En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är i vecka 17 och BF 1 april i nuläget. Får se om det ändras efter rul den 5 november. Första barnet, såå spännande! :)
Är i vecka 17 och BF 1 april i nuläget. Får se om det ändras efter rul den 5 november. Första barnet, såå spännande! :)
Spännande =)
Hoppas att det går bra för alla på ultraljudet.
Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)
Åh, vad häftigt =)
Jättegrattis =)
V 16+3 och idag kan jag inte förklara bort knuffarna emot handen som något annat än bebisen =)
När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?
Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.
Jag har bara hört att man kan (och bör) vaccinera sig emot säsongsinfluensan när man är gravid i trimester 2 och 3. Detta ska tydligen även kunna ge visst skydd för bebisen när den väl är född. Att vara gravid innebär att man tillhör en riskgrupp vad det gäller influensan och man kan bli väldigt sjuk OM man får influensan. Vaccinet ska vara helt ofarligt för bebisen i magen, men det kan vara farligt för bebisen i magen om man blir sjuk i influensan som härjar över vintern.
RS-viruset är något annat vad jag har fattat, som man är rädd för att små bebisar (mest under 6 mån) ska råka ut för. Det sätter sig på lungorna på något vis och det kan vara direkt livsfarligt för bebisar.
Rätta mig gärna om jag minns fel.
Var också på rul idag. Allt såg väldigt bra ut =) Vi tog inte reda på könet. Blev framflyttad hela 5 dagar. Misstänkte själv att jag var 3 dagar längre än sista mensen visade.
Var i v 18+2 i morse när jag vaknade och i v 19+0 när jag åkte ifrån ultraljudet =)
Nytt bf är nu 31 mars, men jag hänger kvar här ändå. Med två igångsättningar på bf +13 (född bf+14) och bf+10, så räknar jag med en aprilbebis.