Jag har dock två timmar innan dig, 8:30

Spännande =)
    Hoppas att det går bra för alla på ultraljudet.

• Smulan 89
    julii skrev 2014-10-22 17:16:22 följande:

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

Åh, vad häftigt =)
    Jättegrattis =)

• Smulan 89
    agirlnamedbill skrev 2014-10-22 18:54:08 följande:
    Grattis!!

Jag är lite avundsjuk på er som väntar tvillingar, skulle bli överlycklig om jag skulle få det!
    Måste hålla med. Lite avis jag också på er som ska ha tvillingar. Har rul om två veckor och då får vi se vad som gömmer sig i min mage :)
  • Smulan 89

V 16+3 och idag kan jag inte förklara bort knuffarna emot handen som något annat än bebisen =)

• Smulan 89
    julii skrev 2014-10-27 20:42:18 följande:

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

Jag går ut med det efter rul. Vissa vet redan. Mina föräldrar vet inte ännu. Det har inte funnits något bra tillfälle att berätta det. Är i v 17+0 idag.
    "Du föresten, vi ska ha en bebis till" Haha
  • Smulan 89
    LillaSandy skrev 2014-10-28 19:34:18 följande:

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Förra veckan började jag känna bebisen (v 17). Även min man fick känna en liten buff i helgen =)
    Andra barnet kände både jag och min man i v 17.
    Första minns jag inte, men efter rul i alla fall. Kanske runt v 20-21.

Har en kompis som var gravid samtidigt som mig med första barnet (hennes andra). Hennes sambo kände inte bebisen förrän runt v 30 minst. Han missade alltid sparkarna.
  • Smulan 89

Jag har bara hört att man kan (och bör) vaccinera sig emot säsongsinfluensan när man är gravid i trimester 2 och 3. Detta ska tydligen även kunna ge visst skydd för bebisen när den väl är född. Att vara gravid innebär att man tillhör en riskgrupp vad det gäller influensan och man kan bli väldigt sjuk OM man får influensan. Vaccinet ska vara helt ofarligt för bebisen i magen, men det kan vara farligt för bebisen i magen om man blir sjuk i influensan som härjar över vintern.
    RS-viruset är något annat vad jag har fattat, som man är rädd för att små bebisar (mest under 6 mån) ska råka ut för. Det sätter sig på lungorna på något vis och det kan vara direkt livsfarligt för bebisar.

Rätta mig gärna om jag minns fel.

• Smulan 89
    emmasdag skrev 2014-11-04 09:55:42 följande:
    Fy! Tycker att det är vidrigt som det hetsas fram vaccin mot både det ena och det andra och proppsas på människor till höger och vänster.

Influensaforskare eller inte, ingen eller inget kan få mig att vaccinera mig!
    Samma här. Inte en chans att jag vaccinerar mig.

När svininfluensan gick och alla vaccinerade sig på skolor osv, så jobbade jag på en skola. Jag var en av de som inte tog det, trots en massa tjat ifrån folk. Väldigt glad att jag själv fick bestämma.
  • Smulan 89

Var också på rul idag. Allt såg väldigt bra ut =) Vi tog inte reda på könet. Blev framflyttad hela 5 dagar. Misstänkte själv att jag var 3 dagar längre än sista mensen visade.
    Var i v 18+2 i morse när jag vaknade och i v 19+0 när jag åkte ifrån ultraljudet =)
    Nytt bf är nu 31 mars, men jag hänger kvar här ändå. Med två igångsättningar på bf +13 (född bf+14) och bf+10, så räknar jag med en aprilbebis.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)